fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה חדה בדוחות מהירות וירידה בדוחות של טלפון נייד

אגף התנועה חושף את סיכום נתוני שנת 2020 עם עלייה בכמות הדוחות שנרשמו לנהגים
אגף התנועה, מחסום משטרתי | צילום: דוברות המשטרה
אגף התנועה, מחסום משטרתי | צילום: דוברות המשטרה

אגף התנועה של המשטרה מסכם את השנה האזרחית החולפת, שנת הקורונה, עם עלייה חדה בדוחות של עבירת מהירות ובמקביל עם ירידה ברישום דוחות של שימוש בטלפון ואלכוהול.

בשנה האחרונה עם כניסתו של ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה ביחד עם פיקוד האגף, בוצע שינוי במדיניות האכיפה והשירות למשתמשי הדרך. לצד הפעילות המאומצת באכיפת ההגבלות וההנחיות לנגיף הקורונה, החלה מדיניות, שבאה לידי ביטוי בהפעלת הכוחות בשטח, בהשתנות ויצירתיות תוך כדי תנועה, ובדגש להחמרה בעבירות מסכנות חיים ועבירות בריונות כביש, זאת באמצעות מודלי אכיפה ייחודיים. פעילות זו התמקדה בכבישים משפיעים ומועדים, בהם יש את מירב הנפגעים והתאונות, וזאת על פי ניתוח הכבישים והתאונות באמצעות מחלקת המחקר של אגף התנועה.

משטרת התנועה. צילום: דוברות המשטרה

אגף התנועה ששדרג את יכולותיו, המשיך בהפעלת אמצעים טכנולוגיים מגוונים, שאפשרו אכיפה יצירתית ומרתיעה מחד, והגבירה את הביטחון מאידך. בין שלל האמצעים ניתן לראות הפעלה של עשרות מצלמות טקטיות הפרוסות ברחבי הארץ, המהוות שובר שיווין באכיפה של עבירות היסח דעת וקיפוח זכות, מצלמות סטילס המשמשות את השוטרים לטובת תיעוד עבירות מסכנות חיים, רחפנים לאכיפה ממעוף הציפור המתעדים עבירות המשפיעות על תאונות הדרכים, כגון: עקיפות על פס לבן ונסיעה בשוליים.

במהלך התקופה המדוברת נרשמה עלייה של כשמונה אחוזים באכיפה נגד עבירות מסכנות חיים ומספר הדו"חות עומד על כ-623,400 דו"חות במסגרת מתחם העבירות שהוגדר וזאת בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד שבה נרשמו סה"כ כ- 578,000 דוחות.

עבירת המהירות, שהמשטרה מתייחסת אליה כעבירה מסכנת חיים, במהלך השנה האחרונה נרשמה עליה חדה של 74 אחוזים ומספר הדוחות עומד על כ-477,800 דו"חות בגין עבירת מהירות, בתקופה מקבילה אשתקד נרשמו סך הכל כ-274,200 דו"חות בגין עבירה זו. יצויין כי עבירה זו הינה הקלה ביותר לאכיפה ומתבצעת בעיקר על ידי מצלמות.

גם בעבירות הבריונות הגורמות לתאונות דרכים, נרשמה עלייה חדה של 24 אחוזים ומספר הדו"חות עומד על 650,400 דו"חות במקביל לתקופה מקבילה שבה נרשמו כ-524,700 דו"חות תנועה.

בשנה האחרונה בפעילות ממוקדת של שוטרי אגף התנועה נתפסו כ-5,900 נהגים שנהגו בהשפעת אלכוהול או סמים, בתקופה מקבילה אשתקד נתפסו כ-9,900 נהגים.

השימוש בטלפונים ניידים תוך כדי נהיגה, הוא אחד הגורמים הישירים והעיקריים להתרחשות תאונות דרכים חמורות ואף קטלניות, כך מדגישים באגף התנועה. בשנה האחרונה נרשמו לנהגים כ-153,000 דו"חות בגין עבירה זו ובשנה המקבילה נרשמו כ-167,000 דוחות.

המשאיות מהוות כשלושה וחצי אחוזים מסך כל הנסועה אך מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות הינה פי חמישה מסך כל הנסועה. במסגרת מיקוד האכיפה נגד נהגי כלי רכב כבדים ומשלחיהם, עולה כי נרשמו כ- 71,700 דו"חות בגין תקינות, בטיחות ועבירות נוספות, בדומה לכמות האכיפה בתקופה מקבילה אשתקד.

אכיפה ושינוי תרבות הנהיגה באופניים חשמליים בתחום העירוני והבינעירוני. בכל רחבי הארץ ובתחום העירוני בעיקר, מתבצעת פעילות אכיפה והסברה בקרב נהגי האופניים החשמליים, במטרה למנוע ולצמצם את ריבוי התאונות ולעלות את המודעות לאופן השימוש באופניים. באכיפה נרשמו כ-31,100 דו"חות נגד הרוכבים שביצעו עבירות שונות השנה בדומה לכמות האכיפה בתקופה מקבילה אשתקד.

אי מתן זכות קדימה להולכי רגל. אוכלוסיית הולכי הרגל הנפגעת ביותר קיבלה דגש באכיפה וניתן לראות כי בשנת 2020 נרשמו כ-58,000 דו"חות נגד אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, נתון המצביע על עליה של שבעה אחוזים באכיפה נגד עבירה זו.

בסך כל תאונות הדרכים, קיימת ירידה של 16 אחוזים ביחס לשנה קודמת, וירידה של- 24 אחוזים בכמות הנפגעים. בתחום הדו גלגלי בשנה הזו חלה עליה של שלושה אחוזים בתאונות קטלניות ביחס לשנה קודמת. עוד נרשמה ירידה של- 12 אחוזים במעורבות כלי רכב כבדים בתאונות דרכים, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. הולכי הרגל בתחום הבינעירוני נפגעו פחות השנה והנתונים מצביעים על ירידה של שמונה אחוזים בהרוגים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות