fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד התחבורה מציג: תחנות אוטובוס חדישות, ממוזגות וחכמות

מעכשיו יהיה לכם הרבה יותר נעים ונוח להמתין לאוטובוס. משרד התחבורה השיק תחנות מתקדמות, מרווחות וממוזגות, האטומות לאיתני הטבע ונגישות לאנשים עם מוגבלות, שהוצבו בצפון
תחנה מוגנת ומשוכללת צילום: דניאל אליאור

מעכשיו הרבה יותר נעים ונוח להמתין לאוטובוס. החל מהשבוע ייהנו נוסעי התחבורה הציבורית, המשתמשים בתחבורה הציבורית ב"מרכזית המפרץ", מתחנה מתקדמת, מרווחת וממוזגת, האטומה לאיתני הטבע ונגישה לאנשים עם מוגבלות.

התחנה הממוזגת הראשונה בצפון, ממוקמת ברציף העירוני הפתוח של "מרכזית המפרץ", ומהווה קפיצת מדרגה משמעותית באיכות השירות בתחבורה הציבורית לנוסעים בקווים הבינעירוניים, תוך מתן דגש מיוחד לנוסעים עם מוגבלות.

"מרכזית המפרץ" הוא הנתיב התחבורתי הגדול ביותר בצפון הארץ, בו מבקרים מידי יום כ-50 אלף נוסעים. ביוזמת משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, הוצבה תחנת אוטובוס חדישה, הראשונה מבין ארבע, ברציפי התחבורה החיצוניים לאולם הנוסעים ב"מרכזית המפרץ".

תחנות האוטובוס החדשות ממוזגות, אטומות בקירות זכוכית החוסמים רעשים ותנאי מזג אויר קשים, בעלות שילוט דיגיטלי אינפורמטיבי, דלתות אוטומטית, ספסלים וכן אבזור נוסף לרווחת הנוסעים דוגמת טעינת טלפונים סלולריים ואפשרות לשירות WI-FI. זמן הקמת כל תחנה חכמה הינו מספר ימים בודדים ואינו פוגע ברציפות התפעולית של המרכזית. עלות הצבת כל אחת מהתחנות עומדת על כ-250 אלף שקלים והיא מיוצרת ומורכבת כולה בישראל. התחנות הממוזגות מאפשרות פתרון איכותי ומהיר לשיפור השירות. התחנה הראשונה, וכן התחנות העתידיות שיוצבו, ממוקמות במרחב הרציפים העירוניים הנמצא מחוץ לאולם הנוסעים הממוזג – בו משתמשים כ-10 אלפים נוסעים מדי יום. בכל אחת מהתחנות תתאפשר כניסה של עד כ-20 נוסעים בזמן נתון.

הקמת התחנה הראשונה בצפון הינה חלק מפרויקט נרחב המקודם על ידי אגף נגישות במשרד התחבורה בשיתוף עם נתיבי איילון. במסגרת הפרויקט, מופעלים לראשונה מספר קווים נגישים בשירות הבינעירוני, שעד כה לא היה מונגש, כאשר אנשים עם מוגבלות יוכלו להזמין מקום מראש באפליקציה ייעודית.

בנוסף לתחנה שכבר הוצבה במרכזית המפרץ, בשבועות הקרובים יוצבו עוד 3 תחנות מתקדמות נוספות ברציפים החיצוניים על ידי חברת נתיבי איילון, המפעילה את מרכזית המפרץ בחיפה מטעם משרד התחבורה. התחנות הוצבו במטרה לאפשר לעשרות אלפי משתמשי התחבורה ציבורית שימוש נוח ואמין המתנה נוחה ואמינה לאוטובוסים גם בתנאי מזג אוויר קשים של גשם, קור או חום, ולשפר את השירות לכלל נוסעי התחבורה הציבורית.

גם בימי לחימה, משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון ממשיך לקדם ולתפעל את השימוש בתחבורה ציבורית בדגש על "מרכזית המפרץ", הפועלת כנתיב התחבורתי הגדול במדינה ומשרתת עשרות אלפי נוסעים ביום. "מרכזית המפרץ" מחברת את מטרופולין חיפה והצפון עם כלל האזורים בישראל, מקרית שמונה ועד אילת, באמצעות כלי תחבורה רבים ומגוונים העוברים בה: 2 תחנות רכבת כבדה- רכבת החוף ורכבת העמק ובעתיד גם תחנת רכבת קלה, BRT (מטרונית) ורכבלית, וכמובן אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "הצלחתה של מערכת התחבורה הציבורית תלויה בגורמים רבים, וחוויית הנוסע היא בהחלט מרכיב חשוב בהחלטה להעדיף את האוטובוס על הרכב הפרטי. התחנה הראשונה מבין ארבע שאנו חונכים היום בחיפה מספקת פתרון איכותי להמתנה ברציפים בכל תנאי מזג האוויר. זהו שלב נוסף במהפכה בתחבורה הציבורית שאני מקדמת מאז כניסתי למשרד, אשר תשנה את פני התחבורה בישראל".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "גם בימים אלה, כאשר המצב הביטחוני מעסיק את כולנו יומם ולילה, משרד התחבורה ממשיך לראות קדימה ולתכנן את העתיד. קידום התחבורה הציבורית הוא יעד מרכזי במדיניות המשרד בראשות השרה רגב, ושיפור תנאי הנוסעים בתחנות הוא חלק ממהלך נרחב שיחבר את כל מדינת ישראל ברשת של קווי תחבורה מצפון לדרום".

מנכ"לית נתיבי איילון, אורלי שטרן: "החזון של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון לתחבורה ציבורית בת-קיימא, קורם עור וגידים במרכזית המפרץ בחיפה. כדי לממש את החזון, אנו שמים את הנוסעים ומשתמשי הדרך במרכז. חווית המשתמשים בכל המתקנים שלנו היא בחשיבות עליונה. אנו מקפידים על קישוריות, הליכתיות ואיכות התשתיות בין שלל אמצעי התחבורה. תחנת האוטובוס שהוצבה השבוע הינה חדשנית ונגישה לרווחת הנוסעים. אנו נמשיך לפעול ולקדם את החזון המשותף בכל הפרויקטים שלנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות