fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוב מוחלט מתושבי הצפון נוסעים בפקקים

נתוני עמותת אור ירוק מראים כי הנהגים מבלים זמן רב בפקקים כל יום. רבים נמצאים בפקקים במשך יותר משעה
פקק תנועה. צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

83 אחוזים, רוב מכריע מתושבי אזור הצפון נוסעים בכל יום בפקקים. כרבע מהמשיבים, 24 אחוזים, טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום. כל זאת מתברר ממחקר חדש שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים 'מאגר מוחות'.

המחקר של עמותת אור ירוק מדגיש את מה שכל נהג מרגיש בכבישים. כאשר נתבקשו הנשאלים מהצפון לתת ציון לרמת התחבורה הציבורית בישראל בהשוואה לזו הקיימת במדינות אירופה, העניקו הנשאלים את הציון הממוצע הנמוך – 4.3.

עוד עולה מהמחקר באזור הצפון כי: 66 אחוזים מהתושבים טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים. 74 אחוזים מהנשאלים באזור הצפון העניקו לשר התחבורה ציון בין 1-5 מתוך 10, ציון נכשל בטיפול בבעיית הפקקים. 78 אחוזים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים. 56 אחוזים מעריכים כי מה שיכול להקל על הפקקים הוא שיפור התחבורה הציבורית.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הציבור רואה בעומסי התנועה בעיה לאומית. בקרוב מאוד מדינת ישראל תהיה שרויה בפקק תנועה אחד גדול. המשק הישראלי ניזוק באופן קשה מעומסי התנועה והזמן שהציבור מבזבז בפקקים במקום להיות בעבודה או בזמן איכות עם המשפחה והחברים הולך וגדל. במשך שנים ממשלות ישראל הזניחו את תחום הסעת ההמונים והגענו למצב שאנשים לא משתמשים בתחבורה הציבורית כי היא לא נוחה, לא זמינה ולא יעילה. את המצב הזה חייבים לשנות באמצעות העדפת התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. אם נצליח להעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית נצליח לצמצם את תאונות הדרכים, להקטין את זיהום האוויר ולחסוך למשק הישראלי כסף רב".

המחקר בוצע במהלך חודש ינואר 2020 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 410 יהודים ו-90 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4 אחוזים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות