fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה: חילוקי דעות קשים בין השחקנים להנהלה על הקיצוץ בשכר

בהנהלה מבקשים לקצץ כ-40 אחוז משכר השחקנים בנוסף להוצאתם לחל"ת. השחקנים הוציאו הודעת התנצלות לאוהדים: "הגיעו דרישות חדשות ולא מקובלות"
חילוקי דעות קשים בין השחקנים להנהלה. שחקני הפועל חיפה | צילום: הפועל חיפה
חילוקי דעות קשים בין השחקנים להנהלה. שחקני הפועל חיפה | צילום: הפועל חיפה
חילוקי דעות קשים בהפועל חיפה לאור ההחלטה של הבעלים יואב כץ על הקיצוץ בשכר בשל מגפת הקורונה. בעוד שבמועדון הכדורגל מכבי חיפה הוחלט על קיצוץ של 31 אחוז בשכר השחקנים ותרומה של חלק מהסכום לקשישים וניצולי שואה, בהפועל חיפה, העניין לא עובר חלק.
אחת ההצעות שעלתה היא קיצוץ של כ-40 אחוזים בשכר השחקנים, אך רוב השחקנים מסרבים לכך. השחקנים הזרים מסרבים לקיצוץ, משום שמרביתם מחזיקים בחוזה עד תום העונה ומדובר בסך הכל בעוד שתי משכורות בלבד.

יואב כץ העביר מסר ברור

הבעלים של הקבוצה יואב כץ העביר לשחקנים, באמצעות הקפטן עדן בן בסט, מסר ברור, כי לאור המשבר הכלכלי גם בארה"ב, לא בטוח שיהיה להם לאן לחזור כאשר המצב ישתפר. יחד עם זאת, אחד השחקנים אמר: "לא כל השחקנים כאן מקבלים סכומים גבוהים. גם לנו יש התחייבויות לשלם משכנתה ותשלומים נוספים. צריך למצוא פתרון שיתאים לכולם".
מסר ברור. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין
מסר ברור. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין
עוד נודע, כי יואב כץ אמר לשחקנים, כי מעבר ליציאה לחל"ת וקיצוץ של 40 אחוז משכרם, הוא יבחן גם את גובה הפיצוי שיתקבל ממספר גורמים כגון הביטוח הלאומי ואז יחליט כמה יקצץ. השחקנים דחו זאת על הסף והמשא ומתן עלה על שרטון. הם אף הוציאו הודעה מסודרת שבה פירטו על היחסים המתוחים עם בעלי הקבוצה.

ההודעה של השחקנים

לשון ההודעה של השחקנים: "קודם כל אנחנו מתנצלים בפני אוהדי הקבוצה שזה הגיע למצב הזה, אבל באמת שכלו כל הקיצין. לאחר אין ספור שיחות עם בעלי הקבוצה, יואב כץ, וניסיונות עזים מצידנו, השחקנים, לבוא לקראת המועדון שכה חשוב לנו, קיבלנו וכיבדנו את כל מה שדרשו מאיתנו (יציאה לחל"ת ובמקביל קיצוץ של 40 אחוז משכר הבסיס ששווה ליותר מ-50 אחוז מכלל החוזה) ללא מו"מ אמיתי, מתוך רצון טוב והבנה של המצב הבעייתי שנכפה על כולם".

עוד נכתב בהודעה: "הסכם, ובו כל מה שהבעלים דרש, נשלח אליו לחתימה מארגון השחקנים, אך אז הגיעו דרישות חדשות ולא מקובלות, המסירות כל אחריות או סיכון מהקבוצה ומעבירות את כל הסיכון אל השחקנים. לא ייתכן שלא תהיה הדדיות בנטל. אנו מבינים את המצב הבעייתי שכולם כולל כולם נפגעים ממנו, אך גם לנו יש גבולות".

תגובת המועדון

מהפועל חיפה נמסר בתגובה להודעת השחקנים: "לנוכח ימים קשים אלה, בהם כלכלת העולם קורסת לצד התפשטות תחלואת הקורונה, נאלץ המועדון לנקוט בצעדים כלכליים לא פשוטים לשם הבטחת עתידו ועתיד הכדורגל הישראלי בכלל.

"הבעלים יואב כץ והמנכ"ל אורן שטרלינג עומדים בקשר רציף עם השחקנים מתוך כוונה להגיע להבנות. לצערנו, עד כה דחו השחקנים את המתווה ההוגן שהוצע להם. בכך הם כורתים את הענף עליו הם יושבים. רק בכוחות משותפים נוכל להתקדם ולעבור יחד תקופה זו. אנו תקווה לחזרה מהירה למגרשים ולעיסוק אותו אנחנו כל כך אוהבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות