fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זו המדינה שיש לה הסכם שלום עם ישראל אבל מבקשת להרחיק אותה מתחרויות בינלאומיות

הנסיך הירדני עלי בן חוסיין, מוביל מהלך להרחקת הקבוצות הישראליות מכל פעילות בירה הבינלאומית. מה הסיבה? למי נשלחה הפנייה? מי המדינות שכבר הצטרפו למהלך? כיצד ישראל מתכוונת לפעול? ומה התגובה של אופ"א?
משחק כפול. הנסיך עלי בן חוסיין צילום: גטאימאג'

האם השתתפותן של נבחרות הכדורגל של ישראל בזירה הבינלאומית בסכנה? הנסיך הירדני, עלי בן חוסיין, מוביל בימים אלה מהלך נגד ישראל, במסגרתה הוגשה לפיפ"א בקשה למנוע את השתתפותה של נבחרת ישראל בכדורגל מכל פעילות בינלאומית: מוקדמות המונדיאל, אליפות אירופה וליגת האומות וכן למנוע מכל נציגותיה, קרי הקבוצות המקומיות, מלהשתתף במפעלים האירופיים: ליגת האלופות, הליגה האירופית והקונפרנס ליג.

אל הבקשה, שנשלחה מטעם התאחדות הכדורגל של ירדן, ל-210 התאחדויות כדורגל בעולם וכן לפיפ"א ולופ"א, הצטרפו עד כה 12 התאחדויות כדורגל, רובן ממדינות ערב.

"ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה והורגת חפים מפשע", נכתב בבקשה, "ביניהם גם כדורגלנים, מאמנים, שופטים ואנשי מקצוע נוספים מענף הכדורגל. עלינו להציג חזית מאוחדת בבידוק הכדורגל הישראלי מכל פעילות עד להפסקת מעשי התוקפנות הללו".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל, שינו זוארץ: "אני לא מופתע מהמלך הציני וחסר הבושה מצד מספר בודד של התאחדויות בקריאה להשעות את ישראל מחברות בפיפ"א ולמנוע את השתתפותה בטורנירים בינלאומיים. אנחנו לא מקלים ראש בניסיון להרחיק אותנו מכל פעילות בזירה הבינלאומית ולמודי מאבקים בנושאים כאלה. עד כה, לשמחתנו הרבה, כל הניסיונות האלה הסתיימו בניצחון מוסרי של ישראל מול הצביעות והעוינות ששום תירוץ לא יסתירו את מניעיה האמיתיים. ההתאחדות לכדורגל תפעל יחד עם חברים אמיצים והוגנים בפיפ"א, אופ"א והתאחדויות נוספות בעולם, נגד כוחות אפלים ותמנע כל פגיעה במדינת ישראל, בספורט הישראלי ובכדורגל הישראלי".

מארגון אופ"א נמסר: "אין לנו כל כוונה לדון בבקשה, שכן כולנו זוכרים מי פתח במלחמה".

נציין רק, שלפני מספר ימים הגישה ירדן בקשה רשמית לישראל להאריך את אספקת המים לממלכה. כך, מצד אחד יש לירדן רצון לפייס את הפלשתינים שתוקפים ורוצחים ישראלים ללא הפסקה באמצעות קריאות פומביות בגנות ישראל, ומצד שני, להמשיך לקיים עם ישראל קשרים והסכמים שחשובים להם ולתושביהם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות