fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיפור קל במצבה של בת ה-14 מקרית ביאליק שנפלה מגובה רב במערת קשת

אגם קורן יצאה בשבת האחרונה לטיול עם משפחתה במערת קשת. איש לא שיער שהיום המהנה יסתיים באסון: לדברי אמה, כרמית, מחדל עצום גרם לנפילתה, אך כרגע היא עסוקה אך ורק בהחלמתה של בתה
אגם קורן | צילום: באדיבות המשפחה
אגם קורן | צילום: באדיבות המשפחה

אגם קורן, בת 14 מקרית ביאליק, נפלה בשבת האחרונה מגובה רב בשיאו של טיול משפחתי במערת קשת. לדברי אמה, כרמית, מחדל עצום גרם לנפילתה, אך כרגע אין לה פנאי כרגע להתעסק באשמים, אלא רק לקוות לשיפור במצבה של בתה. הערב, בראיון ל"הד הקריות", היא מספרת: "היום ניתקו לזמן קצר את אגם מההרדמה והיא הגיבה קצת. היא פקחה עיניים, לחצה על היד. לאט-לאט המצב ישתפר".

אגם קורן הובהלה בשבת במסוק של חיל האוויר לבית החולים רמב"ם, לאחר שנפלה מגובה של כ-20 מטרים. היא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ במצב קשה, כשהיא מורדמת ומונשמת. קשה להאמין שהיום שהתחיל בטיול משפחתי משמח הסתיים באסון כה גדול.

האם, כרמית: "היה יום מקסים. יצאנו לטייל במערת קשת ונהנינו ביחד לאורך המסלול. כשהגענו למערה עצמה, אגם ביקשה לעשות סנפלינג. בהתחלה ממש לא רציתי שהיא תעשה את זה, שאלתי אותה לפחות שלוש פעמים: 'את חייבת?', והיא צחקה עליי, אמרה לי שאני 'חננה'. בסוף הסכמתי, אבל לא תיארתי לעצמי שאף אחד לא יחכה לה למטה".

אגם בדרכה לסנפלינג | צילום: באדיבות המשפחה
אגם בדרכה לסנפלינג | צילום: באדיבות המשפחה

מתברר, כי לאחר שאגם צלחה את הירידה בסנפלינג, איש לא חיכה למטה, למרגלות ההר, והיא נאלצה לטפס לבדה כל הדרך חזרה לנקודת המפגש עם הוריה, ללא מלווה או מדריך. שם, בדרך חזרה למעלה ההר, נפלה אגם מגובה רב. האם: "זה מקום מאוד מסוכן, בלי גדרות. גם אדם מבוגר יכול ליפול שם, לא רק ילד. לא ברור לנו מה קרה ואיך, אבל היא התדרדרה עשרים מטרים למטה".

עד לרגע פרסום כתבה זו, איש ממפעילי הסנפלינג לא יצר קשר עם המשפחה או לקח על עצמו את האחריות לאסון.

מי שכן יצר עם המשפחה קשר, הוא המחלץ של אגם, שהרגיש חיבור מיוחד למשפחה והגיע לבקר אותם בבית החולים. כרמית: "הגיע לבית החולים הבחור מיחידת החילוץ שהציל אותה. הוא אמר לנו שהוא אף פעם לא מגיע לבקר אנשים שהוא מחלץ, אבל המקרה הזה נגע לו ללב במיוחד. אנחנו יודעים שאם הוא היה מגיע חמש דקות מאוחר יותר, אגם לא הייתה איתנו".

אתר הסנפלינג במערת קשת | צילום: באדיבות המשפחה
אתר הסנפלינג במערת קשת | צילום: באדיבות המשפחה

בינתיים, עולים וצפים עוד ועוד סיפורים של אנשים שנתקלו בחוסר האחריות וחוסר המקצועיות באותו סנפלינג במערת קשת. חלקם יצרו קשר עם כרמית. היא מספרת: "קיבלתי הודעה בפייסבוק מבחור, שסיפר לי שכתב מכתב לקק"ל ולרשות הטבע והגנים כבר לפני שש שנים, שבו הוא מתריע כי המסלול הזה מאוד-מאוד מסוכן, ולא רחוק היום שבו יקרה שם אסון. האסון הזה קרה לבת שלי".

בני משפחתה של אגם שוהים לצידה בבית החולים. מתפללים ומייחלים לרגע שבו תתאושש. הם מודים לכולם על התפילות והתמיכה, ובמיוחד לחברים מאורט דפנה. כרמית: "יש לנו מנהלת ומחנכת משכמן ומעלה. אני רוצה להודות להן ולכל החברות והחברים שעומדים לצידנו כל הזמן".

המשטרה פתחה בחקירה.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות