fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טור אישי: שלי חייקא חושפת הכל על הטיול הגדול והספר שבדרך

שלי חייקא מעין יעקב החליטה להשתחרר משירות קבע בצה"ל ולטוס לדרום אמריקה. היא שבה לארץ עם טיוטה לספר ביכורים. עכשיו היא משיקה הד-סטארט להוצאת הספר לאור
שלי חייקא קוראת לכם להשקיע בספר הביכורים שלה. צילום: פרטי

רגע אחד של אומץ זה כל מה שהייתי צריכה באותו הלילה כדי להסתכל עמוק בעיניים המשתקפות אליי במראה ולהודות שנדרש שינוי. הייתי אז "רק" או "כבר" בת 27, קצינה בדרגת סרן בצבא הלובשת מידי יום מדים בעלי אחריות וציפיות, רצתי על האספלט הנקי של תל אביב שהאמנתי שבין בנייניה אוכל להגשים את כל חלומותיי, יותר מאשר בשדות הירוקים של המושב בצפון, בהן טיילתי יחפה בילדותי.

אבל במציאות, בזמן שהתפאורה מהממת, אני, השחקנית הראשית, לא נהנית עוד על אותה במה. משהו היה חסר לי, קצב פעימות הלב כבר לא מתנגן במנגינות שאהבתי אלא רק קולות צורמים. רציתי ללמוד לנגן על כלים נוספים בתוך הנשמה, ומהתווים הנכונים להרכיב מחדש את מנגינת חיי.

אז הובלתי את עצמי את כל הדרך לאיבוד, אי שם בדרום אמריקה, למסע לא מתוכנן של האדם הבודד במשך שלושה חודשים.

כמאמנת מנטלית, החלטתי שהפעם הסנדלר לא הולך יחף וכתבתי לעצמי מטרות לטיול, בדיוק כמו שאני מלמדת את מאומניי – לא מטרות המובנות מאליהן כמו לראות נופים חדשים, להתנסות בחוויות חדשות וכדומה, אלא כאלה שיעזרו לי לעצב את האדם שאני רוצה להיות, הדורשים ממני להתמודד עם הפחדים והחולשות שלי.

אחת מהמטרות ששמתי לעצמי הייתה ליצור הזדמנות בה אביא אותי לעולם כפי שאני באמת, במילואי, להעז לחשוף את הסודות הכמוסים ביותר של הנפש מבלי לחשוב כיצד תגיב הסביבה אז בין בגדי הים ונעלי ההרים ארזתי גם מחברת אחת ריקה בה כתבתי לאורך כל הטיול. הפחדים, הנופים, ההתנסויות, החברים, השיחות, הלילות השיכורים, הגעגועים, הריקודים, ההתלבטויות – על הכול כתבתי בה באופן הכי חשוף ואמתי וככל שהזמן עבר, היא התמלאה בי והפכה למקבץ סיפורים מרתקים.

ימים ספורים משובי לארץ, מלאת התרגשות וחסרת איפוק, פניתי ל"ספרי ניב", חברת הוצאה לאור, וביקשתי לקבל את אמונם בי ובכתביי כדי שיעמדו לצדי בקו הזינוק של מסלול המרתון המאתגר להוצאת ספר. לשמחתי, הם הסכימו וכיום הם מלווים אותי בתהליך המרגש הזה.

כשסיפרתי על כך לחברה קרובה, היא שאלה אותי מה אני רוצה שיקרה כשאגיע ל'קו הסיום' שהוא בעצם רק ההתחלה, עת הוצאת הספר. "אני רוצה שהוא יגיע לחייל שבדיוק 'תופס קו', למוצ'ילר שנח על הר גבוהה בטרק בברזיל וגם לאם שצריכה לקרוא מילים בשביל דקות של נחת בחייה העמוסים. אני רוצה שאלה ואחרים, ימצאו בסיפורים שלי השראה, העצמה, את עצמם ואותי, להעביר לכמה שיותר אנשים את הכוח להשתמש באומץ לו הם זקוקים כדי לחיות את החיים שהם באמת רוצים, בצורה הכי אוטנטית ובהנאה גדולה." עניתי.

הסיפור שלי התחיל ברגע אחד של אומץ שהביא בעקבותיו רגעים אמיצים עוד יותר וכעת יש לכם אפשרות לקבל ממנו לחייכם –

אני רוצה להזמין אתכם להיכנס לפרויקט ההד-סטארט שלי להוצאת הספר לאור, לרכוש את הספר במכירה מוקדמת ובמחיר מוזל וכך לפרגן לעצמכם בספר מדהים לחיים ולי כיוצרת צעירה: https://headstart.co.il/project/54615.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות