fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסלול חדש של המטרונית לקרית אתא

חברת יפה נוף מתכננת מסלול חדש שיוביל לשכונות החדשות במזרח קרית אתא. עם זאת, יעברו עוד כמה שנים עד שהמסלול החדש יהיה פעיל
רק בשנה הבאה יחל התכנון המפורט. מטרונית | צילום: רונן טופלברג

חברת יפה נוף פרסמה שני מכרזים לקידום תכנון מפורט של פרויקט תחבורתי שכולל הארכה של קו המטרונית משכונת בת גלים בחיפה לקרית אתא. הקו החדש מתוכנן להגיע לשכונות החדשות במזרח העיר. רובו של הקו החדש יעבור בכביש חדש.

על פי המכרז שהוציאה יפה נוף, מהות הפרויקט היא הקמת צירי העדפה לתחבורה ציבורית באזור קרית אתא ובמועצה האזורית זבולון. המכרז הראשון הוא למתן שירותי ניהול התכנון המפורט של הפרויקט התחבורתי החדש. על פי תנאי המכרז התמורה המרבית שתשולם למציע הזוכה תהיה 0.8 אחוז מאומדן הביצוע המאושר שנכון להיום עומד על 350 מיליון שקלים ועוד 0.3 אחוז מאומדן ערך ההפקעות בסך 55 מיליון שקלים. המכרז השני הוא למתן שירותי תכנון מפורט של התשתיות שיעברו לאורך הפרויקט כמו קווי מים, ביוב וניקוז.

על פי המסמכים במכרזים, הפרויקט כולל הקמת כביש דו מסלולי חדש המשלב לאורכו ציר העדפה לתחבורה ציבורית באורך של כ-10 קילומטרים שיתחבר למסלול המטרונית הקיים. הפרויקט מיועד לתת מענה לכ-4500 דירות מתוכננות ומבוסס ברובו על פיתוח מערכת דרכים חדשה.

תוקף ההתקשרות עם הזוכים הוא לתקופה של 36 חודשים עם אפשרות להארכתה לתקופה של עד 60 חודשים. עם זאת, רק במהלך השנה הבאה יחל התכנון של המסלול החדש ויעברו עוד כמה שנים עד אשר המטרונית הראשונה תעלה על המסלול החדש.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות