fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתנדבי זק"א חושפים לעולם את העדויות הקשות מהטבח ביישובי עוטף עזה

העדויות הקשות יוצאות לאור: הראשונים ממתנדבי זק"א שהגיעו ליישובי עוטף עזה, סיפרו על המראות הקשים לכתבים מכל העולם, במסגרת אירוע חשיפה והסברה של עמותת ישראליז
עדויות קשות. מתנדבי זק"א במסיבת העיתונאים צילום: יח"צ

עמותת "ישראליז", שפועלת לשיפור תדמית ישראל בעולם ולמאבק באנטישמיות בקהילה הבינלאומית, קיימה מסיבת עיתונאים בשיתוף פעולה עם זק"א ו-JPC לכתבים ממערכות תקשורת בינלאומיות מובילות.

האירוע כלל את העדויות הקשות של מתנדבי זק"א שהגיעו ראשונים אל הזירות הקשות ביישובי העוטף עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל".

הדוברים התייחסו בין היתר לידיעות הכזב שמופצות על ידי חמאס, שמטרתן לייצר בלבול בקרב הקהל הבינלאומי ולהפיץ שקרים אודות פשעי המלחמה שנעשו בדרום.

נמרוד פלמ״ח, מנכ"ל ישראליז, שהגיע בעצמו ליישובי העוטף ביום הקרבות הראשון התייחס לנושא: "כשנלחמנו במחבלי החמאס ראינו את תוכניות המבצע שלהם. המטרה המוצהרת שלהם הייתה לחסל כמה שיותר אזרחים. אנחנו כבני אדם מוכרחים לבחור בין שני כוחות. הראשון הוא כוח של חיים, של חירות, של כבוד האדם ושל אושר. השני הוא כוח שזורע הרס ומקדש מוות. אני ועוד רבים אחרים נכנסנו לקיבוצים ביום הקרבות הראשון כדי להציל חיים, ואת הרוע הטהור הזה ראינו במו עינינו ביישובי עוטף עזה. הרוע שתקף בישראל היום, יתקוף מחר במקום אחר.  זכרו שיש כאן שני צדדים, ואנחנו חייבים לבחור ביניהם".

מעדותו של מתנדב זק"א יוסי לנדאו: "כשהגענו לשדרות עוד שמעו יריות ברחוב. זה היה אזור מלחמה לכל דבר. שוטרים וחיילים צעקו לנו להתכופף. ראינו פצועים נאבקים על חייהם. הדבר הראשון שעשינו היה לנסות לעזור להם ככל הניתן והצלחנו לסייע למספר פצועי ירי. רבים מאתנו ראו אירועים רבי נפגעים, טיפלנו בעבר באירוע של 45 הרוגים בבת אחת וחשבנו שזה השיא. אני אישית הייתי מסביב לעולם שרדתי את מתקפת ה-11.9, נכחתי בחילוצים באסונות טבע, הייתי בזירות קשות פיצוצים ושריפות. אבל דבר כזה לא ראיתי מימיי. ראינו רכבים שרופים עם אנשים שלא הצליחו להיחלץ מתוכם. כשטיפלנו בגופות, היה ניכר שרוב הנרצחים נורו בגב או בצד, כמעט אף פעם לא מלפנים. למחבלים אפילו היה זמן לחטט בכיסים של הגופות, למצוא כסף וחפצים יקרי ערך. מדובר באחד האירועים הקשים ביותר שנכחתי בהם בחיי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות