fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהג אגד חויב לשלם לגרושתו 720 אלף ש"ח ועוד מחצית משווי המניות שנותרו בידו

בית המשפט לענייני משפחה בקריות קבע כי נהג אגד ישלם לגרושתו 720,000 ₪ ועוד חצי מסכומים שעתיד לקבל האיש מ-40 % מניות אגד שנותרו בידו וטרם נפדו. האישה יוצגה ע"י עוה"ד עדן פרץ ועו"ד ראובן מלאך.
אוטובוס אגד (צילום: נירית שפאץ)

לאחר שהאישה כבר קיבלה סך 125,000 ₪ בגין שווי קרן מנית אגד הנמצאת בבעלות הבעל לכאורה, בית המשפט לענייני משפחה בקריות קבע כי נהג אגד ישלם לידה סך 100,000 ₪ נוספים המהווים מחצית סכום קרן המניה (מחצית מ- 450,000 ₪) ,  ועוד קבע כי על האיש לשלם לאישה סך 620,586.5 ש"ח – שווי מחצית מ-60% הון המניות אותן מכר האיש במסגרת עסקת אגד- קיסטון, וכי האישה זכאית למחצית מ-40% המניות הנותרות אותם יפדה האיש בעתיד. כמו כן חויב האיש בסך 15,000 ₪ הוצאות משפט לטובת האישה.

בפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בקריות ע"י כב' השופט ניר זיתוני, בעניין תיק רכושי בין נהג אגד ובין התובעת, אשר יוצגה ע"י עורכת דין עדן פרץ ועו"ד ראובן מלאך, חויב נהג אגד לחלוק מאות אלפי שקלים עם גרושתו התובעת מאחר וחברותו של האיש באגד נקנתה בעבר בסך 450,000 ₪ באמצעות כספים משותפים של הצדדים, בהיותם נשואים ומנהלים משק בית משותף.

הצדדים, אשר הינם נשואים לשעבר והורים ל-4 ילדים, רכשו יחד את כניסתו של האיש לחברת אגד (עוד בטרם הפכה לחברה בע"מ) ושילמו סה"כ 450,000 ₪ המהווים שווי קרן המניה בלבד.

לימים, אגד עברה שינוי מבני ובהתאם להסכם הפעלה שנחתם בינה ובין הממשלה ביום 7.11.18- נקבעו לוחות זמנים להשלמת השינוי המבני של אגד וכניסת משקיע בהתאם.

בהתאם לשינוי המבני של אגד, לכל חבר אגד שהינו "מייסד"- כמו הנתבע בתיק הנ"ל, הוקצו מניות.

האישה טענה באמצעות באת כוחה עורכת דין עדן פרץ ובא כוחה עו"ד ראובן מלאך,  כי הפירות שנתקבלו ממניות אלו, אף לאחר מועד הקרע- הם תוצר של הפיכתה של אגד לחברה (עוד במועד בו היו הצדדים נשואים)  וידיעה כי החברה תימכר לאחר מכן. בהתאם לכך, טענה האישה כי היא זכאית הן לכספים אותם השקיעה יחד עם האיש במועד נישואיהם לרכישת כניסת חברותו של האיש לאגד וקרן המניה עצמה- וכן למחצית מכל הכספים שיתקבלו לידי האיש בגין מכירת מניות האיש ו/או דיבידנדים שיקבל בגין מניות אלו.

האישה טענה כי האיש ניסה להסתיר ממנה עוד במהלך נישואיהם כל מידע הנוגע למכירת אגד, לחלוקת רווחים ו/או שווי המניות ובכלל למדר אותה מכל מידע רלוונטי בנושא.

לאחר שהתנהלה תביעה רכושית בין הצדדים הנוגעת לכלל רכושם, ואף שהיה בין הצדדים בעבר הסכם שלום בית ולחילופים גירושין שערך לה בעבר עורך דין ראובן מלאך, נושא מניית אגד נותר פתוח לדיון ולכן מדובר על תיק מורכב וארוך אשר התנהל בבית המשפט לענייני משפחה.

יתרה מכך, במסגרת ההליך אף ניתן פס"ד, אשר האישה לא השלימה עמו ועלתה לערעור במחוזי ביחס להחלטת ביניים שלא אפשרה לאישה לקבל צו גילוי מסמכים מאגד המתייחס למידע אודות המניות ושוויין.

לאחר שבמחוזי קיבלו את ערעור האישה על אותה החלטת ביניים, חזר התיק לביהמ"ש קמא ואז ניתן צו גילוי מסמכים מקיף לחברת אגד וכל המידע הונח בפני בית המשפט.

בעקבות המידע מחברת אגד ביחס להפיכת אגד לחברה, לזכויות המייסדים (החברים) בעלי המניות, ולכל התקבולים הנוגעים אליהם, וכן לאחר חקירות של גורמי אגד וחקירות הצדדים בתיק- בית המשפט קבע בפסק הדין כי הוא מקבל את טענות האישה במלואן כפי שמפורט בהרחבה בפסק הדין.

למעשה, בית המשפט קיבל את טענות האישה וקבע כי האישה זכאית כמובן למחצית שווי קרן המניה אשר נרכשה על ידי הצדדים במאמץ משותף ולכן מאחר והאישה כבר קיבלה סך 125,000 ₪ הריי שעליה לקבל עוד 100,000 ₪ שכן שווי הקרן הינו 450,000 ₪.

עוד נקבע, כי על האיש, אשר מכר 60% ממניותיו לקרן קיסטון וקיבל מעל 1,200,000 ₪, להעביר לידי האישה מחצית מסכום זה כך שחלקה של האישה נקבע בסך מעל 600,000 ₪ .

בנוסף, מאחר ובידי האיש ישנן 40% מניות אשר טרם נמכרו, ועל אף שמדובר בתקופה שלאחר מועד הקרע- נקבע כי האישה זכאית גם למחצית מכל סכום שיתקבל בגינן.

מדובר בפסק דין חשוב כאשר בית המשפט אף חייב את האיש בהוצאות משפט בסך 15,000 ₪ לטובת האישה.

עו"ד עדן פרץ בתגובה: מדובר בפסק דין חשוב ביותר, נכון וצודק עבור הלקוחה, שכן אין כל ספק כי כניסתו של האיש לחברת אגד לא הייתה מתרחשת כלל לולא הכספים המשותפים של הצדדים הן מהחתונה והן ממאמץ משותף, ואין לבטל זאת. הצדק נעשה.

עו"ד עדן פרץ | צילום: מאור חטואל

עו"ד ראובן מלאך בתגובה: המניה באגד נרכשה כשהצדדים היו נשואים בעוד האישה משקיעה מאמצים רבים ועבודה קשה לצורך רכישת אותה מניה. לא סביר להפריד תגמול עכשווי (פעימה ראשונה) ולומר "זה המועד – זה מה יש" ובהמשך יקצור האיש רווחים "שמנמנים" על גב האישה מנכס מניב השייך לשניהם על פי חוק (חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג-1973). לקח זמן, היה  צורך לעבור בדרך גם בבית המשפט המחוזי אבל התוצאה נכונה וראויה.

עו"ד ראובן מלאך | צילום: עמית עזריאל

לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן

למעבר לאתר של עדן פרץ משרד עורכי דין – לחצו כאן

למעבר לדף הפייסבוק – לחצו כאן

למעבר לאתר של עו"ד ראובן מלאך – לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות