fbpx

כדורגל, לאומית: עיר אחת, שתי עולות

מכבי פתח תקווה חזרה לליגת העל שנה אחת בלבד אחרי שנשרה לליגה הלאומית. מי שעוד הבטיחה את חזרתה לליגה הבכירה היא היריבה העירונית, הפועל פתח תקווה, שעושה זאת אחרי 8 שנות גלות בליגת המשנה. וגם: דרמה גדולה במחזור האחרון בתחתית אחרי שהפועל נוף הגליל ניצלה מירידה ישירה ותשחק במבחנים בעוד מכבי אחי נצרת ירדה לליגה א'
מגיע להם. שחקני הפועל פתח תקווה חוגגים עם אוהדיהם את העלייה צילום: מסך, ערוץ 5

פלייאוף עליון

מכבי פתח תקווה, הקבוצה הראשונה שהבטיחה את עלייתה לליגת העל, סיימה את העונה בהפסד חוץ להפועל כפר סבא, 2:1.

אליאן רוחנא (דקה 34) ושי בן דוד (בפנדל בדקה ה-40) העלו את הכפר סבאים ליתרון, 0:2. גיא דהן מפתח תקווה צימק בפנדל מדויק על סף סיום המחצית הראשונה ל-2:1. במחצית השנייה לא הובקעו שערים, מה שלא מנע מחניכיו של המאמן בני לם לחגוג את חזרתם של הלוזונים לליגה הבכירה בישראל.

גם היריבה העירונית, הפועל פתח תקווה, שהעפילה גם היא לליגת העל, חגגה למרות שסיימה את מפגש החוץ שלה נגד מכבי יפו, בתיקו עקר משערים, 0:0.

עירוני טבריה, חגגה על חשבונה של בני יהודה תל אביב האומללה וניצחה אותה בחוץ, 1:3. באסל שעבאן פתח את מסכת השערים כשהבקיע בדקה ה-35. חוליו סזאר הכפיל את היתרון ל-0:2, עם שער שכבש בדקה ה-40. בדקה ה-45 השלים באסל שעבאן צמד אישי והוריד את קבוצתו להפסקה כשהיא ביתרון מבטיח של 0:3. אחרי שספגה 16 שערים בשלושה שערים, מצאה בני יהודה את הרשת של הקבוצה היריבה כשקלוד לואיס כבש וצימק ל-3:1.

עירוני טבריה, שרק העונה עלתה לליגה הלאומית, יכולה לרשום עונה מוצלחת שהסתיימה במקום השלישי והמכובד.

במשחק נוסף במסגרת הפלייאוף העליון, רשמה הפועל עכו ניצחון חוץ על הפועל אום אל פאחם, 1:3. דווקא המקומיים היו אלה שהבקיעו ראשונים מרגלי גיל יצחק כבר בדקה ה-9. בדקה ה-33 השווה גיא בן לולו ל-1:1. בדקה ה-52 מהפך. בן לולו כבש והעלה את הפועל עכו ל-1:2. אמיר ריאן כבש בדקה ה-67 וקבע את תוצאת המשחק, 1:3 להפועל עכו, שמסיימת את העונה במקום החמישי בטבלה. 

פלייאוף תחתון

פה הייתה הדרמה הגדולה של מחזור הנעילה ולא שזה הפתיע מישהו שכן תמיד הליגה הלאומית מספקת לנו דרמות גדולות במחזור הסיום.

הפועל נוף הגליל שכבר הייתה עם רגל וחצי בליגה א', ניצלה מירידה ישירה לליגה א', אחרי שגברה בביתה על הפועל עפולה, 0:3, טיפסה למקום ה-14 בטבלה ותשחק במשחק מבחן נגד הפועל כפר שלם שניצחה בגמר המחוזות של ליגה א'.

חניכיו של המאמן מוטי איוניר ידעו למעשה שהכל תלוי ברגליים שלהם. ניצחון מעל לשני שערים יכול היה להבטיח להם את ההישארות או לפחות לשלוח אותם למשחקי המבחן והם בהחלט עמדו במשימה. איתן וולבלום כבש את השער הראשון בדקה ה-42 והוריד את חבריו להפסקה ביתרון 0:1 ועם תקווה להמשך. בדקה ה-70, הצגה של לנרי קהינדה מנוף הגליל ברחבה סחטה פנדל. קהינדה עצמו בעט, כבש והעלה ל-0:2. בדקה ה-74 השיגה נוף הגליל את מה שרצתה. שער שלישי של קווין ריינשטיין סגר את הסיפור. 0:3.

העימות ישיר על ההישארות סיימו מ. כ. כפר קאסם ומכבי אחי נצרת בתיקו, 1:1. התוצאה הזאת הובילה להבטחת הישארותה של כפר קאסם בליגה, בעוד אחי נצרת נפרדת מהליגה הלאומית אחרי 13 שנים רצופות.

אנס דאבור העלה בפנדל את אחי נצרת בדקה ה-60 ליתרון, 0:1, מה שהיה מספיק לה כדי להישאר. כפר קאסם, שנלחמה על מקומה הצליחה להשיג את שער השוויון המיוחל בדקה ה-74 מרגלי מאלה דואוגוי. עד לסיום, למרות מכבש של אחי נצרת על שער כפר קאסם, היא לא הצליחה לפרוץ את השער, לסיים בתיקו ולהיפרד בדמעות מליגת המשנה בדרך לליגה א'.

במשחק נוסף נפרדו הפועל רמת השרון והפועל רמת גן בתיקו, 2:2. פטר אוניקצ'י העלה בדקה ה-10 את רמת השרון ל-0:1. רמת גן הגיבה במהפך משלה בזכות שערים של מרטין אנדזי בדקה ה-28 וגיא יצחקי בדקה ה-45. אור אוסטוינד כבש בדקה ה-82 בפנדל והשווה ל-2:2, תוצאה שנשארה עד לסיום.

האחרונה בטבלה א. ס. אשדוד סיימה את מפגשה נגד הפועל ראשון לציון בתיקו, 1:1. עומרי לוזון החמיץ פנדל בדקה ה-23 וקבוצתו נענשה בצד השני כשבדקה ה-25 גל אסולין כבש לזכות אשדוד, 0:1. בדקה ה-27 זכתה ראשון לציון לפנדל נוסף וגם הפעם פספסה, כשאוהד אלמגור בעט לקורה. עמוק בתוספת הזמן הצליחה ראשון לציון לחלץ נקודה בזכות שער שוויון של רונן חנציס.

אז זהו, הליגה הלאומית הסתיימה וכל מה שנותר הוא לראות האם הפועל נוף הגליל תשרוד עוד עונה או שמה תהיה זו הפועל כפר שלם מליגה א', שתעשה קאמבק לליגה השנייה.

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות