fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יעל והמלאכים

יעל יהב מקרית מוצקין, שמקדישה את חייה לנתינה למען משפחות נזקקות, מאמינה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות משהו בשביל מישהו * חפשו בפייסבוק את "המלאכים של יעל"
"אם אני יכולה לגרום לאדם לחייך, אני אעשה זאת באהבה". יעל יהב | צילום: עצמי
"אם אני יכולה לגרום לאדם לחייך, אני אעשה זאת באהבה". יעל יהב | צילום: עצמי

יעל יהב מקרית מוצקין, 41, מקדישה את חייה לעשות טוב. איך? בכל דרך שאפשר. החל מהכנת כריכים לילדים ממשפחות מעוטות יכולת ועד לריהוט ושיפוץ דירות של קשישים. את התרומות היא מנהלת דרך קבוצת הפייסבוק "המלאכים של יעל" שמונה יותר מ-4000 חברים.

הכל התחיל לפני שבע שנים, כמעט במקרה, כשפנו אליה בבקשה שתעזור לאסוף תרומות עבור משפחות מעוטות יכולת במרכז הארץ. "כשפנו עליי בבקשת עזרה לא היססתי לרגע, אבל אז נפלה עליי ההבנה שגם באזור שלנו יש אנשים שזקוקים לעזרה. כשראו שאני אוספת תרומות, התחילו להגיע בקשות של אנשים מהקריות שזקוקים לעזרה, והכל קרה מעצמו. כפי שהתקבלו בקשות, התקבלו גם תרומות. זה התחיל בקטן והפך להיות השגרה היומיומית שלי".

אנשים רבים וטובים נרתמים לכל בקשה של יהב, אבל בראש הרשימה נמצאים שלושת הילדים שלה – בן, 16, מישל, 13, וקארין, 10, שחונכו על אהבת אדם ועזרה לזולת. "אם את רוצה לחנך את הילדים שלך ולהעביר להם מסר של נתינה, אי אפשר רק לבקש ולבקש, צריך גם לעזור. לא תמיד פשוט להם, אבל הם מקסימים ויודעים שהיום אתה נותן ומחר אתה תקבל, ולאו דווקא מאנשים, אלוהים רואה הכל".

"מדי שנה, בחנוכה, אנחנו מפיקים מסיבה לאיל"ן עם כיבוד, תקליטן, קריוקי וצלמים. בראש השנה ופסח אנחנו מחלקים סלי מזון שיוצאים מפתח ביתי בזכות תרומות של אנשים נפלאים. פעם בשבוע הילדים ואני עוברים דלת דלת ומחלקים לחמניות ומאפים, והרשימה עוד ארוכה"

כשילדיה של להב נתקלים בחבר לספסל הלימודים שלא מביא אוכל לבית הספר, הם לא נשארים אדישים. להב: "הם מאוד גאים, בי אבל הם גם רוצים להיות ילדים. השגרה שלנו מעט שונה מאשר בבתים אחרים. בעודנו מדברות יש בבית 10 סלי מזון שממתינים לחלוקה בחג הסוכות, וזה לא תמיד נעים לחיות ככה. אבל הילדים שלי מדהימים, בכל שבוע ילד אחר מתלווה אליי לחלק לחמניות. הם עוזרים לי לסחוב מארזי מזון, הם מספרים לי כשילד מהכיתה לא הגיע עם כריך לבית הספר, ילד אחר לא היה שם לב לזה והם מאוד רגישים לזה".

ברחוב כבר מזהים אותה בתור יעל מ"המלאכים של יעל" ולא בכדי. היא שותפה לפרויקטים רבים ברחבי הקריות. להב: "בעזרתם של אנשים נהדרים אנחנו מכינים מדי יום 60 כריכים בריאים לילדים ממשפחות מצוקה. אני והילדים שלי מעבירים את הכריכים למזכירויות של בתי הספר ודרך היועצות והצינורות המקובלים הם מגיעים לילדים. בחגים אנחנו מגיעים לבתי החולים לחלק עוגות, סופגניות, משלוחי מנות וכל מה שאפשר על מנת להעלות חיוך על פניהם של החולים.

"מדי שנה, בחנוכה, אנחנו מפיקים מסיבה לאיל"ן עם כיבוד, תקליטן, קריוקי וצלמים. בראש השנה ופסח אנחנו מחלקים סלי מזון שיוצאים מפתח ביתי בזכות תרומות של אנשים נפלאים. פעם בשבוע הילדים ואני עוברים דלת דלת ומחלקים לחמניות ומאפים, והרשימה עוד ארוכה".

יהב הצנועה חוזרת פעם אחר פעם ומודה לתורמים שבלעדיהם לא הייתה יכולה לעזור לאנשים רבים כל כך. "הקהילה שלנו מדהימה. יש המון אנשים שמקדישים מזמנם ונרתמים לכל בקשה. אני משתפת פעולה עם גורמים רבים ברווחה, שומרת על קשר עם גנים ובתי ספר ומקבלת תמיכה מאנשים טובים. ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי נותן לנו מדי שנה מחסן לאחסון התרומות, וזו ההזדמנות להודות לו על שיתוף הפעולה".

בתקופה כזו של חשבון נפש והתחדשות, לכולנו יש הזדמנות לעצור ולחשוב מה אנחנו יכולים לעשות למען האחר. להצטרף לקבוצה "המלאכים של יעל" בפייסבוק זו אולי המשימה הפשוטה ביותר. "הקבוצה מורכבת גם מתורמים וגם מאנשים שזקוקים. אפשר למצוא בקבוצה אלפי פריטים למסירה, ריהוט, משחקים לילדים, טיטולים ומגבונים, הכל מהכל ובאהבה גדולה.

"המוטו שלי הוא שאם אני יכולה לגרום לאדם לחייך, אני אעשה זאת באהבה", אומרת להב, "הלוואי והמדינה הייתה יכולה לתת יותר, אבל אסור לנו לעבור 'ליד זה'. כולם יכולים לעזור ולתרום משהו. בחורה שאני תורמת לה סלי מזון, תרמה השבוע בעצמה 20 שקלים, זו תחושה נהדרת ושינוי מבורך. אם כל אחד ייתן את המעט שהוא יכול, העולם שלנו יהיה מקום טוב הרבה יותר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות