fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל רשת עתיד: "אף שיערה משערות ראשם של העובדים לא תיפול"

רשת עתיד הייתה היחידה שניגשה למכרז, ותיתכן האפשרות שאורט ביאליק יעבור לידיה בשנת הלימודים הבאה. מנכ"ל הרשת: "נשקיע עוד כ-2 מיליון שקלים נוספים בשנה בהשוואה להיום לטובת צרכים פדגוגיים, כמו תגבור שעות לימוד ושעות לימוד פרטניות"
נדחתה הצעת רשת עתיד. אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

בהנחה שלא יהיו הפתעות, בעוד כמה ימים תכריז עיריית קרית ביאליק על תוצאות המכרז להפעלת אורט ביאליק, בית הספר התיכון, הפועל בעיר זה 55 שנה.

בסוף השבוע שעבר פתחה ועדת המכרזים של העירייה את תיבת המכרז, בה הייתה הצעה יחידה של רשת עתיד להפעלת בית הספר למשך חמש שנים. רשת אורט ישראל לא ניגשה למכרז.

סלע המחלוקת בין העירייה לרשת אורט הוא סביב בקשתה של העירייה לנהל חשבון משותף עם רשת אורט, שאליו יועברו 55 מיליוני השקלים – התקציב השנתי של הרשת. רשת אורט סירבה לכך נחרצות, כשהטענה המרכזית שלה הייתה החשש שהעירייה עלולה לעשות שימוש בתקציב שלה לטובת צרכים עירוניים.

מאז שנודע שרשת עתיד היחידה שניגשה למכרז וכי מסתמן כי ניהול אורט ביאליק עובר לרשת עתיד, סוערות הרוחות בקרב גורמי חינוך בעיר, בעיקר סביב עניינם של העובדים החוששים לפגיעה בזכויותיהם.

מנכ"ל רשת עתיד: "נעמוד בהתחייבויות שלנו"

בראיון ל"הד הקריות", מפריך מנכ"ל רשת עתיד, אייל קרמר, את החששות ואומר: "אני באמת ובתמים מעריך את הדאגה של יו"ר ועד העובדים של אורט. עם זאת, הרשות המקומית, חוזר מנכ"ל משרד החינוך ותנאי המכרז מחייבים אותנו לקבל אלינו את כל העובדים עם כל התנאים שלהם, ואנחנו התחייבנו על כך ונעמוד בהתחייבויות שלנו".

באורט ביאליק יש כ-2800 תלמידים, כ-120 תלמידים שלוקים באוטיזם ועוד 115 עובדים. "רשת עתיד רוצה ליצור שקט וביטחון תעסוקתי", אומר קרמר, "הרשת תקבל על עצמה את כל התנאים ואף שיערה משערות ראשם של העובדים לא תיפול".

אינו חושש מניהול חשבון משותף עם העירייה. מנכ"ל רשת עתיד, אייל קרמר | צילום: לירון אלוני
אינו חושש מניהול חשבון משותף עם העירייה. מנכ"ל רשת עתיד, אייל קרמר | צילום: לירון אלוני

קרמר מציין, כי גם ברשויות אחרות, כמו בבנימינה, שבהן זכתה הרשת בהפעלת בתי ספר תיכוניים, העובדים מקבלים את מלוא הזכויות שצברו לאורך השנים.

קרמר אומר כי אינו חושש מניהול חשבון משותף עם העירייה. "אנו פועלים לצורכי חינוך בשקיפות מלאה ונשמח אם הרשות המקומית תבדוק ש-100 אחוז מהכסף מגיע לצורכי חינוך. אנחנו סומכים על ראש העירייה וצוות ההנהלה".

לדברי קרמר, מערך המשאבים של רשת עתיד מאפשר להשקיע עוד כ-2 מיליון שקלים נוספים בשנה בהשוואה להיום לטובת צרכים פדגוגיים כמו תגבור שעות לימוד ושעות לימוד פרטניות.

קרמר: "ההצעה שלנו אמורה לשרת את התלמידים עם היצע גדול יותר של מגמות, שעות פרטניות, שעות לימוד וכדומה. האתגר שלנו באורט ביאליק הוא להביא את התלמידים לבגרות מצטיינת כמו בחמש יחידות לימוד במתמטיקה וחמש יחידות לימוד באנגלית. הבחירה ברשת עתיד היא לא רק כלכלית, היא בחירה באיכות הגבוהה ביותר שיש היום מבחינה חינוכית".

אורט מאיימת בצעדים משפטיים

יו"ר ועד העובדים של רשת אורט, חיים אלגריסי, הודיע כי אורט מתכוונת לפעול באמצעים משפטיים על מנת להשאיר ברשותה את אורט ביאליק. מנגד אומר קרמר: "אני מניח שעיריית קרית ביאליק תכבד את החוק. מרגע שיצאנו לדרך, קשה לי לראות איך מבטלים את התהליך. המנדט שלנו מתחיל ב-1 בספטמבר השנה, ויש לנו כבר פרוטוקול ברור איך אנחנו קולטים את בית הספר לרשת שלנו".

המנכ"ל משותף לתחום הפדגוגיה בהנהלת החברה הוא דני פסלר, מי ששימש במשך 17 שנים מנכ"ל מרכז החינוך ליאו בק בחיפה ומנהל אגף החינוך והספורט בחיפה. עם כל צוות הפדגוגיה של הרשת, ילווה פסלר באופן אישי את קליטתו של אורט לרשת עתיד. הנושא עליו טרם הוחלט סופית הוא שמו של בית הספר שייאלץ להיפרד מהשם "אורט". רוב הסיכויים שביום הראשון ללימודים יתנוסס בשער בית הספר השם החדש "עתיד קרית ביאליק".

תגובת עיריית קרית ביאליק

מעיריית קרית ביאליק נמסר בתגובה: "בהתאם לדרישות משרדי החינוך והפנים מהרשויות המקומיות בישראל, פרסמה עיריית קריית ביאליק מכרז פומבי לניהול החינוך העל יסודי בעיר. רשת אורט ישראל החליטה לא להשתתף במכרז. צר לנו על כך מאוד, אולם אנו מכבדים את החלטתה. אל המכרז ניגשה מציעה אחת. הצעתה תיבדק בימים הקרובים על ידי ועדת המכרזים, אך חשוב להדגיש שעדין לא התקבלה שום החלטה ולא הוכרז זוכה.

"במכרז נכלל סעיף המחייב את הרשת הזוכה להמשיך ולהעסיק את המנהלים, המורים ועובדי המינהלה ולשמור על מלוא תנאיהם ועל רצף זכויותיהם. בנוסף, כל תוכניות הלימוד, כיתות הלימוד, המגמות ומסגרות החינוך המיוחד, ימשיכו לפעול ואף יתוגברו במשאבים כספיים נוספים.

"ב-12 שנות כהונתו של אלי דוקורסקי בתפקידו כראש העירייה, תקציב החינוך בעיריית קריית ביאליק גדל פי ארבעה – מ-30 מיליון בשנת 2008 ל-122 מיליון בשנת 2020; הזכאות לבגרות בתיכון עלתה מ-58 אחוז בשנת 2008 לכ-90 אחוז ב-2019".

דוקורסקי מסר: "כראש העירייה הצבתי את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות. אמשיך להנהיג את מערכת החינוך העירונית להצלחות יחד איתכם. התלמידים, המורים, המנהלים ועובדי המנהלה הם בבת עיניי. אשמור עליהם מכל משמר".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בדף הפייסבוק של "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות