fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרגש: בעלי צרכים מיוחדים הכינו חבילות שי אישיות ללוחמי צה"ל

חבילות מפנקות שהוכנו על ידי החברים בעמותת אקים חיפה, שהם אנשים בעלי מוגבלויות, נשלחו ללוחמי חיל הים. מיכל סגל, מנכ"לית אקים חיפה: "גם אנשים עם מוגבלות ערים מאוד למה שמתרחש במדינה, ויש בהם סולידריות גבוהה ורצון לעזור"
חברי אקים בעת הכנת המארזים לחיילי צה"ל צילום: אקים חיפה

אנשים עם מוגבלות למען חיילי צה"ל: רעיון מקורי שהחל במפגש בין אמא לנערה עם מוגבלות ללוחם בחיל הים, הוביל למיזם מרגש במיוחד: חברי מרכז יום "אורון" – מרכז יום טיפולי סיעודי של עמותת אקים חיפה, הפועל בכפר ביאליק ונותן מענה ל-45 חברים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה, הכינו חבילות אישיות שכוללות מוצרי בריאות, טיפוח ופינוקים מהטבע, שיכולים להקל על המכאובים מכל הסוגים, ונשלחו ללוחמי חיל הים ששומרים על ביטחון ושלום עם ישראל.

טליה מוסקוביץ', אמה של איה, חברה במרכז היום של אקים חיפה: "באמצעות החבילה, שתגיע אישית לכל חייל, אני רוצה להודות לחיילות ולחיילים על כל הסיכונים והסיבוכים בתקופת השירות בצה"ל, ועל זאת שהם נושאים על כתפיהם את הכבוד והאחריות בהצלחה רבה. בליבת ההגדרה של נגישות טמונה ההכרה בזכותם של אנשים עם מוגבלות להיות שותפים מלאים בחברה, מתוך רצון לממש את הפוטנציאל הגלום בהם, וזוהי דוגמא כיצד גם הם, ככלל אזרחי ישראל, נרתמים ותורמים מאז פרוץ המלחמה".

סיהאם סרחאן, מנהלת מרכז היום "אורון" של אקים חיפה, הוסיפה ואמרה, כי החברים נהנו מאוד מפעילות האריזה, וכי בנוסף לפינוקים שנארזו – בעזרת הורי החברים שתרמו מכספם ומתורמים רבים שתרמו את מוצרי הבריאות – הכינו החברים ציורים בצבעוניות משמחת, בתקווה שיעטרו את חלל הספינה בצבעוניות מרוממת. "החברים שמחו מאוד והתרגשו להיות חלק מהתרומה ולמען הסיסמא 'ביחד ננצח'. העבודה שלהם הייתה מעומק הלב, במטרה לחזק ולהביא הזדהות", ציינה סיהאם.

מיכל סגל, מנכ"לית אקים חיפה: "כמובן שגם אנשים עם מוגבלות ערים מאוד למה שמתרחש במדינה, וכידוע, יש בהם סולידריות גבוהה ורצון לעזור. החיבור הזה מנצח עבור כל הצדדים – החיילים זוכים להערכה והחברים זוכים להרגיש חלק מעם ישראל".

עמותת אקים חיפה שומרת על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, מעניקה להם שירותי חינוך וטיפול במטרה להובילם למיצוי מלא של יכולותיהם ולהשתלבות מלאה בקהילה. תוכניות העמותה מזה 70 שנה ומעלה לחינוך וטיפול שינתה את חייהם של עשרות אלפי ילדים, בוגרים ומזדקנים עם מוגבלות, כמו גם את חייהם של בני משפחתם, באזור חיפה והצפון. העמותה מפעילה מערך דיור, בית ספר לחינוך מיוחד, גני ילדים, מרכזי יום לבוגרים, מועדונים חברתים לילדים ובוגרים ופעילויות נוספות, שמובילות לביטוי עצמי, בחירה חופשית ומימוש יכולותיו של האדם בקהילה בה הוא חי כאזרח התורם לחברה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות