fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהלי המחלקות הפנימיות ורופאי בריאות הציבור נגד מפיצי ה"פייק ניוז"

יותר ממאה פרופסורים ודוקטורים החליטו לפעול נגד מפיצי הקונספירציות והמידע השגוי שפורחים ברשתות החברתיות
נגיף הקורונה | צילום: shutterstock
נגיף הקורונה | צילום: shutterstock

בצעד נדיר התאגדו כ-130 מנהלי מחלקות פנימיות ורופאי בריאות הציבור לפעול בגלוי נגד מפיצי "הפייק ניוז" ותיאוריות הקונספירציה של מתנגדי חיסון הקורונה, שפורחים בימים אלה ברשתות החברתיות ומטילים ספק בקיומה של מגפת הקורונה. בפנייתם מתייחסים הרופאים לטענות השונות שמעלים נגד החיסון.

מאז החל מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה עולות ופורחות קבוצות של מתנגדי החיסון ואלו אשר טוענים כי כלל לא מדובר במגיפה אלא ב"שפעת". לאלו מצטרפים כל מיני מאמינים בתיאוריות קונספרציה שונות כגון ממשלת צללים בינלאומית שתפקידה לשלוט באנושות על ידי החדרת צ'יפים באמצעות החיסונים, דילול שיטתי של האוכלוסייה, מזימה של מייסד מייקרוספוט ביל גייטס, אג'נדה 21 וכל מיני מדענים ומומחים מטעם עצמם. בנוסף לזאת יש את אלו שטוענים לפגיעה בזכויות אדם והתנגדות מסיבות פוליטיות, טענות להסתרת מידע ועוד.

"חיסוני הקורונה אכן פותחו ויוצרו בהליכים מהירים מאי פעם, אך בתנאים יוצאי דופן מבחינת הידע, תשתיות המחקר והייצור, ומבלי לעגל פינות מבחינה מדעית, או רפואית. הטכנולוגיה, שבבסיס החיסונים, אינה חדשה ומוכרת מזה שנים. תשתיות הידע והמחקר התפתחו, והן לא דומות לאלה, שבעזרתן פותחו חיסונים בעבר. זאת ועוד. בניסויים הקליניים השתתפו עשרות אלפי נסיינים מתנדבים" כותבים הפרופסורים והדוקטורים שחתומים על הפנייה "הפרוטוקולים פורסמו מבעוד מועד, וכך גם התוצאות. הדיונים, שנערכו ברשות המזון והתרופות האמריקאית, FDA, שודרו ב'חי', והשתתפו בהם מומחים חיצוניים. זהו הליך מקובל של שקיפות. גם בדיעבד, כלל המחקרים והפרוטוקולים, יחד עם הקלטת הדיונים בעניין החיסונים מפורסמים באופן שבו כל אזרחי העולם יכולים לצפות בהם".

"החיסונים כבר ניתנו ליותר ממאה מיליון אנשים ברחבי תבל. רשויות הבריאות בעולם עוקבות אחר תופעות הלוואי ומפרסמות אותן. לאור הממצאים הרבים שנאספים, יש הסכמה עולמית גורפת, כי יעילותם גבוהה. הפרופיל הבטיחותי שלהם מצוין, תופעות הלוואי מועטות, ובלאו הכי, רובן המכריע חולף תוך פרק זמן קצר".

"חשוב להבהיר לציבור כי, לא מדובר בהחדרת נגיף 19COVID מוחלש לגוף, בדומה לחיסונים רבים אחרים (דוגמת: חיסון MMR = חיסון משולב לחצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח), אלא בהזרקת מולקולה, שמכילה הוראות לייצור חלבון, אשר מעורר בגוף תגובה חיסונית. המולקולה, ששמה המדעי הוא: mRNA, נחקרת על ידי עולם המדע כבר יותר משמונה שנים בהקשר לתחלואות אחרות, ונעלמת מהגוף תוך כיממה".

"לכלל הטענות המופרכות נגד בטיחות החיסונים, שצצות חדשות לבקרים, יש מענים מדעיים הגיוניים. הצעתנו: לא להישמע להן, שכן מדובר במידע כוזב. ראשית, נפוצה הטענה כאילו מחלת הקורונה אינה מסוכנת לאנשים צעירים ללא מחלות רקע, הנחשבים לבריאים, ולכן אין להם הצדקה להתחסן. טעות. המחלה עלולה לפגוע בכולם. עדיף להתמגן, מאשר להצטער. היא מתעתעת. לא מפוענחת עד תום, ועדיין אין מענה תרופתי מוכח ויעיל למיגורה, מה עוד שאיננו מודעים עדיין לתופעות הלוואי ארוכות הטווח אצל המחלימים".

"שנית, נשמעת דאגה מכך, שלא נבדקו עד תום השלכות החיסון לטווח ארוך. כך למשל, מושמעת טענה בהקשר לייצור עודף נוגדנים בדם, לשם מאבק בווירוס, בתופעה שנקראת: 'הגברה תלוית נוגדנים' (ADE Antibody-Dependent Enhancement, בדומה לתגובות אפשריות, שמופיעות לפרקים לאחר חיסונים למחלות אחרות). אלא, שעד כה, לאחר כ- 100 מיליון מחוסנים בעולם, לא זוהתה אף לא אחת מתופעות הלוואי המבעיתות, שמתוארות על ידי מפיצי המידע הכוזב".

"עוד טענה, שחוזרת על עצמה, היא דאגה מהשפעה מזיקה על הפריון. טעות מוחלטת. המציאות הפוכה. אצל הנדבקים בקורונה, הנגיף עלול לפגוע בפוריות (גברים, וגם נשים), ובימים אלו נאספים ממצאים מאששים לכך בעולם. לגבי נשים בהריון, ברי כי המחלה קשה ועלולה לסכן את חיי האם והעובר. לגבי נשים מניקות, מאחר והחיסון לא נותר בגוף יותר מ- 24 שעות, ומאחר שמגיע לשריר, ולא לחלב האם (למעט נוגדנים שהגוף מייצר, שעשויים להגן על שלום הילודים), ההמלצה היא לחסן הן נשים הרות והן מניקות".

"מעבר לטענות מדעיות, כביכול, אלה ואחרות, נשמעת טענה נוספת כאילו המוטיבציה הגבוהה לחיסון מואץ של אוכלוסיית ישראל היא פוליטית בעיקרה. אלא שאנו, החתומים מטה, מחזיקים בדעות פוליטיות רבות ומגוונות. כולנו מצהירים בזאת כי ההצדקה למבצע החיסונים המהיר והגורף היא רצון למגר את המגיפה ולחזור לחיי שגרה, על בסיס סולידריות חברתית. לא התחסנתם, לא התחסנתן עד כה? בואו להתחסן והגנו על בריאותיכם!".

עם זאת, נראה כי גם פנייה זו תיתקל בחוסר אמון של מפיצי ה"פייק ניוז" בטענות כמו מזימה פוליטית, תשלום שוחד ועוד ועוד כיד הדמיון הפוריה והטענה החביבה שהתקשורת משתפת פעולה על מנת להעלים נתוני אמת על המגיפה ועושה יד אחת עם השלטון והטייקונים.

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות