fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכשיו זה רשמי: הבחירות לרשויות המקומיות נדחו

בעקבות המלחמה, החליט משרד הפנים לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות שהיו אמורות להיערך ב-31 באוקטובר, ב-3 חודשים לפחות. כרגע, לאור אי הוודאות סביב משך זמן הלחימה, אין בכלל יעד לקיום הבחירות
הבחירות יידחו ל-2024 צילום: יח"צ

משרד הפנים הודיע השבוע על דחייתן של הבחירות המוניציפליות המקומיות, שהיו אמורות להתקיים ב-31 באוקטובר, ב-3 חודשים.

כבר בראשית ימי הלחימה עלו שאלות ותהיות כיצד יתקיימו הבחירות המקומיות במצב של מלחמה, שבו האזרחים מפונים מבתיהם ומאזורי מגוריהם, בוטלו אירועים כדי למנוע התגודדויות, האזרחים נדרשים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים וכן ישנם לא מעט מועמדים שגויסו בצו 8 לשירות מילואים או למשימות לאומיות אחרות. במצב שבו גם המשק מושבת כמעט לחלוטין, היה קשה, מבחינה תפעולית, לארגן את יום הבחירות. מה עוד, שלאור המצב, כל ההדרכות ליושבי ראש הקלפיות, למזכירים ולשאר העובדים במערכת הבחירות, בוטלו.

בתזכיר החוק הקצר שהפיץ משרד הפנים, לקראת אישור הדחייה על ידי הכנסת, מצוין כי "על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל, והקשיים בקיום מערכת בחירות במהלך התקופה האמורה, מוצע לדחות את מועד הבחירות בכשלושה חודשים".

זוהי הפעם השנייה בהיסטוריה של מדינת ישראל שהבחירות המוניציפליות נדחות בעקבות המצב הביטחוני. הפעם הראשונה שזה קרה, היה בשנת 1982, אז דחתה הכנסת את הבחירות המקומיות בשנה, בשל מלחמת לבנון.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות