fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: השחקן הישראלי שסיכם בליגה הסעודית, נחת לבסוף במכבי חיפה

דיא סבע היה אמור להיות הכדורגלן הישראלי הראשון שמשחק בליגה הסעודית, אלא שהמדינה הערבית, שלא מקיימת יחסים דיפלומטיים רשמיים עם ישראל, מנעה את הגעתו. אז איך נחת הכוכב דווקא במכבי חיפה, למרות הצעה כספית טובה יותר ממכבי תל אביב?
הגשים חלום ילדות. דיא סבע מוצג בקבוצתו החדשה צילום: באדיבות מכבי חיפה

הקשר-חלוץ דיא סבע (30) הוא הרכש החדש של האלופה, מכבי חיפה. סבע כבר היה בדרכו לחתום בקבוצה הטורקית אנקרגוצ'ו, אבל ברגע האחרון חלה תפנית והוא החליט להישאר בארץ.

לאחר החתימה אמר סבע: "להגיע למועדון כמו מכבי חיפה זו הרגשה מטורפת, הגשמת חלום ילדות. הגעתי למועדון הכי גדול והכי טוב בארץ. אני כבר מרגיש את העוצמות של הקהל ומתרגש מאוד לפגוש את האוהדים".

סבע, ששיחק בשנתיים האחרונות באיחוד האמירויות, מגיע למכבי חיפה אחרי ששיחק בקבוצת סיבספור מהליגה הטורקית הראשונה, במדיה רשם 20 משחקים, כבש 6 שערים ובישל עוד 7. לפני מספר חודשים החליט לעזוב מטעמים משפחתיים. תחילה, דובר על מעבר אפשרי לקבוצה מהליגה הראשונה בסעודיה, שם היה אמור להשתכר 2.4 מיליון יורו בשנתיים. הכל כבר היה סגור מבחינת החוזה והתנאים, אלא ששלטונות סעודיה סירבו לאפשר לשחקן הישראלי להירשם בליגה המקומית מאחר ובין המדינות אין קשרים דיפלומטיים רשמיים.

ברגע שנודע שהעסקה עם הסעודים לא תצא לפועל, נכנסו לתמונה שתי קבוצות ישראליות: מכבי חיפה ומכבי תל אביב.

סוכנו, רונן קצב, גילה כי הם כבר היו בדרכם לטורקיה, אלא שסבע חשף בפניו כי הוא אינו שלם עם ההחלטה לעזוב את משפחתו בארץ ולשהות לבד בארץ זרה. ההצעה הכספית מהקבוצה הטורקית אומנם קרצה מאוד, עם שכר של 1.2 מיליון יורו לעונה, אבל הלב והריחוק מהמשפחה היטו את הכף לטובת חזרה לישראל.

עכשיו נכנסו לתמונה כוכב מכבי תל אביב ערן זהבי והבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר. הראשון ניסה לשכנעו להגיע למועדון התל אביבי, שם היה זוכה לשכר גבוה יותר של 550 אלף יורו לעונה. אלא ששיחת טלפון ופגישה עם שחר שכנעה אותו להגיע לעיר הכרמל, ועוד בשכר נמוך יותר, של 450 אלף יורו לעונה, בחוזה לשלוש שנים וחצי. סבע גם זכה למענק חתימה בגובה 250 אלף יורו.

סבע כבש במהלך הקריירה 94 שערים ובישל 51. יש לו גם 11 הופעות במדים הלאומיים של נבחרת ישראל.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות