fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פגרים של בעלי חיים שהושלכו בלב ים הגיעו לחופי הקריות

אל חוף קרית חיים נסחף פגר של עגל, אל חוף קרית ים נסחף פגר של כבשה. בעלי החיים המיועדים למאכל מושלכים מאוניות המובילות אותן מרחבי העולם ליעדים שונים
פגר של עגל ששנסחף לחוף קרית חיים | צילום: שלמה אברמוביץ'
פגר של עגל ששנסחף לחוף קרית חיים | צילום: שלמה אברמוביץ'

אל חוף קרית חיים נסחף היום, שני, פגר של עגל שהושלך שאונייה להובלת בעלי חיים. זהו רק אחד מכמה פגרים של עגלים שנסחפו בימים האחרונים לחופים.

את חופי ישראל פוקדים משלוחים של בעלי חיים המיועדים למאכל באמצעות אוניות המובילות אותם מרחבי העולם. עם העלייה בטמפרטורות, עולה גם מספר בעלי החיים שמתים בדרכם לארץ מסיבות כמו יובש, צפיפות ומחלות. על פי רוב נהוג להשליך את הפגרים בלב ים על מנת שישמשו מזון לדגים. אולם, לעיתים מושלכים הפגרים קרוב לחופי ישראל, אך מחוץ למים הטריטוריאליים והזרמים סוחפים אותם אל החוף.

עד כה התגלו שישה פגרים של עגלים שנסחפו לחופי הארץ, והיום, שני, התגלה פגר נוסף שנסחף לחוף קרית חיים. החשש הוא שבעלי חיים משוטטים כמו חתולים וכלבים יימשכו אל פגר שנושא עימו מחלה ויפיצו אותה בקרב בני אדם ובעלי חיים נוספים. משליכי הפגרים נוהגים, בדרך כלל, לחתוך את תג הזיהוי מאוזנו של בעל החיים, על מנת למנוע אפשרות להתחקות אחר האונייה ממנה הושלך, וכך להתחמק מקנסות.

"תופעה מזעזעת"

את הפגר בחוף קרית חיים מצא הפעיל הסביבתי שלמה אברמוביץ'. "התופעה המזעזעת והמקוממת של השלכה אל הים של פגרי כבשים, טלאים ועגלים הגיעה השבוע גם אל חופי הקריות", מספר אברמוביץ, "אל חוף ימית בקרית ים נפלטה גופת כבשה צעירה, שנראתה כאילו נפחה את נשמתה אך לאחרונה. כמו בכל המקרים, טרחו העבריינים להסיר מאוזן הכבשה את התג המזהה.

"המשרד להגנת הסביבה, עמותת צלול וסתם חובבי חוף וים עומדים חסרי אונים לנוכח העבריינות של מובילי משלוחים חיים בים, שמעדיפים לזרוק אל המים את 'הסחורה' שגוועת בטרם ההגעה לנמל היעד. בחודשים האחרונים נפלטו עשרות פגרי צאן ובקר אל חוף הכרמל ודרומה לו, והנה הגיע גם תור חופי הקריות. בושה. יש לחקור את התופעה ולמגר אותה לאלתר".

במשרד החקלאות מכירים את הנושא ומודים כי כל עוד נעשה הדבר מחוץ לשטח המים הטריטוריאליים של ישראל, אין ביכולתם לעשות דבר. "ישנם כללים בינלאומיים המנחים היכן ניתן להשליך פגרים של בעלי חיים בלב ים. במקרה של בעל חיים מסומן הנפלט לחוף בישראל, משרד החקלאות עורך בירור אם בעל החיים הגיע מאונייה שהייתה בדרכה לישראל או למדינה אחרת. אם מדובר באונייה שהייתה בדרכה לישראל, המשרד עורך בירור מול המחזיק האחרון בבעל החיים", נמסר מהמשרד.

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות