fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פוטרה לאחר התקף אפילפסיה ותקבל פיצויים

בית הדין האזורי לעבודה פסק פיצויים לתושבת הקריות שפוטרה מעבודתה לאחר התקף אפילפסיה. אחד ממנהליה הביע חשש להשאיר אותה לבדה בעבודה
סייעת בגן ילדים נפלה מכיסא ותקבל פיצויים | צילום אילוסטרציה
בית משפט | צילום אילוסטרציה

בפסק דין ייחודי פסק בית הדין האזורי לעבודה בחיפה כי תושבת הקריות, שעבדה פחות משבועיים בחברה להחכרת רכב, תקבל פיצויים של עשרות אלפי שקלים לאחר שפיטוריה היוו הפרה של חוק שוויון  לזכויות אנשים עם מוגבלות.

התובעת החלה לעבוד באחת החברות הגדולות להחכרת רכב ופחות משבועיים מתחילת עבודה סבלה מהתקף של אפילפסיה במהלך העבודה. לאחר המקרה היא זומנה לשיחה עם אחד המנהלים שלה ששטח בפניה טיעונים שונים, הנובעים ממצבה, מדוע החברה אינה מעוניינת להמשיך ולהעסיק אותה והיא פוטרה מעבודתה יום לאחר שזומנה לשימוע.

באמצעות עו"ד יניב כהן, פנתה האישה לבית הדין  האזורי לעבודה בחיפה בטענה כי פיטוריה נעשו בשל מצבה הרפואי. מנגד טענה החברה כי הפיטורים נעשו מתוך שיקולים ענייניים ומקצועיים ללא קשר למצבה הרפואי של התובעת. אולם, התובעת הייתה מצויידת בהקלטה שבא נשמע אותו מנהל אומר שעדיף לה לא לעבוד במקום כזה סגור ושאם יהיה מקום פתוח יותר הוא יעדכן אותה. הוא גם הוסיף שיש חשש להשאיר אותה לבד.

עו"ד יניב כהן. צילום: באדיבות המצולם

הצדדים הסמיכו את בית המשפט להכריע על דרך הפשרה והשופטת דניה דרורי נתנה פסק דין תמציתי וקבעה כי החברה תשלם לעובדת פיצויים של 35 אלף שקלים. השופטת פסקה כי הפיצויים ישולמו בגין פיטורים שלא כדין ובגין הפרת חוק שוויון לזכויות אנשים עם מוגבלות. לאחר פסק הדין מסר עו"ד כהן: "בית הדין לעבודה בחיפה בראשות כבוד השופטת דניה דרורי, נתן פסק דין ראוי, מרתיע וצודק ושלח מסר ברור ונוקב לכלל המעסיקים במדינת ישראל כי אין כל מקום לאפליית אנשים עם מוגבלויות במקום העבודה וכי מעסיק שיפלה עובד בשל מגבלה בריאותית כזו או אחרת, ייענש ובחומרה".

מחלת האפילפסיה, שמוכרת גם כמחלת הנפילה היא מחלה שכיחה יחסית, אשר יכולה להופיע בכל גיל. שכיחות המחלה באוכלוסייה היא כאחוז אחד. בהתקף אפילפטי יש הפרעה פתאומית ובלתי מבוקרת בפעילות החשמלית המוחית והפרעה באיזון בין גירויים ממריצים וגירויים מדכאים באזור נתון במוח. אופי המחלה וההתקפים נקבע בהתאם לאזורי המוח המעורבים, ולאופי הפעילות החשמלית הבלתי תקינה.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות