fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נגע זעיר וכמעט לא נראה אובחן כסרטן אלים

ד"ר ראיד חורי, מומחה למחלות עור בקריית בריאות זבולון של כללית, הציל את חייה מטופלת הודות לאבחון מדויק שהעיד על סרטן עור נדיר ביותר
כשיש נגעים בעור הולכים לבדיקה אצל רופא עור. ד"ר חורי | צילום: דוברות כללית
כשיש נגעים בעור הולכים לבדיקה אצל רופא עור. ד"ר חורי | צילום: דוברות כללית

למרפאתו של ד"ר ראיד חורי, מומחה ברפואת עור, בקריית הבריאות זבולון של כללית, פנתה מטופלת עם תלונה על גרד מטריד. למזלה של הנבדקת, ד"ר חורי לא הסתפק בבדיקה סטנדרטית וערך בדיקה מקיפה בעזרת דרמוסקופ, מכשיר המסייע באיתור ואבחון נגעים בעור.

ד"ר חורי הבחין בנגע אדום זעיר שקוטרו פחות מ-1 ס"מ, אך עלה חשד שמדובר בנגע מסוכן. לכן הוא החליט שיש לבדוק לעומק והמליץ על נטילת ביופסיה. המטופלת רצתה לוותר על כך, כי לא ממש הייתה מוטרדת מהנקודה הזעירה, אך הרופא הסביר לה עד כמה הבדיקה חשובה. בדיעבד התברר שבדיקתו היסודית והתעקשותו הצילו את חייה של המטופלת, שכן בבדיקת מעבדה נמצא שמדובר בסרטן עור מתאי מרקל.

לדברי ד"ר חורי, זהו סרטן עור נדיר ואלים, שמקורו מתאי מרקל, האחראים על תחושת המגע בעור. הוא מופיע רק ב-0.2-0.45 מקרים לכל 100 אלף אנשים באוכלוסייה, בתדירות של פי 100 ופחות מאשר מלנומה. סרטן מסוג זה מתפתח בדרך כלל במהירות, ללא כאבים, לרוב באזורי עור החשופים לשמש והוא מופיע כבליטה מבריקה בגוון אדום-סגול על פני העור. הסיכון להתפתחות מחלה גרורתית גבוה ועלול להיות קטלני.

הודות לאבחון המהיר והמדויק, הופנתה המטופלת בדחיפות לכירורגיה פלסטית והחלה טיפול אונקולוגי. על אף הדרך הלא קלה הצפויה לה, הגילוי המוקדם שבוצע על ידי המומחה מכללית הציל את חייה.

ד"ר חורי, שהתמחה בבית חולים סורוקה, מציין בצער, כי לאחרונה יש תופעה שבה אנשים בוחרים לפנות למטפלים בלתי מוסמכים או למכוני יופי לצורך הסרת נגעי עור "בלי צלקת". התוצאה היא, לדבריו, שנגעי עור מוסרים ללא אבחנה ובדיקה. תרחיש כזה יכול להוביל בקלות לפספוס של גידול עורי ממאיר או לעיכוב באבחנה ולכן חשוב כשיש נגעים להגיע לבדיקה אך ורק אצל רופא עור או פלסטיקאי מומחה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות