fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פקח של עיריית חיפה הציל עשרות ביצים של צבי ים בחוף נאות

במהלך עבודות שגרתיות בחוף נאות הבחין פקח העירייה בקן ובו עשרות ביצים של צבי ים. הוא הזעיק את פקחי רשות הטבע והגנים, והביצים הועברו לחוות הדגרה
ביצים של צבי ים בחוף נאות בקרית חיים | צילום: דוברות עיריית חיפה
ביצים של צבי ים בחוף נאות בקרית חיים | צילום: דוברות עיריית חיפה

תגובה מהירה של צוות עובדי אגף החופים בעיריית חיפה הצילה הבוקר, שני, עשרות ביצים של צבי ים בחוף נאות בקרית חיים.

עשרות ביצים של צבי ים הביצים התגלו על ידי אחמד מחמוד, נהג טרקטור באגף החופים בעיריית חיפה. מחמוד היה עסוק הבוקר בפעילות שגרתית בחוף נאות, כאשר הבחין בעקבות של צבי ים. הוא עצר את עבודתו, ירד מהטרקטור והלך בעקבות  העקבות עד שגילה קן ובו ביצים של צבי ים.

מיד עם זיהוי הקן, הופסקה עבודת הכלים הכבדים, האזור בודד והועבר דיווח למרכז הארצי להצלת צבי ים ברשות הטבע והגנים. זמן קצר לאחר מכן הגיעו פקחי הרשות למקום, אספו את הביצים והעבירו אותן להמשך טיפול בחוות הדגרה.

אין זו הפעם הראשונה שבה עובדי אגף החופים של עיריית חיפה פועלים להצלת בעלי חיים שונים. בעבר הם זיהו דולפין שנקלע למצוקה באזור חוף דדו וסייעו לו לחזור למעמקי הים.

הביצים מועברות למדגרה של רשות הטבע והגנים | צילום: דוברות עיריית חיפה
הביצים מועברות למדגרה של רשות הטבע והגנים | צילום: דוברות עיריית חיפה

 

בשבת האחרונה, במהלך סיור שגרתי שערך צוות פקחים ומאבטחים בחוף דדו, ניגשו אליו אזרחים שטענו שמרכבם נשמעות יללות חתול. בניסיון לאתר את מקור היללות, העלו הפקחים את הרכב על מגבה ואיתרו את גור החתולים במנוע הרכב, ללא יכולת להיחלץ. במשך שעה ארוכה עמלו אנשי הצוות לחלץ את הגור המבוהל, שניסה להתנגד ולשרוט אותם.

לאחר חילוצו נמלט הגור בבהלה לרכב סמוך ושוב נתקע באזור המנוע, ללא יכולת לצאת. אנשי הצוות לא ויתרו עד שחילצו אותו פעם נוספת בשלום והעבירו אותו לבעלת הרכב, שהתרגשה מהרגישות שגילו עובדי העירייה. היא החליטה לאמץ את החתול, שזכה בבית חם.

מנהל אגף החופים, חיליק אמסלם מסר, כי עובדי האגף פועלים במסירות וברגישות לשמירה על הסביבה החופית בשיתוף פעולה הדוק עם רשות הטבע והגנים, במסגרתו מתקיימים מעת לעת תדרוכים וימי עיון לצוות עובדי אגף החופים במטרה לזהות את הקינים ולשמור על צבי הים.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות