fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: האלופה שבדרך? מכבי תל אביב הגדילה את הפער בפסגה

מכבי תל אביב ניצחה (1:4 באשדוד), מכבי חיפה סיימה בתיקו (2:2 נגד הפועל פתח תקווה) והפער ביניהן עלה ל-10 נקודות. משחק משוגע בין הפועל תל אביב לבני סכנין עם שני פנדלים שהוחמצו בתוספת הזמן. הפועל ירושלים ממשיכה בדרכה למעלה בעוד מכבי פתח תקווה ממשיכה להתדרדר
בורחת לליגה. שחקני מכבי תל אביב חוגגים עוד ניצחון צילום: אתר מכבי תל אביב

מכבי תל אביב הרשימה בניצחון חוץ על מ. ס. אשדוד, 1:4, והגדילה את יתרונה בפסגה ל-10 נקודות.

אשדוד החזיקה מעמד כמעט מחצית שלמה, אבל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה פרץ דן ביטון את השער האשדודי והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון, 0:1. עם פתיחת המחצית השנייה הוכפל היתרון, כשפרנסיסקו מיגל כבש שער בכורה והעלה את תל אביב ל-0:2. בדקה ה-56 צימקה אשדוד משער שכבש אבנעזר מאמאטה, 2:1. בדקה ה-83 היה זה דור תורג'מן שהעלה את הצהובים ל-1:3. גבי קניקובסקי חתם את התוצאה בדקה ה-89. מתברר, שמכבי תל אביב יכולה לסיים משחק בניצחון גם בלי יכולת כיבוש של ערן זהבי.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "אני חושב שהחילופים הכניסו אנרגיה וידענו שנצטרך סגל רחב. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק והכי חשוב שנישאר ביחד, נעבוד קשה ונתקדם ממשחק למשחק".

מאמן אשדוד, אלי לוי:"במחצית הראשונה שיחקנו פנטסטי, אבל קשה לשחק נגד עם עוד שחקן נגד קבוצה כמו מכבי תל אביב שעוזר להם. בגול הראשון שלהם הייתה עבירה ברורה על שחקן שלנו, אבל השופט החליט שלא והמציא נגדנו עבירה שלא הייתה. חזרנו למשחק, אבל קשה להתמודד מול עזרות נוספות שמכבי קיבלה. אני לא אוהב לתרץ ואני יודע מה הקבוצה שלנו צריכה ובסוף נמצא פתרונות ונתחזק איפה שצריך".

מכבי חיפה מעדה במשחק החוץ שלה נגד הפועל פתח תקווה ואיבדה נקודות יקרות במאבק שלה על האליפות.

עבור הפועל פתח תקווה מדובר בהישג שקטע רצף של חמישה הפסדים רצופים, שהעלו קריאות לשינוי בעמדת המאמן, שבינתיים, נשאר.

שון גולדברג אומנם העלה את חיפה ליתרון, 0:1, בדקה ה-40, אבל רגע לפני ההפסקה דאג רועי אלימלך להשוות ל-1:1. בדקה ה-49 כבש אלימלך בפעם השנייה במשחק והוביל את קבוצתו למהפך בתוצאה, 1:2 לפתח תקווה. פרנדזי פיירו השווה בדקה ה-70 ל-2:2. בדקה האחרונה ספג סמואל בראון מפתח תקווה כרטיס צהוב שני והורחק. עבור חיפה, זה היה מאוחר מדי והיא לא הצליחה להשיג הכרעה. בסיום, 2:2.

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "לא היינו מספיק טובים, נקודה. אין תירוצים. צריך להמשיך להאמין ולתקן את מה שצריך. המחצית הראשונה שלנו הייתה הכי גרועה שלנו העונה. במחצית השנייה ביצענו שינויים שהרימו את הרמה, אבל זה לא הספיק מעבר לנקודה".

מאמן הפועל פתח תקווה, עופר טסלפפה: "אני לא מופתע מהתוצאה כי אני יודע למה הקבוצה שלנו מסוגלת. אם היינו מפוקסים יותר בהתקפה, לא היינו מפסידים במשחקים קודמים בהם הפסדנו. ראינו מחויבות של השחקנים ועם קצת יותר תעוזה יכולנו להבקיע יותר שערים ולנצח. אנחנו חייבים להתחזק, במיוחד אחרי ששני הזרים שלנו סיימו את העונה. יש העונה עומס משחקים קשוח וכל המאמנים יגידו לך את זה. אני מקווה שהתוצאה הזאת תוציא אותנו לדרך חדשה".

הפועל תל אביב ובני סכנין, סיפקו לנו משחק דרמטי ורב שערים שהסתיים בתיקו, 3:3.

דור חוגי, בצמד שערים בדקות 15 ו-24, העלה את האורחים מסכנין ליתרון, 0:2. עומרי אלטמן (דקה 52) ואור בלוריאן (דקה 65), איזו ל-2:2. בתוספת הזמן זכתה סכנין בפנדל. דור חוגי בעט, השוער זובאס עצר, אבל השופט החליט על בעיטה חוזרת מכיוון ששחקני הפועל תל אביב נכנסו לרחבה לפני הבעיטה. חוגי לקח על עצמו את הבעיטה החוזרת וגם הפעם החמיץ, כשזובאס בולם את הכדור. השופט קבע שוב על בעיטה חוזרת מאותה סיבה: שחקני הפועל תל אביב חדרו לרחבה לפני ביצוע הבעיטה. הפעם, מי שלקח את הכדור היה החלוץ הצעיר זאהי אחמד, שדייק והעלה את סכנין ל-2:3. נגמר? חכו. 10 דקות בתוספת הזמן כבש אור בלוריאן את השוויון, 3:3.

מאמן הפועל תל אביב, בורחה למה: "במחצית הראשונה לא היינו מספיק טובים, אבל המחצית השנייה הייתה שלנו. אנחנו יכולים להיות מרוצים מהיכולת ומהאופי. האמנו עד הסוף והיינו מחויבים עד השריקה האחרונה. נלמד מהטעויות ונתקן במשחק הבא".

סלובודן דראפיץ': "לא זכור לי ערב משוגע כזה. סכנין נבנתה מחדש עם הרבה שחקנים צעירים שמתקדמים ואנחנו בעונה מרגשת. גם נגד בית"ר ירושלים קיבלנו גול בדקות הסיום. נראה איפה טעינו ומה צריך לשפר כדי שזה לא יקרה במשחקים הבאים. היה משחק מעניין שאני בטוח שהקהל נהנה. יש עומס גדול ולא זכורה לי עונה בחודש אחד שיחקנו 9 משחקים. אין כמעט זמן להתאושש וכבר אנחנו צריכים להתכונן למשחק הבא".

הפועל ירושלים המשיכה במומנטום החיובי שלה ורשמה ניצחון שלישי רצוף, הפעם, בטדי, על מכבי פתח תקווה המתדרדרת, 1:3.

ג'יי דוין העלה את הירושלמים ליתרון בדקה ה-42. על סף סיום המחצית הראשונה הבקיע אופק ביטון את השער השני לירושלמים, 0:2. בדקה ה-53 חזרה פתח תקווה למשחק עם שער מצמק שכבש מוחמד הינדי, 2:1. בדקה ה-58 איבדו האורחים את תומר לוי בכרטיס אדום ונותרו בעשרה שחקנים. ירושלים ניצלה את יתרונה המספרי על המגרש ובדקה ה-77 קבע קפיטה את התוצאה עם שער שלישי.

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "אנחנו לא מסתכלים על הטבלה אלא מתרכזים בהמשך הדרך שלנו. הייתה לנו קבוצה טובה ושחקנים טובים גם כשהיינו עם שתי נקודות. ברור שתמיד יש מה לשפר ונעבוד על זה".

עומר גולן ממכבי פתח תקווה: "לא מתאים לנו לספוג ככה ואפשר להגיד שמשחק ההגנה שלנו לא להיט וזה דבר שחייב להשתנות. צריך מאמן חדש עם רעיונות חדשים שידע להעלות אותנו בחזרה".

המחזור יושלם היום (חמישי, 4/1) במפגש בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים (שעה 20:30).

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות