fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק תקבל קרקעות נוספות

הועדה המחוזית חיפה המליצה על העברת קרקעות לתחום שיפוטה של העירייה שישמשו למימוש תוכניות פיתוח
יותר מ-16 מיליון שקלים תשקיע העירייה בפיתוח. עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
יותר מ-16 מיליון שקלים תשקיע העירייה בפיתוח. עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

הוועדה המחוזית חיפה החליטה להמליץ לשר הפנים להעביר לתחום שיפוטה של עיריית קריית ביאליק קרקעות משטח המועצה האזורית זבולון. הקרקעות נמצאות מערבית לכביש עוקף קריות והעברתן חשובה לקרית ביאליק לצורך מימוש תוכניות הפיתוח.

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי פנה עוד בשנת 2018 לשר האוצר בבקשה להתאמת שטח שהועבר לתחום שיפוטה של העירייה ממרחב תכנון זבולון למרחב תכנון קריות. לאור פנייה זו, ביצעה לשכת התכנון בחינה מחודשת בנוגע לשטח המדובר ובעקבות הבדיקה נמצאו אי התאמות בשטחי השיפוט.

לצורך כך, בחנה הוועדה מקצועית את השטחים בהתאם למסמך מדיניות התכנון וגיבשה המלצות בנוגע לעתידם. טרם הדיון התקבלו התייחסויות לנושא  מהמועצה האזורית מטה אשר, הועדה המקומית חבל אשר והועדה המקומית קריות שתמכו בתיקון מרחב התכנון.

הוועדה קיימה דיון בראייה כוללת לצורך התאמות לתחומי השיפוט. כך הוחלט על העברת והתאמת מרחב תכנון קריות לתחום שיפוט העיר קרית ביאליק והתאמת מרחב תכנון חבל אשר למועצה האזורית מטה אשר  על בסיס המלצות לשכת התכנון. הועדה החליטה להמליץ לשר הפנים לבצע שינויים במרחבי התכנון. הועדה סבורה כי יש מקום להתאים את תחום התכנון קריות המאגד בתוכו ישובים עירוניים לתחום השיפוט של קרית ביאליק.

השטחים המבוקשים להעברה הם ממערב לכביש עוקף קריות והם יוצרים רציפות והינם חלק מהשטח שנועד לבינוי ופיתוח העיר. באותה החלטה צוין כי שטחים חקלאיים ממזרח לכביש עוקף קריות יועברו לתחום התכנון של חבל אשר. המלצות לשכת התכנון תורגמו למפות שבהן שורטטו שינויי הגבולות.

לאור ההמלצות מסר דוקורסקי כי הוא מברך על החלטת  הועדה המחוזית חיפה ומקווה כי סיום העברת השטחים יסתיים במהרה: "כבר לפני שנתיים פניתי למשרד האוצר שבשעתו היה אמון על תחום התכנון ובכך האצתי את הליך העברת הקרקעות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות