fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה הרכש?

כדורגל מכבי חיפה: רוני לוי באמת עשה למרקו בלבול בית ספר, אבל מי שמחפש את הסיבות לירידה הגדולה בכושר של מכבי, ימצא אותן רק בהנהלה * ביכולת הזו אין ממש מה לדבר על הרבה יותר מהמקום השני
אין לו אף קשר על הספסל. בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין
אין לו אף קשר על הספסל. בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין

איפה החיזוק?
מרקו בלבול אמר לא פעם ולא פעמיים שהספסל שלו קצר והוא צריך חיזוק. במכבי חיפה שמעו, חיכו וחיכו והנחיתו ביום האחרון את מרטין האשק הצ'כי. רק מה? האשק החליט לדרוש כמה עשרות אלפי אירו נוספים, והעסקה התפוצצה. אז מכבי הראתה שאותה לא סוחטים, וזה בהחלט חשוב, אבל היות שמכבי גם שחררה את ג'יאנדרו פוקס, בלבול נשאר לחצי העונה המכריעה עם שלושה קשרי מרכז שדה בלבד, וזה משהו שפשוט אסור שיקרה בקבוצה שרוצה להתחרות.

איך יכול להיות שמועדון כל כך גדול כמו מכבי חיפה – ואחרי כמעט עשור שהוא לא רלוונטי במאבק על האליפות – מגיע למצב שבו המאמן שלו מסתכל לספסל ולא רואה שם אף קשר? מה מכבי תעשה אם נטע לביא ייפצע, או חמור מזה, אם גם לביא וגם אשכנזי יהיו לא כשירים? מאוד לא ברור.

מה מכבי תעשה אם נטע לביא ייפצע? | צילום: אדריאן הרבשטיין
מה מכבי תעשה אם נטע לביא ייפצע? | צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין

אז לא רק שמכבי לא התחזקה היא גם נחלשה, ואם נוסיף על זה גם את דולב חזיזה, שלא כשיר במאה אחוז ומשחק עם פציעה, לא פלא שיש ירידה ביכולת של הקבוצה בזמן האחרון. שחר היה חייב להנחית כאן לפחות עוד קשר אחד לרוטציה של מכבי, והיות שהוא לא עשה זאת, המשימה עכשיו הולכת להיות קשה שבעתיים.

מזל שיש את ג'וש
שני דברים חייבים להגיד מיד, עוד לפני שמתייחסים למשחק שראינו ביום שני בטדי. ראשית, מכבי חיפה קופחה בצורה קשה מאוד בפנדל שאלירן עטר כבש. עלי מוחמד, שהיה הבולט במגרש נכנס לרחבה ורץ לתוך הגוף של עפרי ארד ובמקום שמכבי חיפה תקבל עבירה, בית"ר קיבלה פנדל.

הדבר השני שחייב להיאמר הוא שבית"ר הייתה הרבה יותר טובה ממכבי. למרות הפנדל ששרי החמיץ והבעיטה האדירה למשקוף של אשכנזי, בית"ר הייתה הרבה יותר אגרסיבית, זכתה בכל הכדורים החוזרים והייתה מסוכנת פי כמה וכמה ורק יום יוצא מן הכלל של השוער ג'וש כהן, שמנע לפחות חמישה שערים, גרם לתוצאה להיראות צמודה.

עטר לא נתן לו לצאת קדימה. מאבוקה | צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין
עטר לא נתן לו לצאת קדימה. מאבוקה | צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין

בית"ר ניצחה בצדק, ורוני לוי ראוי לכל המחמאות על שהצליח לעצור את מכבי. רוני לוי שלח את חנן ממן לשחק ליד שלומי אזולאי במרכז ההתקפה ומנע מנטע לביא כל אפשרות לנהל את המשחק של מכבי. עלי מוחמד ואופיר קריאף שמרו על יובל אשכנזי ומקסים פלקושצ'נקו, ועטר הגיע במוד של להוכיח מה הוא עדיין מסוגל לעשות ולא נתן למאבוקה לצאת בכלל קדימה. בית"ר לחצה גבוה ולמכבי חיפה לא הייתה שום תשובה.

במצב של כזה לחץ, בלבול היה צריך להוריד אחורה את שרי, שפתח שוב בכנף ימין, לשחק בין הבלמים ולהוסיף עוד מוביל כדור או להוריד אחורה את שני שחקני הכנפיים לעזור בהנעת הכדור, או אפילו להורות לבלמים של מכבי להעיף כל כדור למעלה ולשלוח את אשכנזי ושאר הקישור להיאבק על כדור שני, אבל מכבי המשיכה לשחק באותה הצורה בדיוק והקלה על בית"ר לחטוף כדורים בחלק המגרש שלה ולצאת להתקפות מסוכנות.

מכבי חיפה יורדת עם הפסד מוצדק שני בשלושה משחקים ושוב מפספסת אפשרות לצמצם את הפער ממכבי תל אביב שעשתה תיקו יומיים קודם לכן. הפער מהפסגה הוא שש נקודות, ואמנם יש עוד 39 נקודות בקופה, אבל ביכולת הזו אין ממש מה לדבר על הרבה יותר מהמקום השני.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות