fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל מכבי חיפה: מון שרי

מכבי חיפה לא ממש הבריקה במשחק מול הפועל כפר סבא, אבל אז בא צ'ירון שרי ושבר את הכלים * אחרי שמונה מחזורי ליגה, הירוקים של בלבול נמצאים קרוב מאוד לפסגה
רמה אחת מעל מכולם. צ'ירון שרי | צילום: אדריאן הרבשטיין
רמה אחת מעל מכולם. צ'ירון שרי | צילום: אדריאן הרבשטיין

שחקן שקונים בשבילו כרטיס
אפשר כבר לקבוע בביטחון מלא: מכבי חיפה פגעה בינגו לפחות בזר אחד. ולא סתם פגעה, צ'ירון שרי הוא הזר הטוב ביותר שנחת במכבי מאז שאלישע לוי סיים את הקדנציה שלו בירוק. ההולנדי של מכבי רשם עד עתה שלושה בישולים ושלושה שערים בשמונה משחקים, כשבשניים מהם הוא לא פתח. אלה מספרים שכל שחקן קדמי יכול להתגאות בהם, אבל מספרים לא מספרים את כל הסיפור במקרה של שרי. הוא חושב מהר, מהלך קדימה לפני שאר השחקנים במגרש, הוא מוסר, הוא מניע את ההתקפה של מכבי והוא כל הזמן בתנועה. מדי פעם הוא עדיין נעלם לדקות כאלה ואחרות אבל הסך הכל שלו מרשים מאוד, במיוחד העובדה שהחברים שלו יודעים שאם הם יצליחו לא לספוג, הוא כבר ימצא דרך לייצר משהו במסירה או בהבקעה.

המחשבה על שרי משתף פעולה יחד עם כארים פריי בקישור ההתקפי של מכבי חיפה מציתה את הדמיון ומחזירה אותנו הרבה מאוד שנים אחורה לימים יפים הרבה יותר, ואולי הטורקי שנמצא רוב הזמן ביציע בקבוצתו הטורקית עוד יחזור למכבי בינואר ויהפוך את מכבי למועמדת רצינית ביותר לאליפות. מה שבטוח, שלמכבי לא היה הרבה שנים קשר קדמי כזה שיכול לעשות גול או לייצר מצב בכל רגע נתון ללא קשר בכלל למשחק שמתנהל על כר הדשא.

עובד שקט. מרקו בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין
עובד שקט. מרקו בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין

משחק בינוני, תוצאה מצוינת
אחרי הטעות של גיא חיימוב במשחק מול בני יהודה, בלבול החליט לתת לג'וש כהן עוד הזדמנות בשער של מכבי; וילדסחוט נכנס בחזרה להרכב במקום עוואד; בנוסף, סיינסברי, הבלם האוסטרלי, חזר מפציעה להרכב במקומו של עפרי ארד,  אבל למרות השינויים האלה בתחילת המשחק מול כפר סבא ראינו רק קבוצה אחת על המגרש וזו לא הייתה הקבוצה של בלבול. אופיר חיים וכפר סבא הפתיעו את הגנת מכבי בלחץ גבוה ובהצטרפות של הרבה מאוד שחקנים קדימה ובחמש הדקות הראשונות ראינו את כפר סבא מגיעה לארבעה מצבים. בנוסף, חזיזה החזיר אחורה כדור רע מאוד שרק החמצה גדולה של אדריאן רוצ'ט לא הפכה לשער כפר סבאי.

מכבי, לעומת זאת, לא עשתה הרבה במחצית הראשונה פרט לשרי שיחד עם אשכנזי ייצר מצב מצוין מול השער וכמובן אותו רגע גאונות עם הקפצה נהדרת מול השוער. במחצית כפר סבא הייתה בהחלט רשאית לראות את עצמה מאוכזבת מהתוצאה ומהעובדה שמכבי חיפה הובילה 1:0.

המחצית השנייה הייתה שקולה ושתי הקבוצות לא ממש הצליחו להגיע למצבי כיבוש, ואפילו כשכפר סבא ירדה לשחק עם 10 שחקנים אחרי הרחקתו של קפוי, לא ראינו את מכבי יוצאת קדימה ומגיעה להזדמנויות ליד השער של כפר סבא.

רק רבע שעה לסיום, כשכפר סבא כבר יצאה ממש קדימה עם כל הכלים שהיו לה כדי לנסות להשוות, ראינו את מכבי מבקיעה – שער של רוקאביצה שנפסל בשל נבדל של כף רגל, ואת שרי מוסיף שער בבעיטה מרחוק. מכאן כבר כפר סבא נשברה ועוואד הוסיף את השלישי. מכבי מנצחת ממש לא במשחק גדול אבל כידוע אי אפשר להתווכח עם ניצחון חוץ 3:0.

אפורים ומבקיעים
מכבי אולי לא מפגינה רמת כדורגל, כפי שאוהדיה היו רוצים לראות, אבל השורה התחתונה היא שהקבוצה אחרי שמונה מחזורי ליגה נמצאת קרוב מאוד לפסגה ועם מאזן שערים של 16-5, כששלושה מהשערים שהקבוצה ספגה היו במחזור הראשון. עם ממוצע של שני שערים למשחק, מכבי תפגוש ביום שני הקרוב את הפועל תל אביב שנמצאת במשבר קשה מאוד. היא תגיע להילחם ובעיקר להוציא נקודה, אבל למכבי יש התקפה מספיק טובה ובמיוחד את שרי, ואם היא רוצה להמשיך ולרוץ חזק מאוד בצמרת היא חייבת לנצח.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות