fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, גביע המדינה: השופט מיהר למשחק אחר ונטש את המגרש באמצע הכרעת הפנדלים

משחק ילדים בין הפועל תל אביב להפועל כפר סבא במסגרת גביע המדינה, הסתיים בתיקו ושלח את הקבוצות להכרעה בבעיטות מהנקודה הלבנה. אלא שבאמצע הדו קרב, כשכפר סבא ביתרון 1:2, שרק השופט לסיום, בטענה כי הוא מאחר למשחק אחר, אליו שובץ כעוזר שופט. מה פסק בית הדין?
הכרעה צריכה להיות במגרש ולא בבית הדין. משחק כדורגל ילדים צילום: מיכה פישנזון

בהתאחדות לכדורגל מקדמים ומעודדים כל הזמן את חשיבות ההגינות בספורט בכלל ובכדורגל בפרט. אבל אירוע שקרה במשחק במסגרת גביע המדינה לילדים ב', מלמד שיש כאלה שלא הפנימו את הרוח הספורטיבית שמנסה ההתאחדות לכדורגל להנחיל לדור העתיד.

מדובר על מפגש בין קבוצות ילדים ב' של הפועל תל אביב נגד הפועל כפר סבא, שנערך במתחם חודורוב בתל אביב. לאחר שהמשחק הסתיים בתיקו, התייצבו שחקני שתי הקבוצות לבעיטות הכרעה מ-11 מ'.

לאחר שכל קבוצה בעטה 3 פעמים, ולוח התוצאות הראה כי כפר סבא מובילה ביתרון, 1:2, נטש השופט את המגרש. נזכיר רק, שכל קבוצה זכאית ל-5 בעיטות, כך שלמעשה הדו קרב לא אמור היה להסתיים.

על פי עדויות של נוכחים שהיו במשחק, נעשתה פנייה לשופט בעניין, אך הוא אמר להם כי מבחינתו המשחק הסתיים וכפר סבא היא זו שניצחה. בהפועל תל אביב, ששם יודעים לעשות חישוב של מספר בעיטות במסגרת משחקי גביע המדינה, פנו להתאחדות לכדורגל וערערו על תוצאת המשחק. האמת, בצדק. ומה קבע בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל? את מה שהיה צריך לקבוע: משחק חוזר.

עדים נוספים שהיו במגרש טענו, שהשופט הסביר להם כי הוא שובץ לנהל משחק נוסף באותו יום וכדי לא לאחר הוא חייב לצאת.

לאחר בדיקה ובירור של ההתאחדות לכדורגל מול איגוד השופטים, עולה כי אכן השופט שגה ולא ביצע את ההנחיות הנדרשות ופעל בניגוד להנחיות. בכל מקרה, ההתאחדות הבהירה כי למרות הטעות של השופט, על פי התקנון, יש פגיעה בחוקת המשחק ומאחר ולא הייתה הכרעה חוקית במשחק, נקבע על מפגש חוזר.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "לאחר בדיקה, נקבע באופן ברור שיש פגיעה בחוקת המשחק ולכן ועדת הליגה והגביע החליטה על קיום משחק חוזר".

אלא שבכך הסאגה לא נגמרה. הפועל כפר סבא הגישה באמצעות עורך הדין אייל יפה, לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה על קיום משחק חוזר. נשיא בית הדין, השופט עדי זרנקין, נענה לפנייה והחליט לדחות לבינתיים את קיום המשחק החוזר עד לקיום דיון נוסף בעניין.

הפועל כפר סבא הדגישה בפנייתה, כי ההחלטה על קיום משחק חוזר התקבלה שניתנה לה זכות התגובה.

מאיגוד השופטים נמסר: "מיד לאחר פנייתה של קבוצת הפועל תל אביב אל מנהל אזור המרכז, בוצע תחקור ובירור של האירוע. לטענת השופט, הטעות נעשתה בתום לב בשל בלבול ברישום, ללא קשר למשחק הנוסף שבו הוא שימש לאחר מכן כעוזר שופט. על פי השופט, אנשי הפועל ת"א ניגשו אליו והציגו לו את העובדה שטעה בכך שסיים את מהלך בעיטות ההכרעה רק לאחר שהתחיל כבר את המשחק הבא. איגוד השופטים מצר על הטעות הקריטית והחמורה בתקנון הגביע. בעקבות הטעות, השופט הושעה לשבועיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות