fbpx

כדורגל: ההישג ההיסטורי של נבחרת הנוער של ישראל בהופעת הבכורה שלה במונדיאליטו

נבחרת ישראל הצעירה גברה על נבחרת דרום קוריאה, 1:3, וזכתה במקום השלישי בהופעת הבכורה שלה בטורניר העולמי ובמדליה היסטורית. המאמן אופיר חיים: "עברנו חודש חלומי"
שחקני נבחרת ישראל חוגגים את זכייתם במדליית הארד צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

נבחרת הנוער של ישראל (עד גיל 20) השלימה מונדיאל כמעט מושלם. ולמה כמעט? כי ישראל הייתה במרחק נגיעה מהגמר, אך הפסד קטן לאורוגוואי בחצי הגמר (1:0) שלח אותה להתמודדות על המקום השלישי ועם תקווה לסיים את המונדיאליטו הראשון שלה בהיסטוריה עם הזמנה לעלות על הפודיום ולזכייה במדליה.

ואכן, החניכים המופלאים של המאמן אופיר חיים עשו את זה, ובגדול. ניצחון מרשים על נבחרת דרום קוריאה, 1:3, זיכה את ישראל במדליית הארד ומיקם אותה – תקראו טוב טוב, במקום השלישי בעולם. וואו, וואו, וואו.

אחרי פתיחת משחק די פושרת נכנסה הנבחרת הישראלית לעניינים עם שער יתרון שנכבש בדקה ה-19. חמזה שיבלי הקפיץ כדור בתוך הרחבה מאגף שמאל ורן בינימין התעופף ובחצי מספרת שלח כדור מדויק לרשת הקוריאנית, 0:1 לישראל. בדקה ה-24 הצליחו הקוריאנים להשוות ל-1:1 בזכות בעיטת עונשין מ-11 מ' שנפסקה לזכותם.

בדקה ה-76 החזירה לעצמה ישראל את היתרון. ענן חלאילי פרץ משמאל, הגביה לעומק הרחבה ועומר סניור המשיך בבעיטה לרשת, 1:2. בדקה ה-86 חתמה ישראל את התוצאה. תאי עבד הגביה כדור קרן, רן בנימין החליק את הכדור בראשו לאחור וענאן חלאילי הקדים את ההגנה הקוריאנית ומקרוב בעט פנימה, 1:3.

אז זהו, למרות סגל חסר בעקבות היעדרם של 5 שחקני מפתח שהוחזרו לארץ כדי לסייע לנבחרת הנוער של ישראל במשחקי המוקדמות לאליפות אירופה, הצליחו המחליפים שלהם להוכיח שמדובר בנבחרת מלוכדת וחזקה. מי היה מאמין? נבחרת ישראל במקום השלישי בעולם ועוד בהופעת הבכורה שלה במונדיאליטו. איזה הישג אדיר. שאפו ענק.

מי שניצח על המסע הקסום בטורניר היה לא אחר מאשר המאמן אופיר חיים, שסיכם: "זה חודש חלומי. אני לא רגיל להיעדר מהבית לתקופה כל כך ארוכה, אבל זה היה שווה את זה. אני מודה לכולם – לשחקנים, לצוות המקצועי, לצוות הרפואי, לצוות הניהולי, למנהל המקצועי בוני גינזבורג שנותן לנו את כל התמיכה ולמדינת ישראל שתמכה בנו לאורך כל הדרך. אני גאה כל כך בנבחרת הזאת ובהישגים שהגענו אליהם גם באליפות אירופה וכעת גם במונדיאליטו, ואין מאושר ממני. הקהל שהגיע לעודד אותנו העניק לנו אווירה חמה ומדהימה. עברנו חוויה של שכרון חושים ואני בטוח שאילולא תנאי המגרש ששיחקנו בחצי הגמר, היינו עולים לגמר ואפילו זוכים בגביע. עכשיו נלך ונחגוג את המקום השלישי".

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות