fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: באר שבע לא עוצרת. עוד מהפך להפועל ירושלים. מאמן נוסף פוטר

הפועל באר שבע רשמה ניצחון ליגה 11 ברציפות והיא כבר במקום השלישי בטבלה. הפועל ירושלים שוב חוללה מהפך, ואחרי שפיגרה בחוץ נגד הפועל חיפה, 2:0, הצליחה לרשום ניצחון דרמטי, 2:3. וגם: המאמן שהחזיר את הפועל פתח תקווה לליגת העל, פוטר מתפקידו
רועי גורדנה מהפועל באר שבע חוגג עוד ניצחון צילום: אתר הפועל באר שבע

אחרי ששהתה מחזורים רבים במקום השלישי בטבלה, איבדה אותו הפועל חיפה וירדה למקום הרביעי, אחרי שאיבדה יתרון של 0:2, במשחקה הביתי נגד הפועל ירושלים ורשמה הפסד דרמטי, 3:2.

המחצית הראשונה הייתה בשליטה של הפועל חיפה שגם סיימה אותה ביתרון, 0:2. גיא מלמד, מלך שערי הפועל חיפה, הבקיע את השער הראשון לזכות קבוצתו בדקה ה-15 אחרי בישול נהדר של נועם בן הרוש. בדקה ה-35 הוכפל היתרון החיפאי אחרי שמוחמד קמארה שחרר בעיטה חזקה ומדויקת מקצה הרחבה לפינה הרחוקה ופנימה, 0:2. במחצית השנייה התהפכו היוצרות. הפועל חיפה חוותה נפילה גדולה בעוד הפועל ירושלים התעוררה ושלטה בקצב ובמשחק עצמו.

בדקה ה-67 הפיח אופק ביטון תקוות בשורות הפועל ירושלים, כשנגח מקרוב וצימק ל-2:1. בדקה ה-82 הוכשל אלמגור האורח ברחבת חיפה והפועל ירושלים זכתה בפנדל. מתן חוזז דייק והשווה ל-2:2. עמוק בתוספת הזמן יצאה הפועל ירושלים למתפרצת קטלנית, בסיומה מתן חוזז מצא עצמו בודד ברחבה ומקרוב בעט כדור שטוח פנימה, 2:3. איזה מהפך אדיר.

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "לא הופענו למחצית השנייה אחרי שבמחצית הראשונה היינו בעליונות מוחלטת. עברנו מקרה די דומה מול הפועל תל אביב, כשהובלנו במחצית 0:4, ובמחצית השנייה הם חזרו למשחק וכבשו שלושה שערים, אז היה חשש, ואמרתי את זה גם לשחקנים במחצית. כשאתה סופג 2:1 זה נהיה מסוכן, לא היינו צריכים לתת להם לחזור בכזו קלות. קיבלנו שיעור גדול מאוד לעתיד, איך לדעת לנצח משחקים. תוצאה מאכזבת מאוד”.

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "שיחקנו במחצית ראשונה כאילו הבטחנו את המקום בפלייאוף העליון. היינו רכים בהגנה ובהתקפה. לא אמרתי יותר מדי במחצית, וביקשתי שבמצב הזה רק שיישמרו רק על 2:0 שלא נספוג עוד ונהרוס עוד יותר את הפרש השערים שלנו. לשמחתי, השחקנים חשבו אחרת וניצחנו בסיום. המחצית השנייה הייתה כל כולה של השחקנים, שהחליטו שלא רוצים להיראות ככה. מתן חוזז סיים בצורה נהדרת את ההתקפה האחרונה, הוא עובד טוב ועם קארמה טובה".

הפועל באר שבע לא עוצרת ובמחזור האחרון היא רשמה ניצחון ליגה מספר 11 ברציפות, הפעם על מכבי נתניה, שרושמת הפסד ליגה רביעי רצוף. הדרומיים עלו ליתרון מהיר וכבשו כבר בדקה השישית. רותם חטואל קיבל כדור עומק ומתוך הרחבה בעט פנימה, 0:1 לבאר שבע. בדקה ה-77 רועי גורדנה סגר עניין עם שער נפלא בבעיטת וולה חזקה ומדויקת מ-17 מ', 0:2. הניצחון קידם את הפועל באר שבע למקום השלישי בטבלה.

מאמן הפועל באר שבע, אליניב ברדה: "זה הולך ונהיה קשה ממשחק למשחק, כי קבוצות כבר מתייחסות אלינו ברצינות ומתכוננות בהתאם. אסור לנו להקל ראש באף משחק ובשום יריבה. למרות הניצחון לא היינו מספיק טובים ואם אנחנו שואפים להמשיך להידבק לצמרת הגבוהה, נצטרך להשתפר מבחינת היכולת. אנחנו עדיין אוספים את הנקודות שאיבדנו בסיבוב הראשון. בכדורגל אין נוסחת פלא, אבל אני חושב שפגרת המלחמה פגעה בנו וגרמה לנו לחוסר ביטחון. זה לא תירוץ ואני שמח שחזרנו לעצמנו והיום אנחנו מלוכדים וחזקים".

מאמן מכבי נתניה, גיא צרפתי: "לפעמים, להיות טובים בכדורגל זה לא מספיק ומאכזב להפסיד ככה. הגיע לנו לפחות לצאת עם נקודה. באר שבע כבשה מטעות שלנו. אני מצפה שנהיה יותר איכותיים ויותר חדים בחלק ההתקפי. אנחנו כרגע נקודה אחת מהפלייאוף העליון ונצטרך להיות חזקים במשחקים הקרובים ויחד עם הקהל לדחוף את הקבוצה להגיע לפלייאוף העליון".

עוד מאמן בליגת העל שפוטר

המאמן עופר טסלפפה, שהעלה את הפועל פתח תקווה לליגת העל, פוטר בתום 21 מחזורים בהן רשמה הקבוצה 3 ניצחונות בלבד, 7 תוצאות תיקו ו-11 הפסדים. הפועל פתח תקווה מדורגת במקום האחרון בטבלה עם 16 נקודות.

"צר לי שהגענו לרגע הזה", אמר טסלפפה, "אני מאחל להפועל פתח תקווה המון הצלחה ואני בטוח שהיא תישאר בליגת העל".

מנכ"ל המועדון, אבי יחיאל: "ההחלטה להיפרד מעופר הייתה החלטה קשה. לכל אורך התקופה שלו בהפועל פתח תקווה הייתה בינינו מערכת יחסים נהדרת. עופר תרם רבות למועדון ולי באופן אישי והיה בינינו שיתוף פעולה שהוביל את המועדון להישגים ולפריחה מחודשת. אני מוקיר לו תודה על כך. לצערי, העונה הקבוצה לא הציגה את קצב צבירת הנקודות והיכולת הדרושה וההרגשה שלי בעת הזאת היא שנדרש לעשות שינוי. אני מאחל לעופר הצלחה גדולה בהמשך הדרך ואני בטוח שדרכינו עוד ייפגשו".

ממועדון הפועל פתח תקווה, נמסר: "אנו מודים למאמן הקבוצה בשלוש העונות האחרונות, עופר טסלפפה, אשר סיים את דרכו במועדון. עופר הגיע למועדון עוד כשהקבוצה הייתה אמורה לשחק בליגה א', והוא אחראי לרגעי השיא של המועדון בשנים האחרונות, כולל עליית ליגה לראשונה תחת בעלות האוהדים והיה שותף לרגעי אושר רבים לאורך התקופה. האהבה למועדון והמחויבות להצלחה שלו וחזרתו לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי בלטו בכל רגע של עופר במועדון, ועל כך הוא יכנס לספרי ההיסטוריה של הפועל פתח תקווה".

מי שמונה לתפקיד הוא המאמן בני לם, שהתחיל את העונה אצל היריבה העירונית, מכבי פתח תקווה, ועזב אותה לפני כחודש וחצי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות