fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עו"ד ערן בקר: "הצעת חוק התגמולים לבני משפחה של נעדרים או חטופים – אושרה"

עו"ד ערן בקר בכנסת (צילום: יח"צ)

מלחמת חרבות ברזל – עו"ד ערן בקר, חבר המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין ויו"ר פורום ביטוח ארצי

עו"ד ערן בקר שייצג בשלושה שבועות האחרונים את מטה משפחות החטופים והנעדרים בכנסת בכל הקשור לדיני הפיצויים והחקיקה בכנסת מול משרדי הממשלה, מסר כי יש למשפחות החטופים מעטפת כלכלית שתאפשר להם להמשיך ולהתרכז רק בהשבת החטופים.

עו"ד בקר: "בתוך התקופה הקשה בה אנו מצויים, הייתה לי הזכות להשפיע ולהכניס מעט אור לתוך החושך הגדול בו מצויות משפחות החטופים והנעדרים. מרגע ההבנה כי אין הסדר חוקי במדינת ישראל למצב של אזרחים חטופים או נעדרים, התגייסתי למשימה החשובה וההיסטורית, ובשלושה שבועות האחרונים הובלתי וייצגתי בוועדות הכנסת את משפחות החטופים והנעדרים מטעם לשכת עורכי הדין כיו"ר פורום ביטוח ארצי.

אין הרבה מקרים בהיסטוריה של החקיקה במדינת ישראל, שבהם לשכת עורכי הדין היוותה נדבך כל כך משמעותי ומרכזי בתהליך החקיקה, אבל "הצעת חוק התגמולים לבני משפחה של נעדרים או חטופים ", שאושרה השבוע בכנסת, היא דוגמא ומופת לשליחות שלנו.

בגלל הדברים האלה אני כל כך אוהב את המקצוע וגאה במקצוע עריכת הדין ובפעילות הלשכה. במסגרת הדיונים האינטנסיביים בוועדת העבודה והרווחה, הצלחנו להביא להכרה כי המעטפת הכלכלית שהוצעה למשפחות בחוק התגמולים לנפגעי איבה אינה מספיקה. הצלחנו לקבוע ולהוסיף למשפחות מענקים חודשיים משמעותיים, שיעמדו על לא פחות מ-30,000 לחודש לכל משפחה שיקירה נחטף ובנוסף, להאריך את התשלומים למשך תקופה של עד 3 שנים.

הרחבנו את מעגל הזכאים לפיצויים, כך שכל בני המשפחה, ללא יוצא מן הכלל, כולל אחים ואחים חורגים יקבלו תגמול חודשי של 7,000 שקלים והטבות נוספות. בני ובנות משפחות החטופים היקרות, כולנו אתכם. התגמולים הם המעט, שמדינת ישראל יכולה לעשות, על מנת לאפשר לכם להתרכז במשימה הקדושה, של השבת הבנים והבנות הביתה.

אני רוצה להודות לראש לשכת עורכי הדין חברי עו"ד עמית בכר ולמ"מ ראש לשכת עורכי הדין חברתי עו"ד תמי אולמן על האמון והתמיכה שלכם מאחורי הקלעים. כן להודות לחברתי עו"ד ענת קאופמן יו"ר פורום ביטוח לאומי שהובילה יחד עימי בשליחות ומסירות את החוק ולחברי עו"ד רז נזרי ראש הציר המשפטי במטה החטופים והנעדרים.

כן להודות ליו"ר ועדת העבודה ח"כ ישראל אייכלר שהוביל וניהל את דיוני הועדה ברגישות ובמקצועיות רבה וליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ שהיה בכל מקום ובכל שעה כדי לסייע בקידומו המהיר של החוק וכמובן לכל חברי הכנסת שנטלו חלק, ליועמ"ש של הכנסת עו"ד שגית אפיק ליועמ"ש של ועדת העובדה עו"ד נועה בן שבת האלופה ולכל היועמש"ים הנוספים וכל חברי מהמוסד לביטוח לאומי, משהב"ט, משרד האוצר ולכל מי שנטל חלק בהליך החקיקה הכל כך חשוב הזה.

לשכת עורכי הדין ואני באופן אישי נמשיך להירתם בכל דרך, עבורכם. מתפלל להשבת כל החטופים והנעדרים הביתה בשלום ובמהרה! עם ישראל חי ! ביחד ננצח!".

צפו בתיעוד מהכנסת:

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות