fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוכנית ייחודית לעירוב שימושים ברחוב אח"י אילת

התכנית החדשה נועדה ליצור ודאות תכנונית שתאפשר את המשך התפתחותו של הציר, על פי המדיניות התכנונית העירונית
פעם בשבוע ציר אח"י אילת הופך למדרחוב | צילום: ניר בלזיצקי, עיריית חיפה
פעם בשבוע ציר אח"י אילת הופך למדרחוב | צילום: ניר בלזיצקי, עיריית חיפה

מליאת הועדה המקומית לתכנון ובניה דנה בתכנית חדשה וייחודית לעירוב שימושים בשדרות אח"י אילת בקרית חיים. במרבית המגרשים שלאורך הציר, מאושר כיום שימוש למגורים, כאשר קיימים מגרשים, בהם קיים שילוב של מגורים עם מסחר בקומת הקרקע או במשרדים.

במהלך השנים נפתחו לאורכה של השדרה בתי עסק, בהם מסעדות ובתי קפה רבים, על פי היתרים שניתנו בעבר על ידי העירייה לשימוש חורג. בשנת 2010 אישרה העירייה מסמך מדיניות לציר אח"י אילת, אשר קבע את סוגי העסקים שניתנים לאישור, ופריסתם לאורך הציר. המסמך היווה מסגרת תכנונית, על פיה אושרו תכניות נקודתיות ובקשות לשימוש חורג עד להפקדת תכנית המתאר חפ/2000 בשנת 2014, אשר הגדירה את השדרה כרחוב עירוני מיוחד, המאפשר מגוון שימושים ואולם לא ניתן להוציא מתוקפה של התכנית היתרי בניה, מאחר ונדרשת תב"ע (תכנית בניין עיר) מפורטת. כל אלה הביאו לידי כך, שבשדרה, בה מתקיים עירוב שימושים, הכולל מגורים, מסחר ומשרדים, לא ניתן לאשר את פעילותם, אלא על בסיס תכניות בנין עיר נקודתיות או באמצעות הוצאת היתרים לשימוש חורג.

התכנית החדשה, אותה מקדמת העירייה, נועדה להסדיר את כל אלה וליצור ודאות תכנונית, שתאפשר את המשך התפתחותו של הציר, על פי המדיניות התכנונית העירונית אשר מהותה היא הוספת שימושים למטרות: מגורים, מסחר, שירותי אוכל, משרדים, שירותים אישיים, תרבות ופנאי, חינוך, קהילה ואכסון מלונאי, וזאת בנוסף לשימושים המאושרים במגרש. שטח הבניה לשימושים הנוספים יוגבל לעד 50 אחוז מהשטח העיקרי על פי תכנית מאושרת. שמירת אפשרות להרחבת רח' אח"י אילת ל- 24 מטרים, כך שלא תתאפשר בנייה בתחום זה. התוכנית קובעת את פריסת השימושים, הן בבניין והן במגרש וכן תנאים לאישור ולמתן היתר בניה לשירותי אוכל, בכפוף להליך של פרסום הקלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות