fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: כוכב נולד

ירדן שועה, הכוכב הצעיר של מכבי, ניחן ביכולת נהדרת לקרוא את המשחק ולמסור בדיוק למקום הנכון. בכך הוא מזכיר שחקנים הרבה יותר גדולים ממנו
עבר ארבעה שחקנים בתוך הרחבה. ירדן שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עבר ארבעה שחקנים בתוך הרחבה. ירדן שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין

מרקו בלבול החליט לפתוח עם שלושה בלמים מול קרית שמונה, ובמחצית הראשונה ראינו את שלושת הבלמים של מכבי מתמסרים ביניהם, אבל לא הרבה מעבר לזה. הסיבה העיקרית הייתה שנטע לביא ויובל אשכנזי יצאו קדימה, והפערים בין ההגנה לקישור וההתקפה של מכבי היו גדולים מאוד, וכך בכל פעם שלביא או אשכנזי ניסו לצאת קדימה, הם מצאו את עצמם מול שלושה שחקני קרית שמונה ואיבדו הרבה מאוד כדורים. טיירון שרי ניסה לשחק קרוב לשחקני ההתקפה, ולמעשה קרית שמונה נהנתה מיתרון במרכז השדה.

המחצית השנייה כבר הייתה סיפור אחר לחלוטין בעיקר בזכות ירדן שועה.  הכוכב הצעיר של מכבי עבר ארבעה שחקנים בתוך הרחבה, הכין לרוקאביצה את השער הראשון והמשיך למסור בצורה נהדרת. היכולת שלו לקרוא את המשחק ולמסור בדיוק למקום הנכון מזכירה שחקנים הרבה יותר גדולים ממנו, וככל שנראה את שועה מעורב יותר במשחק – מכבי רק תרוויח.

מתי מכבי חיפה הייתה רלוונטית והגיעה למשחק מול מכבי תל אביב כשהיא עם אותו מספר נקודות? התשובה לשאלה הזו מסבירה את המצב העגום של מכבי בעונות האחרונות, אבל העונה הזו, הסיפור אחר

באותן הדקות של תחילת המחצית השנייה לביא ואשכנזי נראו הרבה יותר טוב והתחילו לחטוף כדורים במחצית המגרש של קרית שמונה, מה שדחף קדימה את כל המשחק של מכבי. בסופו של דבר אשכנזי עשה שוב את מה שהוא עושה מצוין מהרגע הראשון במכבי, הסתנן לרחבה מקו שני והבטיח את הניצחון הירוק.

מרקו בלבול רושם לעצמו משחק שני רצוף ללא ספיגה, ובעיקר שבע נקודות מתוך תשע, משהו שבמכבי ראו רק בתחילת העשור.

מה עם הזרים?

מי שבלט בנוסף לשועה היה טרנס סיינסבורי שהראה משחק ראש מצוין ובעיקר המון שקט. הבלם החדש של מכבי מרגיע את הבלמים שלידו, לא נכנס ללחץ ועושה רושם של בלם שקט ויעיל. מי שהיה הפעם פחות טוב, היה שרי שהחמיץ הזדמנות נהדרת ששועה ומנחם סידרו לו והיה הרבה פחות מעורב.

שער שלישי העונה. רוקאביצה | צילום: אדריאן הרבשטיין
שער שלישי העונה. רוקאביצה | צילום: אדריאן הרבשטיין

יאניק וילדסחוט עדיין לא זכה לדקות משחק, וזר ששלושה משחקים לא זוכה בכלל לדקות מתחיל לעורר שאלות. האם זה עניין מקצועי כפי שבלבול טען במסיבת העיתונאים אחרי המשחק או שמדובר כאן במשהו אחר? ידענו שההולנדי מתאים הרבה יותר ל-4-3-3, אבל היה אפשר למצוא לו כמה דקות גם בשבת.

גם השארתו של מאבוקה על הספסל והעדפת רז מאיר בימין במערך של חמישה שחקני הגנה היה קצת תמוה, הרי מאבוקה תפור בדיוק לתפקיד הזה של שחקן כנף. אבל השורה התחתונה היא זו שקובעת, ועם ניצחון שני ושבע נקודות אי אפשר להתווכח.

משחק העונה

מתי מכבי חיפה הייתה רלוונטית והגיעה למשחק מול מכבי תל אביב כשהיא עם אותו מספר נקודות? התשובה לשאלה הזו מסבירה את המצב העגום של מכבי בעונות האחרונות, אבל העונה הזו, הסיפור אחר. מכבי תגיע מחר לבלומפילד עם שבע נקודות, בדיוק אותו המספר של מכבי תל אביב, והרבה יותר חשוב – ההרגשה היא שמכבי מסוגלת לחזור משם עם תוצאה טובה. אין ספק שמכבי תל אביב עדיין קבוצה יותר טובה, והיא גם משחקת בבית, אבל בלבול כבר הראה שהוא מסוגל להעמיד קבוצה בצורה מצוינת במשחק חוץ, וללא האדום המיותר של חבשי בשטרסבורג, מכבי הייתה יוצאת משם עם תוצאה הרבה יותר טובה מ-3:1.

בלבול יעלה ככל הנראה שוב עם שלושה בלמים, אבל הפעם יהיה משוחרר מהצורך לתקוף או לשלוט בכדור, ולשרי ושועה יהיו מספיק שטחים, כדי לשלוח את רוקאביצה למצבים שלו. איך זה ייגמר? קשה מאוד לדעת, אבל הפעם בניגוד למשחקים הקודמים, ניצחון ירוק לא יהיה הפתעה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות