fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכנה: מכירת ביצים ללא פיקוח

משטרת זבולון תפסה תושב קרית ביאליק מוכר ביצים ללא פיקוח משרד הבריאות
מכירת ביצים ללא פיקוח. צילום: דוברות המשטרה

במהלך משמרת שגרתית של שוטרי משטרת זבולון  בשיתוף השיטור העירוני של קרית ביאליק, נתפס חשוד המוכר ביצים מתוך רכבו, ללא פיקוח של משרד הבריאות.

השוטרים הזעיקו למקום את הווטרינר העירוני ומועצת הלול אשר החרימו כ- 600 ביצים שהוצעו למכירה, ללא אישור ופיקוח נדרש של משרד הבריאות והעבירו אותן למשרד הבריאות לצורך השמדתן.

ביצה היא מוצר רגיש, בעבר היו בישראל מקרים של תחלואה ואף תמותה שנגרמו מאכילת ביצים ומוצרי ביצים שגודלו ושווקו ללא פיקוח כנדרש. במשרד החקלאות מחדדים כי דווקא כעת, יש להקפיד ביתר שאת על רכישת ביצים בנקודות מכירה מוכרות ומסודרות, ולא בשווקים מאולתרים או מ"דלת אל דלת".

הסכנה העיקרית בביצים לא טריות היא הסכנה בחיידקים שהם מכילים. חיידקים מסוכנים כמו סלמונלה, שהוא חיידק מעיים מסוכן שגורם לאנשים בריאים דלקת חריפה במעיים ולעיתים אף לגרום למוות.

על הביצים להיות מוחתמות כנדרש, ולהיות ארוזות באריזות קמעוניות סגורות בכל הצדדים. במשרד החקלאות אומרים כי חלק מהביצים זולגות ל"שוק שחור", ביצים לא מפוקחות מהמגדלים, ומהרשות הפלשתינית, שאינן ראויות למאכל. במצב הנוכחי, אכילת ביצים כאלו עלולה לגרום לתחלואה ולהעמיס על בתי החולים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות