fbpx

פרשת השבוע "שלח" וזמני כניסת ויציאת השבת

בסיפור המרגלים שבפרשת השבוע ישנו דבר בלתי מובן: המרגלים ששלח משה רבנו היו אנשים במדרגה גבוהה מאוד, "ראשי אלפי ישראל". כיצד, אם כן, הם הביאו איתם תוצאות שליליות?
פרשת השבוע - שבת שלום | צילום: אילוסטרציה

פרשת שלח בסיפור המרגלים שבפרשתנו ישנו דבר בלתי מובן:

המרגלים ששלח משה רבנו היו אנשים במדרגה גבוהה מאוד, "ראשי אלפי ישראל", שנבחרו מכל שאר בני ישראל, ו"באותה שעה כשרים היו", ואם כן לא מובן כיצד יכול להיות שהתוצאות משליחת אנשים כה נעלים הייתה אך ורק תוצאות שליליות?!

אלא מוכרחים לומר שמשליחת המרגלים הייתה גם תוצאה חיובית, וכפי שיוסבר להלן:

שליחת מרגלים קודם מלחמה יכולה להתחלק לשתי סוגים: (א) לצורך כיבוש הארץ – בכדי לדעת את הדרכים ומבואות הערים שבשטחי האויב, זקוקים לשלוח קודם לכך אנשים שירגלו את הארץ המיועדת לכיבוש, ויורו אחר כך ללוחמים מהיכן הכי נח לכבוש וכיצד. (ב) לצורך הכרת הארץ – בשביל לדעת את טיב הארץ ויופיה, ועל ידי כך לגרום לעם לעלות אליה בשמחה ובחפץ לב.

מטרת שליחת המרגלים ששלח משה רבנו הייתה לתור (לטייל) את הארץ – "וראיתם את הארץ מה היא.. הטובה היא.. השמנה היא..", אבל לא לרגל אותה, מכייון שהמלחמה נעשתה על ידי הקב"ה, ולכן לא היה טעם לשלוח אז מרגלים על מנת להתכונן לכיבוש הארץ.

ואת המשימה הזו – לבדוק האם הארץ טובה או רעה וכו' – ביצעו המרגלים בשלימות, וכפי שאמרו (כאשר חזרו מארץ ישראל) "באנו אל הארץ אשר שלחתנו וגם זבת חלב ודבש היא וזה פריה", והם אף הביאו איתם מפירות הארץ בכדי להראות לעם ישראל את טיב פירותיה.
ואילו לא היו מקלקלים את שליחותם על ידי ההוספה "לא נוכל לעלות אל העם כי חזק הוא ממנו", היו אז כל בני ישראל נכנסים בשמחה לארץ ישראל."
שלימות כיבוש הארץ תהי' בגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש !
שבת שלום ומבורכת בכל אמן !!!

זמני הדלקת נרות שבת

ירושלים תובב"א
כניסת שבת:
19:08
יציאת שבת:
20:31
אילת
כניסת שבת:
19:14
יציאת שבת:
20:25
תל אביב
כניסת שבת:
19:29
יציאת שבת:
20:34
מודיעין
כניסת שבת:
19:19
יציאת שבת:
20:32
חיפה
כניסת שבת:
19:22
יציאת שבת:
20:35
טבריה
כניסת שבת:
19:20
יציאת שבת:
20:33
באר שבע
כניסת שבת:
19:29
יציאת שבת:
20:31
חדרה
כניסת שבת:
19:21
יציאת שבת:
20:34
נתניה
כניסת שבת:
19:21
יציאת שבת:
20:34
נהריה
כניסת שבת:
19:22
יציאת שבת:
20:35

הרב שם-טוב אברבי' | צילום: טל אורון

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות