fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ימי קורונה: הטכנולוגיה תסייע לכם במכירת חמץ

לדברי הרב הראשי האשכנזי של קרית מוצקין, הרב דוד דרוקמן, השנה תמכרו את החמץ שלכם באמצעות אפליקציות ייעודיות ואתרי אינטרנט של רבנים
הרב דוד דרוקמן. צילום: דורון גולן
הרב דוד דרוקמן. צילום: דורון גולן

מכירת חמץ לרגל חג הפסח, הן ברמה האישית והן ברמה של הרשויות המקומיות, היא חלק מהמסורת היהודית. אולם, בזמן של הגבלות תנועה שמונעות את המפגשים למכירת חמץ, באה הטכנולוגיה המודרנית לעזרת המסורת לקראת ליל הסדר.

מכירת החמץ היא הליך בהלכה היהודית כדי להתמודד עם איסור חמץ בפסח. על פי ההלכה, יש לבער את החמץ לפני פסח, ואסור שיהיה אפילו מעט ממנו ברשותו של יהודי. לכן, מכירת החמץ לגוי פותרת את הבעיה. החמץ אינו ברשותו של היהודי, ועל הגוי לא חל איסור חמץ. הראשונים שהתמודדו עם הסוגיה הזו הם רבני הקהילות שנדרשו לתת מענה לציבור שרוצה לנהוג על פי ההלכה. על מנת למצוא דרך שאינה מפירה את הגבלות התנועה והמפגשים בין אנשים בגלל נגיף הקורונה, גויסה הטכנולוגיה המודרנית לטובת המסורת.

מכירת חמץ בעולם הוירטואלי | צילום מסך

הרב הראשי האשכנזי של קרית מוצקין, הרב דוד דרוקמן, מספר, כי ניתן הים באמצעות אפליקציות ייעודיות ואתרי אינטרנט של רבנים לעשות את פעולת מכירת החמץ באמצעות המחשב הביתי או הטלפון הנייד.

הרב דרוקמן: "בימים כתיקונם ניתן להיפגש עם גוי על מנת למכור לו את החמץ. היום ניתן לעשות זאת באמצעות הטלפון הנייד. היהודי שולח לרב שלו באמצעות אפליקציה את שטר מכירת החמץ שנמצא בביתו. הרב הוא למעשה המתווך בין היהודי לבין הגוי שקונה את החמץ. הרב נפגש עם הגוי, תחת כל המגבלות והאמצעים לשמירה על בריאותו ומוכר לו את החמץ, אם זה של אדם פרטי או של רשות מקומית. במוצאי החג הרב נפגש עם הגוי וקונה ממנו בחזרה את החמץ".

הרב דרוקמן מסביר עוד כי אם יש עדיין חמץ בבית, יש לרכז אותו במקום אחד ולציין באמצעות מדבקה כי מדובר בחמץ מכור כדי להימנע מטעויות. הרב דרוקמן מוסיף ואומר ברוח ימי הקורונה: "כשהמחשב בבית משתגע, עושים לו 'ריסטארט' או מזמינים טכנאי. העולם עובר עכשיו 'ריסטארט' לפני הגאולה הקרובה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות