fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העיר שאין לה חוף ים, זכתה באליפות אירופה בכדורגל חופים

קבוצת הפועל בני פלפלה כפר קאסם, זכתה בליגת האלופות של אירופה בכדורגל חופים אחרי ניצחון ענק בגמר על קבוצת פיזה מאיטליה, והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר. אפילו נשיא המדינה התקשר לברך
היסטוריה על החוף. שחקני כפר קאסם חוגגים את זכייתם באליפות אירופה צילום: באדיבות איהאם ג'ברין

בכפר קאסם אין חוף ים. אבל כן יש שם קבוצת כדורגל חופים, ואפילו קבוצה מצוינת. בעצם, אם נהיה מדויקים יותר: הקבוצה הטובה באירופה. כן, כן, הפועל בני פלפלה כפר קאסם עשתה את הבלתי ייאמן כשהפכה לקבוצה הישראלית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בגמר ליגת האלופות בכדורגל חופים. זה קרה אחרי ניצחון על קבוצת פיזה מאיטליה בתום דו קרב בפנדלים (3:5). המשחק, במועדו החוקי, הסתיים בשוויון 2:2, כאשר כפר קאסם עלתה פעמיים ליתרון בזכות שערים של השוער אליוט (0:1 ו-1:2), אך האיטלקים הצליחו להשוות והמשחק נשלח להכרעה בהארכה. המתח היה עצום ולאחר שבדקות אלה לא נכבשו שערים, הלכו שחקני שתי הקבוצות לבעיטות עונשין.

אוט, הרכש השוויצרי של כפר קאסם העלה את קבוצתו ל-0:1. פיזה איזנה ל-1:1. דמאיש, עוד רכש של כפר קאסם, מברזיל, החזיר לקבוצתו את היתרון כשדייק והעלה ל-1:2. פיזה שוב דייקה ושוב השוותה, 2:2. סאמח מרעב מכפר קאסם העלה את קבוצתו ל-2:3. פיזה לא ויתרה, כבשה והשוותה ל-3:3. חמאדה ג'ברין העלה שוב את כפר קאסם ליתרון, 3:4. הפעם, המתח הגדול פגע בפיזה, שהחמיצה. את הפנדל המכריע לקח על עצמו הקפטן עאמר יתיר, שעמד במשימה, הבקיע את השער החמישי ורץ לחגוג עם חבריו את הזכייה המפתיעה.

האליפות נערכה בפורטוגל בהשתתפות 24 קבוצות.

כפר קאסם פתחה את הטורניר עם ניצחון על קבוצת נאוקס מיוון, 3:5, ובהמשך גברה על ריאל מונסטר מגרמניה, 5:6, על מרסיי מצרפת, 2:9 ובשלב חצי הגמר את הואלבה מספרד, 2:4.

השוער אליוט, שנבחר לשחקן המצטיין בטורניר, אמר: "הגעתי לקבוצה שהיא כמו משפחה. היה לנו חיבור מהרגע הראשון. באנו עם לב ענק ועשינו טורניר אדיר".

"זהו רגע בלתי נשכח עבורנו", סיכם בסיום קפטן הקבוצה עמאר יתיר, "חלום שהתגשם. אנחנו גאים מאוד לייצג את המדינה ואת כל המגזר הערבי. אני שמח שעשינו היסטוריה שלא תישכח".

אפילו נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, שיגר ברכה: "ברכות חמות להפועל בני פלפלה כפר קאסם בכדורגל חופים על זכייתה המרשימה בגמר ליגת האלופות האירופי. במאמץ מרשים והישג ספורטיבי מיוחד, עלתה כפר קאסם על המפה".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ: "כפר קאסם זו קבוצה של שחקנים מוכשרים שמלווים על ידי מנהלים שאפתנים, שהביאה לכולנו כבוד עצום וניפצה כל מחסום שעמד בפניה".

קבוצת הכדורגל חופים של כפר קאסם הוקמה בשנת 2007, מיד עם הקמתה של ליגת החופים הרשמית של ישראל. לזכותה, מאזן האליפויות הכי גבוה (6 אליפויות) והיא נחשבת לקבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל חופים בישראל. הנציגה הישראלית השתתפה חמש פעמים בליגת האלופות של אירופה בכדורגל חופים, ושלוש פעמים הצליחה להגיע לשמינית הגמר. בעונה שעברה היא שברה עוד שיא כשהעפילה לחצי הגמר, אך רגע לפני העפלה חלומית לגמר היא נבלמה. הפעם, כפר קאסם עשתה את כל הדרך עד לזכייה בתואר הנכסף.

הבעלים של הקבוצה הוא נימר עאמר, שהפך אותה לאימפריה מקומית.

צוות המאמנים כולל את מאמון עאמר ואדם סרסור והסגל מבוסס על שחקנים מקומיים כמו עאמר יתיר, סמאח מרעב, חמאדה ג'ברין, ראני עודה, עומרי עמאר ועוד, בחיזוק מספר שחקנים זרים כמו דמאיש מברזיל, השוער אליוט, החלוץ גלן דיוויד ונואל אוט משוויץ.

נימר: "הזכייה הזאת היא אחד הרגעים המרגשים בחיי. הקבוצה הזאת היא מפעל חיים עבורי ואני תמיד שאפתי להגיע אתה הכי רחוק שאפשר. להחזיק קבוצה כל כך הרבה שנים זו עבודה קשה והשנה היא השתלמה לנו במיוחד. כל שנה אנחנו מכינים את עצמנו בצורה הטובה ביותר כדי להגיע להישגים והשנה זה הצליח לנו".

ליגת הכדורגל חופים הייתה פופולרית מאוד בעשור האחרון, אך לפני שנתיים הופסקה פעילותה עקב מגפת הקורונה. מאז, היא לא חזרה לפעילות, אך כפר קאסם המשיכה לשמור על מסגרת אימונים ואף השתתפה בטורנירים בחו"ל.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות