fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: בת 14 מקרית ביאליק שנפלה מגובה רב במערת קשת חולצה על ידי מסוק של חיל האוויר

הנערה חולצה בפעולת חילוץ מורכבת של יחידת החילוץ גליל-כרמל בשיתוף לוחמי יחידת 669 של חיל האוויר. היא פונתה לבית החולים רמב"ם במצב קשה, מורדמת ומונשמת
חילוץ בת 14 במערת קשת על ידי מסוק של חיל האוויר | צילום: יחידת החילוץ גליל-כרמל
חילוץ בת 14 במערת קשת על ידי מסוק של חיל האוויר | צילום: יחידת החילוץ גליל-כרמל

חילוץ במערת קשת. נערה בת 14 מקרית ביאליק נפלה היום, שבת, מגובה רב במהלך גלישה ממצוק ("סנפלינג") במערת קשת ונפצעה באורח קשה מאוד. הנערה חולצה בפעולת חילוץ מורכבת שנוהלה על ידי מתנדבי משטרת ישראל מיחידת החילוץ גליל-כרמל בשיתוף עם לוחמי יחידת 669 של חיל האוויר.

צוות המחלצים כלל רופא וצוות טג"ח (טיפוס, גלישה וחילוץ) של יחידת החילוץ גליל-כרמל. בשל אופי הפציעה הקשה, מסוק חיל האוויר שכלל צוות 669 הוזעק למקום וחבר בשטח לצוות של יחידת החילוץ. הנערה חולצה בכבל למסוק והוטסה להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים רמב"ם. מדובר בנערה שנפלה מגובה רב ונחבלה קשה בכל חלקי גופה. חובשים ופרמדיק של יחידה החילוץ העניקו לה טיפול רפואי ראשוני".

מסוק של חיל האוויר בדרכו לחילוץ במערת קשת | צילום: יחידת החילוץ גליל-כרמל
מסוק של חיל האוויר בחילוץ במערת קשת | צילום: יחידת החילוץ גליל-כרמל

חובש רפואת חירום במד"א דור וקנין סיפר: "הגענו עם האמבולנסים לחניון מערת קשת והבנו שהנערה שנפלה מגובה נפצעה באורח קשה ונמצאת במדרון תלול מתחת למערה. לקחנו את כל הציוד על מנת להעניק לה טיפול בשטח והלכנו כ 20 דקות עד שהגענו אליה. מכיוון שידענו שמדובר בתוואי שטח מורכב הוזנק למקום גם מסוק צבאי. על צלע ההר הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל תרופות, קיבועים והנשמה וכאשר המסוק חג מעלינו, לוחמי 669 ירדו עם חבלים, חילצו את הנערה אליהם למסוק ופינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה".

מבית החולים רמב"ם נמסר, כי הנערה במצב קשה מאוד, מורדמת ומונשמת. היא מטופלת כעת בחדר הלם.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה הערב, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר נפילתה של נערה בת 14, תושבת קרית ביאליק, במהלך גלישה ממצוק ("סנפלינג") במערת קשת. על פי גורמי רפואה הנערה פונתה מהמקום במסוק, במצב קשה, למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה".

החקירה נמשכת.

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות