fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפלא הבא בכדורגל? השחקן הצעיר שבגיל 13 כבר רשם הופעת בכורה היסטורית בקבוצת בוגרים

דאוויאן קימברו, שחתם לאחרונה בקבוצת סקרמנטו ריפליק מליגת המשנה המקצוענית של ארצות הברית, עלה כמחליף בדקה ה-87 במשחק קבוצתו נגד לאס וגאס לייטס. אומנם היו אלה רק 3 דקות, אבל הן הספיקו כדי ששמו ימשוך כותרות וייכנס רשמית לספר השיאים בספורט. למה? מדובר בשחקן בן 13 בלבד
עשה היסטוריה. דאוויאן קימברו עם מאמנו, מארק בריגס צילום: טוויטר

דאוויאן קימברו, בן 13 ושבעה חודשים ו-13 ימים, עשה השבוע היסטוריה בענף הכדורגל. הנער, או הילד, תחליטו אתם, הפך לשחקן הכדורגל הצעיר ביותר שעלה לשחק במדי קבוצה בוגרת במסגרת הליגה המקצוענית בארצות הברית. קימברו, שחתם לאחרונה בקבוצת סקרמנטו ריפליק מליגת המשנה המקצוענית של ארצות הברית, עלה כמחליף בדקה ה-87 במשחק קבוצתו נגד לאס וגאס לייטס. אומנם היו אלה רק 3 דקות, אבל הן הספיקו כדי ששמו ימשוך כותרות וייכנס רשמית לספר השיאים בספורט.

אגב, אם קימברו יכבוש שער במהלך השנה וחצי הקרובות הוא ישבור שיא נוסף, ככובש הצעיר ביותר בעולם. מי שמחזיק בשיא הוא אלפונסו דייויס מקנדה, שהרשית לראשונה בקריירה בגיל 15 וחצי, כששיחק גם הוא בליגת המשנה המקצוענית של ארה"ב. כיום, אגב, דייויס משתייך לסגל קבוצת הפאר הגרמנית באיירן מינכן.

קימברו התחיל את דרכו ככדורגלן באקדמיה של סקרמנטו בהיותו בן 11. בעונתו הראשונה הוא כבר היה מלך השערים עם 27 כיבושים ב-31 משחקים. בשנתיים שלאחר מכן, הוא הרשית 61 שערים ב-81 הופעות. את העונה הנוכחית התחיל קימברו במדי קבוצת האקדמיה של ניו יורק בולס, כשחקן חיזוק והוביל אותה לזכייה בטורניר האירופי כשהוא עצמו נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר. "המסע של דאוויאן רק מתחיל", אמר עליו לאחרונה נשיא קבוצת סקרמנטו ריפליק, "הוא כישרון יוצא דופן שהחלום הגדול שלו הוא להיות שחקן עילית".

מאמן הקבוצה מארק בריגס: "דאוויאן מפגין מחויבות ומסירות כמו גם נכונות לאמץ את העבודה הקשה והמאתגרת שעוד צפויה לו בהמשך. בשנתיים האחרונות הוא הוכיח את הפוטנציאל האדיר שלו והמטרה שלנו היא להמשיך לתמוך בו ולעזור לו לצמוח ולהתפתח הן כאדם והן כשחקן".

בקרבתו של קימברו מקווים שהוא לא ילך בדרכו של מי שהוכתר כילד פלא בכדורגל העולמי – פרדו אדו, כדורגלן אמריקאי ממוצא גנאי שהוצג כשחקן בקבוצת הבוגרים בליגה המקצוענית הראשונה של ארצות הברית, אבל אחרי עשור ואחרי שעבר לא פחות מ-9 קבוצות, מצא את עצמו מתפרנס מעבודה כיחצ"ן אירועים ומסיבות.   

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות