fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עצרת להשבת החללים והנעדרים

אמנים, אנשי ציבור ובכירי המשק יגיעו לעצרת תמיכה בצה"ל עם קריאה להתנות הפסקת אש עם חמאס בהשבת גופות החללים והנעדרים
יריב גסר. צילום: יח"צ

הערב (רביעי) תתקיים עצרת תמיכה בצה"ל שבה יקראו להשבת גופות החיילים והנעדרים שנמצאים בידי ארגון הטרור חמאס. בעצרת יופיעו אומנים ואישי ציבור ובהם גם מנכ"ל עיריית קרית מוצקין, יריב גסר, ממובילי המאבק להשבת החללים והנעדרים.

גסר רתם למאבק מנכ"לים נוספים מרשויות שונות, אמנים, בכירים במשק וידוענים שיגיעו לעצרת שתתקיים בירושלים. ״מגיע חיבוק ענק לכל תושבי הדרום והמרכז שנמצאים במקלטים ולצד זה המסר מול החמאס חייב להיות נחרץ. אם לא נייצר משוואה שבסופה יושבו בנינו אז כל ימי הלחימה האלו לא השיגו אסטרטגית את מטרתם״. עוד הוסיף גסר: יש להציב אולטימטום לחמאס שתוך 48 שעות יוחזרו הבנים למחסום ארז ולא, לא תישאר אבן על אבן ברובע רימל בעזה".

עצרת התמיכה תתקיים על רקע הניסיונות להגיע לסוג של הפסקת אש בין ישראל לחמאס. עד כה, המגעים להפסקת אש לא הציבו בפני חמאס את התנאי של השבת גופות החיילים והנעדרים, אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו. משפחותיהם מנסות להפעיל לחץ ציבורי על מקבלי ההחלטות שכן אי הצבת התנאי משאיר בידי חמאס יתרון של יצירת לחץ על מקבלי ההחלטות במקרה נוסף שבו ידרוש לשחרר מחבלים שנמצאים בידי ישראל.

בעוד הלחימה נגד חמאס נמשכת, בשורה ארוכה של בסיסי צה"ל, בעיקר בסיסים עורפיים שנמצאים בקרבה למרכזי אוכלוסייה, ניתנה הנחייה לחיילים לא לנוע על מדי צבא מחשש שייפגעו על ידי ערביי ישראל. גורמים בצה"ל ובמשטרה מותחים ביקורת על הנחייה זו בטענה כי הדבר פוגע ביכולת ההרתעה של צה"ל וביכולת המשילות של המדינה על המתרחש בשטחה. בנוסף, באחת מחטיבות המילואים שנמצאות על גבול עזה, ניתנה הנחייה לחיילים להשאיר את הנשק בחטיבה לקראת יציאתם לחופשת התרעננות של יומיים. זאת מחשש הם יהוו מטרה לגורמים עוינים בתוך מדינת ישראל על מנת לשדוד את הנשק והדבר עלול להתפתח למאבק אלים ופגיעה בחיי אדם.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות