fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה: חוזרים למגרשים

הקבוצה של חיים סילבס מגיעה למשחקי גביע הטוטו עם סגל כמעט מלא. בשבוע האחרון אלמוג בוזגלו וגל אראל הצטרפו לרשימת הנשארים. ומה הן הסוגיות?
סיים את דרכו בחיפה. חיים סילבס | צילום: אדריאן הרבשטיין
סיים את דרכו בחיפה. חיים סילבס | צילום: אדריאן הרבשטיין

ביום שבת ייצאו לדרך משחקי גביע הטוטו. השנה, למתעניינים, הפורמט הוא כזה: שלושה בתים של ארבע קבוצות, כל קבוצה תקיים שלושה משחקים מול יריבות הבית שלה. לאחר שלב הבתים, כל הקבוצות ידורגו בהתאם למיקום שלהן בבית ובהשוואה לקבוצות שדורגו במיקום דומה בבתים הנוספים. הראשונה בדירוג הכללי (מוליכת הבית שזכתה בהכי הרבה נקודות מבין שלושת הבתים) תשחק בגמר מול מנצחת אלוף האלופים, שאר הקבוצות ישתתפו במשחקי דירוג בהתאם למיקום שלהן.

הפועל חיפה תשחק בראשון הקרוב מול בני סכנין, ברביעי מול קרית שמונה ובראשון הבא יהיה דרבי. הקבוצה של חיים סילבס מגיעה לגביע הטוטו עם סגל כמעט מלא. בשבוע האחרון אלמוג בוזגלו וגל אראל הצטרפו לרשימת הנשארים והשלימו בכך 13 שחקני רוטציה בכירים שנשארים בקבוצה.

בגזרת הרכש, עידו לוי חתם ויהפוך לבלם הלגיטימי החמישי בסגל. בדרך כלל זו כמות מוגזמת, אך שניים מהבלמים – ניסו קפילוטו ובן והבה, עדיין מתאוששים מפציעות ארוכות וקשה לדעת מתי יחזרו לכושר מלא. לוי מוכר לסילבס מתקופתו ברעננה, יחד עם והבה הוא יצר מרכז הגנה סולידי שעזר לקבוצה הקטנה לשרוד בליגת העל לאורך שנים. הוא ייאבק עם מיקי סירושטיין וגיא משפתי על שני המקומות בהרכב של הפועל חיפה עד לחזרת הפצועים.

למרות שהסגל קרוב להיות שלם, נותרו ארבע סוגיות מרכזיות:

מגן שמאלי:

נכון לעכשיו רז נחמיאס הוא המגן השמאלי היחיד בסגל עם רזומה בליגת העל, ומדובר בעונה בודדת בקבוצה שירדה ליגה. נחמיאס יקבל הזדמנות להוכיח שהוא מגן פותח ראוי, ושניר טליאס יקבל הזדמנות להוכיח שהוא מחליף ראוי, אך הגיוני להניח שסילבס ימשיך לחפש מגן שמאלי בשוק. אם שום דבר לא יצוץ בשבועות הקרובים וסילבס לא ישתכנע שהמגנים שיש לו בסגל מספיקים, לא אופתע אם הוא יתחיל לחפש שחקן זר לעמדה.

קשר מחליף:

העמדה החסרה הנוספת היא של קשר מחליף יחסית בכיר, רצוי כזה שיכול לשחק גם בעמדה התקפית. כרגע יש לאדומים בסגל ארבעה שחקני מרכז שדה שסער פדידה הוא היחיד ביניהם עם אוריינטציה התקפית. מתחילת הקיץ הפועל חיפה סימנה את עידו שחר, קפטן נבחרת הנוער שבקרוב יחגוג 19 ושייך למכבי תל אביב. שחר יכול לשחק גם בעמדה אחורית וגם בקדמית בקישור, אבל כרגע לא ברור אם מכבי תל אביב תשחרר אותו ואם כן אז מתי. כל זמן ששאר הקשרים בריאים, סילבס יכול לחכות לשחר ובמקביל לחפש אופציות של זרים גם לעמדה הזאת.

עדן בן בסט:

סילבס הודיע בסוף העונה לבן בסט שהוא לא בתוכניות שלו, אבל החלוץ הוותיק חתום לשנתיים נוספות בהפועל חיפה והוא פתח את האימונים עם הקבוצה עד שנפצע (שוב). כרגע נראה שבן בסט מתכנן לפתוח את השנה בהפועל ואולי לנסות להרוויח מחדש את האמון של סילבס. השאלה היא מה יקרה אם הוא לא יצליח לשכנע וסילבס יתעקש שהוא לא מעוניין בו. שחקן ותיק עם נוכחות דומיננטית מאוד בחדר ההלבשה זה לא מישהו שכדאי להשאיר מתוסכל על קצה הספסל או ביציע. יכול להיות שבן בסט יחליט בסופו של דבר שהוא מעדיף למצוא קבוצה בה יוכל לשחק, אבל גם במצב כזה לא בטוח שהוא יסכים לעזוב ללא פיצוי על החוזה הגבוה מאוד שלו.

הקיצוצים:

כתנאי לחבילת הסיוע של האוצר לכדורגל, השחקנים נדרשו לקצץ 30 אחוז משכרם. בהנחה שמדובר רק בשחקנים שהיו חתומים מראש לעונה הקרובה לפחות, בהפועל חיפה אלו בעיקר ותיקים כמו בן בסט, דור מלול, והבה וקפילוטו. בשבוע האחרון היו דיווחים על אכזבה של כץ מחוסר הנכונות של שחקנים לבצע קיצוץ, ולא ברור מה תהיה המשמעות של סירוב שלהם. אם הם יסתובבו ממורמרים יהיה לסילבס קשה לחבר את השחקנים וליצור חדר הלבשה חיובי.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות