fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתנה לחג: כביש עוקף קריות ייפתח מחר

כביש עוקף קריות נחנך אתמול בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכביש ייפתח מחר (חמישי ) לתנועה, בקטע שבין חיפה לקרית ביאליק. נתניהו:"משאיות של זיהום עברו פה, היום יש גז ואנרגיה נקייה. צריך חזון, סדר עדיפויות, כסף ומבצעים ויש לנו את הכל"
סיפתח טוב. בנימין נתניהו, ישראל כץ, אלי דוקורסקי ויעקב פרץ
ישראל כץ וראשי הערים לפני כשנה בפתיחת עוקף קריות (צילום: סוכנות ג'יני)

כביש עוקף קריות (22) ייפתח מחר (יום חמישי ) לתנועה, בקטע שבין חיפה לקרית ביאליק. אורכו כשמונה ק"מ מתוך 14 קילומטרים של תוואי הכביש כולו. החלק האחרון של הכביש, המגיע עד לקיבוץ עין המפרץ, יפתח לתנועה בעוד כחצי שנה.

אמש (יום שלישי) נחנך הכביש  בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ומנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס.

"הצפון זה המרכז החדש", אמר נתניהו בטקס, "כביש עוקף קריות הוא חוליה נוספת בהשקעת המיליארדים שלנו בתכניות התחבורה. נמשיך לפעול ולהשקיע על מנת לחבר את הפריפריה למרכז. זהו צעד חברתי חשוב ביותר. זה לא גם הטיפול בתחבורה, אלא בעיקר התחבורה, שעושה את ההבדל. משאיות של זיהום עברו פה. היום יש גז, אנרגיה נקיה. כדי לעשות צריך חזון, סדר עדיפויות, כסף ומבצעים ויש לנו את הכל. יש לנו מדינה משגשגת, בטוחה ומחוברת".

כביש 22 נבנה בהשקעה כספית המוערכת ב-1.7 מיליארד שקל. לכביש 30 קילומטרים של דרכי גישה חדשות שנבנו, הכוללות גם חמישה מחלפים, 19 גשרים ועשרה צמתים.

מדובר בכביש בו תהיה מותרת הנסיעה במהירות 100 קמ"ש, אך במהלך תכנון הכביש, בשיתוף משטרת התנועה, נבנו לאורכו מפרצונים שישמשו את ניידות משטרת התנועה, במטרה לאכוף עבירות תנועה.

שר התחבורה ציין בדבריו כי הכביש נפתח לתנועה שלושה ימים לפני כניסת ראש השנה, כמתנה יפה לתושבי הקריות, הגליל וחיפה. "זהו כביש שתוכנן ככביש אגרה, אולם בהחלטת ממשלה, החלטנו לצרף אותו לתכנית להאצת הצמיחה במשק ועל כן הקמתו הועברה לטיפול החברה הלאומית לדרכים. כיום, כשאנו רואים פרויקטים שהבשילו, אחרי שנים של תכנון ובנייה, ניתן להתרשם בשטח מהשפעתה של התכנית על איכות החיים של אזרחי ישראל בכלל ותושבי הפריפריה בפרט".

מנהל הפרויקט מטעם חברת שפיר, ארנון וולסקי: "חברת שפיר גאה לסיים את הפרויקט כחצי שנה לפני המועד המתוכנן. על מנת להקדים את לוחות הזמנים, הטמענו בתכנון הפרויקט את הידע ההנדסי והטכנולוגיות המתקדמות בעולם, תוך שמירת איכות החיים והסביבה של תושבי האזור".

סיפתח טוב. בנימין נתניהו, ישראל כץ, אלי דוקורסקי ויעקב פרץ
סיפתח טוב. טקס החניכה של כביש עוקף קריות (צילום: סוכנות ג'יני)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות