fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: הפועל עצרה את מכבי בדרבי החיפאי

דרבי הצמרת החיפאי בין מכבי להפועל, הסתיים בשוויון, 1:1, ובחלוקת נקודה לכל קבוצה
ג'ורג' דיבה מהפועל חיפה וליאור רפאלוב ממכבי חיפה, במאבק על הכדור צילום: אתר מכבי חיפה

אחרי רצף של ניצחונות שהעלו אותה לפסגה, מכבי חיפה נעצרה דווקא בדרבי, נגד היריבה העירונית, הפועל חיפה. המפגש בין השתיים היה מרתק, מותח והסתיים בתיקו, 1:1, ששיקף את יחסי הכוחות במגרש.

מכבי חיפה הסתערה מרגע השריקה לפתיחה על שערה של הפועל, וכבר בדקה ה-8 יכלה לתרגם את יתרונה לשער. זה התחיל בהכשלה של בלם הפועל, פרננד מאייבו על גדי קינדה ולאחר בדיקת ה-VAR. ליאור רפאלוב בעט, אבל יואב ג'ירפי, בזינוק אדיר, הדף. בדקה ה-15 הצליחה מכבי לפרוץ את שער הפועל. ענאן חלאילי הגביה כדור מעל הגנת הפועל, וקינדה, שהסתנן מאחור, נגח מקרוב לפינה ופנימה, 0:1 למכבי. בהמשך המחצית הראשונה, הפועל יצאה מההלם והגיעה למספר הזדמנויות הבקעה שהוחמצו בצורה מדהימה. בדקה ה-57 הצליחה סוף סוף הפועל חיפה למצוא את שער השוויון המיוחל. זה התחיל בבעיטה מתוך הרחבה של אל חמיד שנהדפה על ידי כיוף. קמארה המשיך את הכדור החוזר לקורה וגולדברג הרחיק מהקו, ואז בא תומר יוספי שמקרוב השחיל את הכדור פנימה, 1:1.

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "פתחנו טוב את המשחק ולמרות החמצת הפנדל, המשכנו לשלוט, הבקענו והובלנו. אם היינו מקבלים החלטות טובות יותר בהתקפה יכולנו גם להגדיל את התוצאה. ידענו שאנחנו פוגשים קבוצה טובה ומאומנת. במחצית השנייה היינו פחות טובים, ולמרות השוויון של הפועל, המשחק התפתח לשני הכיוונים וכל קבוצה הייתה יכולה להכריע. יש גם ימים כאלה וצריך להמשיך הלאה, יש עוד הרבה נקודות בקופה. יש לנו עוד גומלין בבלגיה נגד גנט וכל המעברים האלה, מהליגה בארץ לאירופה, הטיסות ולוח משחקים צפוף, אולי יש להם גם השפעה. בשביל זה התחזקנו והרחבנו את הסגל, וזה לא יכול לשמש עבורנו תירוץ. נתאמן חזק, מתקן את מה שצריך ונתרכז במשחק הבא".

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "הייתה לנו הופעה טובה במשחק. שיחקנו ללא רגשי נחיתות ועם הרבה ביטחון. מצאנו פתרונות ליתרונות של מכבי חיפה ועמדנו יפה מבחינה טקטית. הגענו למספיק מצבים כדי לכבוש יותר משער אחד ונגד קבוצה כמו מכבי חיפה היינו חייבים לנצל את ההזדמנויות האלה. מגיעה מילה טובה לקהל שהאמין בקבוצה ובא לדרבי ודחף את השחקנים לאורך כל המשחק. הרגשתי שיכולנו לנצח ואני גאה בקבוצה. היינו שווים מול קבוצה אלופה שנמצאת בתקופה נהדרת, כולל הצלחה באירופה ומול קהל ביתי חם. חזרנו מפיגור, שזו סיטואציה לא קלה נגד מכבי חיפה, והצלחנו להשוות. תמיד יש מה לשפר וחשוב שתהיה גם המשכיות. אנחנו רוצים להישאר צנועים ולא לצאת בהצהרות, להמשיך ביכולת הזו ולהמשיך עם התוצאות הטובות".

בעקבות הנקודה, הגדילה מכבי חיפה את הפער מהמקום השני, שם מדורגת מכבי תל אביב, ל-3 נקודות. מנגד, הנקודה הבטיחה למעשה את מקומה של הפועל חיפה בפלייאוף העליון.

המחזור יינעל היום (שני, 19/2) במפגש בין מכבי נתניה למכבי תל אביב (שעה 20:00).

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות