fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: הסמל של מכבי חיפה עוזב את הקבוצה

קפטן הקבוצה נטע לביא (26) קוטע רצף של 7 שנים רצופות במדים הירוקים ולראשונה בקריירה ישחק מחוץ לעיר הכרמל אחרי שחתם בקבוצה גמבה אוסקה מהליגה הראשונה ביפן. כמה הוא צפוי להרוויח בקבוצתו החדשה והאם מכבי חיפה תקבל מזה משהו?
קריירה חדשה בארץ השמש העולה. נטע לביא צילום: מסך, ערוץ 5

נטע לביא (26), קשרה האחורי של האלופה מכבי חיפה וקפטן הקבוצה, עזב את המועדון בו גדל ויפתח בקרוב, לראשונה, בקריירה מעבר לים אחרי שחתם בקבוצה גמבה אוסקה מהליגה הראשונה ביפן.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים השחקן, לצד מאמנו ברק בכר, הוא התקשה לעצור את הדמעות ואמר: "מכבי חיפה שלי, כבר שבוע שאני חושב מה להגיד. קשה לי לדבר על תקופה כל כך משמעותית בחיי. שבע שנים שלי בקבוצה הבוגרת של המועדון ואין רגע שאני לא חושב על הקבוצה. אני עוזב בית חזק עם בסיס יציב שעוד אחזור אליו בעתיד. מכבי חיפה זו משפחה והמועדון הכי גדול בארץ. האיכות, הארגון, האווירה, הכל פה מושלם עבור כדורגלן. האליפות הראשונה שלי עם הקבוצה הייתה הרגע המאושר בקריירה שלי. אני מודה למאמן ברק בכר על התמיכה, על האמון ועל שהוכיח לי שחלומות אכן מתגשמים. הקרדיט מבחינתי שייך רק לאדם אחד – יענקל'ה שחר, שהתייחס אליי ממש כמו לבן. הוא הכין אותי לחיים האמיתיים ולימד אותי לעולם לא לוותר. גם כשהיו כישלונות הוא לימד אותי לקחת אחריות ולהמשיך לנסות. בהצלחות הוא נתן את הקרדיט לשחקנים ולצוות. זו מנהיגות. אני מבטיח להיות שגריר טוב של המועדון ולייצג את הערכים שלמדתי פה".

עבור לביא, מדובר בצעד משמעותי בקריירה שכן זאת תהיה ההתנסות הראשונה שלו בקבוצה אחרת מלבד מכבי חיפה. לביא ערך במדי המדים הירוקים מעיר הכרמל 265 הופעות, כבש 12 שערים ורשם 13 בישולים. הוא גם רשם 6 משחקים בליגת האלופות וזכה בשתי אליפויות ובגביע מדינה אחד. לזכותו גם זכייה אחת בתואר אלוף האלופים וזכייה יחידה בגביע הטוטו. לביא, שימריא ליפן עם אשתו שיר ובנו הפעוט, צפוי להשתכר כמיליון יורו בעונה בחוזה ל-3 שנים. זאת, בנוסף למענקים על הישגים, זכייה בתארים והצלחות במסגרת משחקים במפעלים בינלאומיים.

במידה ולביא יימכר בעתיד לקבוצה אחרת, מכבי חיפה תקבל חצי מיליון יורו פלוס אחוזים נוספים.

הליגה היפנית נמצאת כעת בפגרה והליגה אמורה להתחדש בחודש הבא. קבוצתו החדשה של לביא, גמבה אוסקה, סיימה את העונה שעברה כשהיא במקום ה-15 וניצלה מירידה בזכות נקודה אחת יותר מהקו האדום. מאמן הקבוצה החדש הוא דני פויאטוס (44) מספרד, שהיה עוזרו של המאמן ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב בעונת 2017/18.

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות