fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: המטרה – כיבוש שערים

החלק הקדמי של הירוקים לא האיר להם פנים בשנים האחרונות. הקבוצה מיעטה לכבוש ולא השכילה למצוא חלוץ, שישפר את יכולתה בחוד. האם זה עומד להשתנות?
המראה הזה יחזור על מול קרית שמונה? | צילום: אדריאן הרבשטיין
המראה הזה יחזור על מול קרית שמונה? | צילום: אדריאן הרבשטיין

רוקאביצה

החלוץ שלא פתח את העונה בגלל סחבת בחידוש החוזה שלו, התחיל את הליגה מצוין, הבקיע צמד מול רעננה ונתן תקווה שאולי העונה – כשמאחוריו מוסרים נהדרים כמו שרי וחזיזה ושחקנים שעושים תנועה לעומק כמו אשכנזי – הוא סוף כל סוף יתפוצץ ויעבור את גבול ה-12-9 שערים שאנחנו רגילים לקבל ממנו.

רוקאביצה עדיין זריז מאוד, למרות שכבר חצה את גיל 30, ומתאים בעיקר למשחק פתוח. היתרון שלו שהוא יכול לשחק גם בצמד חלוצים וגם כחלוץ בודד במערך מתגונן, כך שהוא יכול לבוא בחשבון גם בכל מערך של שני חלוצים, וגם ב-4-3-3, כשהשליטה צפויה להיות ברגלי היריב. הוא יכול לשחק גם ליד עוואד וגם ליד שועה, וכרגע הוא החלוץ המוביל של מכבי.

שועה

מבחינת כשרון, אין ויכוח ששועה הוא השחקן המוכשר ביותר של מכבי. כשנחה עליו הרוח, הוא פשוט בלתי ניתן לעצירה וכיף לראות אותו. הוא לא אנוכי ואוהב מאוד למסור, ויודע למסור מצוין בין שניים מה שהופך לידו את רוקאביצה ואת אשכנזי למסוכנים מאוד. יחד עם זאת הוא לוקה בעזרה להגנה ונעלם הרבה יותר מדי לפרקי זמן ארוכים. זה אופייני לשחקני התקפה, אבל מרקו בלבול אוהב שהחלוצים שלו מתחילים בלחץ ומהווים קו הגנה ראשון, ואת זה שועה חייב לשפר.

שועה יכול לשחק ליד רוקאביצה, ליד עוואד וגם ליד וילדסחוט במידת הצורך. החיסרון שלו, שהוא לא ממש חלוץ 9 קלאסי, ולכן אם הוא משחק לבד מקדימה הוא חייב ששני שחקני האגף יעשו תנועות לתוך הרחבה, כדי להביא את היכולת שלו לידי ביטוי. ככה או ככה הוא חייב לתת מספר דו ספרתי של שערים העונה.

עוואד

עוואד באופן עקרוני מזכיר בסגנון המשחק את שועה. הוא שחקן שאוהב את הכדור לרגל, ולמרות שהוא חלוץ, הוא יודע לייצר גם לאחרים מצבים. יכול לשחק כ-9 אבל לטעמי, עדיף הרבה יותר כשהוא מגיע עם הפנים קדימה ויש לפניו עוד שחקן. היתרון הגדול שלו, שהוא מסוגל לשחק גם באגף ב-4-3-3, אבל חייב לעבוד יותר קשה בהגנה. העונה, כשוייסמן לא נמצא ובלבול משחק לא מעט עם שני חלוצים, יהיו לו לא מעט הזדמנויות והגיע הזמן שעוואד ייקח אותן, יעלה רמה ויהפוך להיות השחקן שמכבי מחכה לו מאז שיצא מהנוער.

כרגע הוא החלוץ המוביל של מכבי. רוקאביצה | צילומים: אדריאן הרבשטיין
כרגע הוא החלוץ המוביל של מכבי. רוקאביצה | צילומים: אדריאן הרבשטיין

חזיזה ווילדסחוט

עברנו לצמד הקשרים של מכבי. אף אחד לא מצפה מהם להבקיע כמו חלוצים, אבל לפחות את חזיזה כבר הספקנו לראות גם במכבי וגם בבני יהודה. לצד עבודה ללא הפסקה וריצה לשטחים ריקים, חזיזה טכני מאוד ויודע לבשל. הוא מסוגל לשחק גם בקישור וגם באגף ובמידת הצורך גם כחלוץ שני. הוא אמור ליהנות מהעובדה שהפוקוס של היריבות יילך לשרי והחלוצים ולהבקיע יותר משלושת השערים שהבקיע בעונה שעברה.

הנוסחה של קרית שמונה בסמי עופר די קבועה כבר כמה שנים, ובלא מעט מפגשי עבר היא גם עבדה, והקבוצה של איזי שירצקי חזרה לפחות עם נקודה מחיפה. הפעם זה סיפור אחר

אם חזיזה מסוגל להשתלב במערך של בלבול, ההולנדי הוא התעלומה הגדולה. הוא גבוה חזק ומהיר, אבל מתאים בעיקר לשחק ב-4-3-3 כשחקן כנף. מכבי פחות בנויה לשחק בשיטה הזו, וגם אין לה ממש 9 גבוה שמתמחה בנגיחות, אבל תמיד טוב שיהיה גיוון בסגל למידת הצורך. אמנם וילדסחוט יכול לשחק כחלוץ שני לצד שועה או עוואד, אבל התנועות שלו הן של קיצוני ופחות לעומק כמו חלוץ. אלא אם כן בלבול מתכנן מעבר מפתיע ל-4-2-3-1, כששרי מעל אשכנזי ולביא, ומצדדיו וילדסחוט וחזיזה או עוואד ולמעלה רוקאביצה או שועה. אני כרגע מתקשה לראות איך הוא משתלב בהרכב.

רק ניצחון מול קרית שמונה

עירוני קרית שמונה פתחה את ליגת העל רע מאוד, והיא כבר עם שני הפסדים, מה שאומר שהיא תגיע לסמי עופר בשבת, כדי להוציא נקודה בכל מחיר.

אנחנו יודעים מה נקבל מהקבוצה הצפונית. 4-3-3 עם מרכז שדה קשוח, מעבר מהיר לכיוון האגפים והצטרפות מהירה של שלושה שחקנים בתקווה לתפוס את ההגנה של מכבי לא מוכנה, ואם זה לא יצליח, אז מצב נייח כזה או אחר.

הנוסחה של קרית שמונה בסמי עופר די קבועה כבר כמה שנים, ובלא מעט מפגשי עבר היא גם עבדה, והקבוצה של איזי שירצקי חזרה לפחות עם נקודה מחיפה.

הפעם זה סיפור אחר, ולמכבי חיפה יש מספיק כשרון כדי לפרוץ את המערך הסגור שקרית שמונה תגיע איתו ולהשאיר בבית שלוש נקודות בדרך למשחק הסופר מסקרן בבלומפילד בשבוע הבא מול מכבי תל אביב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות