fbpx

אליפות אירופה בשחייה: שתי מדליות זהב היסטוריות לישראל

הישג מדהים לנבחרת ישראל עם זכייה של נבחרת השליחות והנבחרת המעורבת במקום הראשון באליפות אירופה וזכייה בשתי מדליות זהב. גל כהן גרומי: "בימים אלה ממש חשוב לשמוע את ההמנון ולהראות שאנחנו נוכחים. חשוב לכולנו לייצג את המדינה בכבוד ובצורה הכי טובה שאפשר והראינו שאפשר לעשות את זה"
שוות זהב. גולובטי, פולנסקי, גורבנקו וספיץ צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

נבחרת השליחות של ישראל במשחה ל-200X4 חופשי עשתה היסטוריה כשזכתה במדליית זהב באליפות אירופה בבלגרד. הרביעייה הישראלית כללה את השחייניות: אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי. הנבחרת הישראלית פתחה היטב את האליפות וכבר ביום הראשון לתחרות הוכיחה יכולת גבוהה, וסיימה עם שיא ישראלי חדש של 7:51.83 דקות. במשחה הגמר המשיכה הנבחרת הישראלית להציג כושר מצוין כשגורבנקו מסיימת את המשחה בזמן של 1:56.74 – שיא ישראלי חדש, דריה גולובטי רשמה תוצאה של 1:57.94 דקות. איילה ספיץ, שזינקה שלישית, השיגה זמן של 1:59.07 דקות, ולאה פולונסקי, שקפצה לבריכה רביעית רשמה תוצאה של 1:58.08 דקות. נבחרת הונגריה סיימה במקום השני וזכתה במדליית הכסף (7:52.92 דקות) ונבחרת טורקיה הגיעה למקום השלישי וזכתה במדליית ארד (8:01.58 דקות).

מדליית זהב שנייה. גורבנקו, פולונסקי, כהן ומורז
צילום: איגוד השחייה

הישג מדהים נוסף היה של נבחרת השליחים מיקס ב-100X4 מעורב, שזכתה גם היא במקום הראשון עם תוצאה של 3:45.74 דקות, ורשמה מדליית זהב שנייה לישראל באליפות אירופה.
אנסטסיה גורבנקו פתחה את המשחה כששחתה גב ורשמה תוצאה של 59.44 שניות. אחריה קפץ לבריכה רון פולונסקי ששחה חזה והשיג תוצאה של 59.80 שניות. גל כהן גרומי שחה פרפר ורשם תוצאה של 51.90 שניות. האחרון היה אנדי מורז, ששחתה בסגנון חופשי ורשמה תוצאה של 54.60 שניות. נציין, שנבחרת פולין הייתה הראשונה שנגעה בקיר, אולם היא פסלה וישראל הוקפצה לפודיום כדי לקבל את מדליית הזהב. נבחרת גרמניה סיימה במקום השני וזכתה במדליית כסף ונבחרת הונגריה, שהגיעה למקום השלישי, הסתפקה במדליית ארד.

אנסטסיה גורבנקו: "כל אחד מאתנו נתן את המקסימום שלו וזה מרגש לראות איפה אנחנו חודש לפני פתיחת משחקי אולימפיאדת פריז. אני חושבת שיש לנו עוד הרבה מה לתת ומה לשפר לקראת המשחקים האולימפיים". רון פולונסקי: "כולנו התרגשנו וזה בא לידי ביטוי במוטיבציה שלנו לזכות במקום הראשון. האווירה בנבחרת מדהימה, ואני מקווה שיהיו לנו עוד הישגים כאלה". גל כהן גרומי: "היה לנו משחה מדהים, ואנחנו יכולים לתת עוד המון. האליפות הזאת הייתה ניסיון מצוין עבורנו וחזרה גנרלית מעולה לקראת פריז. בימים אלה ממש חשוב לשמוע את ההמנון ולהראות שאנחנו נוכחים. חשוב לכולנו לייצג את המדינה בכבוד ובצורה הכי טובה שאפשר והראינו שאפשר לעשות את זה". אנדי מורז: "יש לנו נבחרת מדהימה. היה כיף לפתוח את האליפות עם זכייה במדליית זהב ולהמשיך את זה עם זכייה שנייה במדליית זהב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות