fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חג המכבים: ההצלחה של הקבוצות הישראליות באירופה

בערב הדלקת הנר השמיני של חנוכה, חג המכבים, רשמו שתי הנציגות הישראליות באירופה, הצלחה. בליגה האירופית: מכבי חיפה ניצחה בחוץ את פנאתינייקוס מיוון, 1:2, ועלתה לפלייאוף. בקונפרנס ליג: מכבי תל אביב גברה על גנט מבלגיה, 1:3, עלתה לראש הטבלה, והעפילה לשמינית הגמר
שחקני מכבי חיפה חוגגים את הניצחון עם דגל ישראל צילום: רויטרס

הליגה האירופית

דווקא במחזור האחרון של שלב הבתים, הצליחה מכבי חיפה, האלופה הישראלית להזכירכם, לרשום ניצחון חוץ מרשים על פנאתינייקוס היוונית, לעלות למקום השלישי בטבלת הבית ולהמשיך את המסע האירופי שלה, גם אם מדובר במסגרת הקונפרנס ליג.

מכבי חיפה הגיעה למשחק החוץ ביוון כשבמאזנה 2 נקודות בלבד לעומת 4 נקודות שהיו במאזנה של פנאתינייקוס. מה שאומר שהחיפאים היו חייבים ניצחון כדי שלא לסיים את דרכם באירופה.

בדקה ה-20 זה התחיל טוב. פייר קורנו הגביה כדור לרחבה ודין דוד נגח פנימה, 0:1 לחיפה.

למרות לחץ אדיר של המארחים מיוון, הצליחה חיפה להבקיע בדקה ה-79 שער שני במשחק. גם הפעם היה זה קורנו שבישל, וצ'רון שרי, בעט כדור חזק ומדויק לרשת, 0:2. בדקה ה-89 הצליחה פנאתינייקוס לצמק ל-2:1, אבל בדקות הסיום השכילו החיפאים לשמור על היתרון היקר ולספק רגעי שמחה ואושר לכ-450 האוהדים הירוקים שהגיעו מישראל וליוו את הקבוצה במשחק החוץ ביוון ולעוד מאות אלפי אוהדים בארץ.

המאמן מסאי דגו: "לפני המשחק הסברתי לשחקנים את חשיבות המשחק ואת העובדה שאם ננצח נעשה היסטוריה ונהיה הראשונים בתולדות המועדון שמנצחים משחק חוץ בשלב הבתים. אני שמח ונרגש מאוד שזה אכן קרה ועמדנו במשימה. היה ערב מדהים. פשוט וואו. כולם נתנו את הלב במגרש. היה משחק הירואי וניצחון שהוא אולי אחד הגדולים של המועדון. אנחנו בחנוכה ובחג הזה המכבים חייבים לנצח".

בעקבות ההעפלה לשלב הבא השלימה מכבי חיפה הכנסה נאה של קרוב ל-11 מיליון אירו. כל ניצחון נוסף בקונפרנס ליג יכניס לקופתה 500 אלף אירו, בעוד תיקו ישלשל לקופתה 166 אלף אירו.

 

קונפרנס ליג

גם מכבי תל אביב רשמה ערב מוצלח במיוחד אחרי שגברה על קבוצת גנט מבלגיה, 1:3, במסגרת מחזור הנעילה של שלב הבתים והעפילה ישירות לשלב שמינית הגמר.

מכבי תל אביב, שערב המפגש נגד גנט הייתה במקום השני בטבלת הבית עם 12 נקודות לעומת 14 של הבגלים, הייתה חייבת לנצח כדי לתפוס את המקום הראשון.

הנציגה הישראלית הסתערה משריקת הפתיחה על שערם של האורחים וכבר בדקה ה-8 כבשה. דור פרץ בעט מחוץ לרחבה כדור שפגע בקורה וגבי קניקובסקי עט על הכדור החוזר והמשיך אותו פנימה, לתוך השער, 0:1.

בדקה ה-23 הכפילה תל אביב את יתרונה. קניקובסקי בישל לערן זהבי שמ-16 מ' בעט כדור מדויק לפינה העליונה ופנימה, 0:2.

עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-48 כבשו האורחים מבלגיה וצימקו ל-2:1. בדקה ה-60 נשמה תל אביב לרווחה אחרי שהוסיפה שער שלישי והגדילה את יתרונה ל-1:3. דן ביטון מסר לערן זהבי שבבעיטה חדה הרשית. עד לסיום, לא נכבשו שערים נוספים ותל אביב יכלה לחגוג את הכרטיס לשלב הבא.

המאמן רובי קין: "הייתה לנו הופעה נהדרת. השחקנים נצמדו לתוכנית המשחק ומגיע להם מלוא הקרדיט על ההישג. שיחקנו נגד קבוצה טובה מאוד ואני גאה בשחקנים. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שמכבי תל אביב מעפילה לשלב כזה וזה הישג נהדר עבור כולם".

קפטן הקבוצה, ערן זהבי: "לא פשוט לשחק בתקופה כזאת ולעשות את ההפרדה בין מה שקורה במדינה לכדורגל. אנחנו גם משחקים רחוק מהבית, ללא קהל, וידענו שדרך הצלחות אנחנו יכולים להביא קצת נחת וכיף לאנשים בישראל, לא רק לאוהדי מכבי תל אביב. אנחנו כאן כדי לייצג את המדינה והניצחון הזה מוקדש לכל עם ישראל ולכל חיילי צה"ל שנלחמים עבור המדינה. אני גאה בכל קבוצה ישראלית שמייצגת אותנו באירופה ואני מברך את מכבי חיפה על הצלחתה".

בהיבט הכלכלי, גם מכבי תל אביב נהנתה מהצלחתה המקצועית, ועד כה היא הכניסה לקופת המועדון סכום של 7.5 מיליון אירו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות