fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ממשלת ישראל תתעוררי, אין לך ברירה אלא להנשים אותנו"

בן קסטיליה מקרית מוצקין, בעליה של חברת הפקות, עלה הבוקר לירושלים והצטרף למפגינים שזועקים את זעקתה של תעשיית התרבות הקורסת. "יהיה פה גל של מפוטרים. זאת גם הזעקה של שני העובדים שכבר נאלצנו, לצערי, להיפרד מהם"
מחאת התרבות בירושלים | צילום: בן קסטיליה
מחאת התרבות בירושלים | צילום: בן קסטיליה

היום, שני, המשיכו חברי מטה המאבק למען הצלת ענף התרבות בישראל במחאתם, וכבר בשעות הבוקר המוקדמות חסמו עשרות משאיות של חברות הגברה ותאורה את העלייה לירושלים. חברי מטה המאבק דורשים סיוע עבור העובדים "השקופים" של עולם התרבות והאירועים, שאינם כלולים במתווה ומוחים נגד מה שהם מגדירים – הזנחת התעשייה שקרסה בחודשים האחרונים. לטענתם, המדינה ממשיכה להתעלם ממצבם הקשה של 200 אלף עובדי התעשייה.

ההפגנה, שהחלה בשעות הבוקר המוקדמות, התקיימה מול משרד האוצר בירושלים, אולם החל מהשעה 12:00 נשמעה זעקת המוחים – מכל תחומי התרבות: תיאטרון, מחול, מוזיקה, מוזיאונים, בתי ספר למשחק, פסטיבלים, מוסדות קולנוע ועוד – בכל רחבי הארץ. הם מחו על במות התיאטרון, בחללי סטודיו, בחללי חזרות וברחבות המוזיאונים, כשהם לבושים שחורים, ובידיהם שלטים עם הכיתוב: "אסור להשאיר את המוזיאון/ מסך/ במה הזו ריקה",

גם בן קסטיליה מקרית ביאליק, מנכ"ל ובעלים של "קסטיליה הפקות", המעסיק עובדים רבים, יצא עם צוות שלם להפגין נגד המתווה.

בפוסט שהעלה לפייסבוק והפך ויראלי תוך דקות ספורות כתב קסטיליה:

"זרקו לנו תאריך יעד מנותק ולא ברור לחזרה לשגרה עם מתווה מוזר שנתפר תוך כדי תנועה, כדי שיהיה לנו במה להתעסק, ככה יש לנו פחות זמן למחאות והפגנות, כולם רצים מהר-מהר לאסוף שקל לשקל כדי לצמצם את הנזק ולא לקרוס, כי אנחנו למודי אכזבות וקטני אמונה בממשלה שלנו. לא מאמינים לפוליטיקאים ולא לנערי האוצר.

"והנה שוב דחייה לא ברורה, ללא מתווה וללא הבנה שצריך לפצות אותנו כנגד הדחייה. והתוצאות בשטח לא יאחרו להגיע. יהיה פה גל של מפוטרים. אני גאה בצוות שלי שנרתם להפגנה היום, וביחד הגענו לירושלים לזעוק את זעקתנו. זאת גם הזעקה של שני העובדים שכבר נאלצנו לצערי להיפרד מהם.

"ממשלת ישראל תתעוררי. אין פה עם אחר. אין לך ברירה אלא להנשים אותנו. אנחנו רק דורשים את מה שהגיוני ומגיע לנו! תודה לכל העוסקים במלאכה. תודה ליו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שהגיע היום והביע תמיכה. אנא, חבריי לתחום התרבות, צאו מהמשרד. אתם אולי לא שמים לב אבל הוא בוער. בואו להשמיע את השבר של כולנו!".

 

שלט הזעקה לעזרה מהממשלה לתחום התרבות | מחאה
שלט הזעקה לעזרה מהממשלה לתחום התרבות | מחאה

 

חדשות נוספות בהד הקריות – לחץ כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות