fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוקד 105 חושף כי מאז הקמתו היו כ-50,500 פניות על אירועי פגיעה בקטינים ברשת

בהובלת המשרד לביטחון לאומי והמטה להגנה על ילדים ברשת והרשות הלאומית לביטחון קהילתי יחד עם מרכז השלטון המקומי והאזורי, עשרות רשויות ברחבי הארץ האירו את מבני הציבור בכחול, לרגל יום האינטרנט הבטוח הבינלאומי, במטרה לקדם מסר של גלישה בטוחה באינטרנט
להעלות את המודעות לפגיעה ברשת. בית הנשיא מואר בכחול צילום: דוברות בית הנשיא

במהלך חודש בפברואר, צוין ברחבי העולם יום האינטרנט הבטוח הבינלאומי תחת המסר – ביחד למען אינטרנט טוב יותר – Together for a better internet. זו השנה הרביעית שבה המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – מוקד 105, מוביל חודש שלם של פעילויות ושיתופי פעולה להעלאת המודעות בתחום. מדינת ישראל חוברת ליותר מ-130 מדינות המציינות את היום.

הצבע הכחול נבחר כצבע לאומי מוביל המלווה את הפעילויות ביום האינטרנט הבטוח הבינלאומי. במהלך חודש פברואר הוארו מבני ציבור רבים ברחבי הארץ באור כחול, בין השאר בערים הוד השרון, קדימה-צורן, ראשון לציון, אילת, גבעת שמואל, רעננה, נוף הגליל, חולון, אור יהודה, רמת השרון, כפר סבא, קריית אונו, תל מונד, כפר שמריהו ובאר שבע ועוד, וכן גופים ציבוריים ובהם: בית הנשיא, אצטדיון טדי וגשר המיתרים בירושלים, אצטדיון סמי עופר בחיפה ואצטדיון נתניה. את הפרויקט מובילים המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת והמנהלים היישוביים של הרשות הלאומית לביטחון קהילתי, יחד עם מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי.

ב-6 בפברואר השנה, ציין מוקד 105 שש שנים לתחילת פעילותו ב-6/2/2018. מיום הקמת המוקד ועד לתום שנת 2023 התקבלו וטופלו בו למעלה מ- 50,500 אירועי פגיעה בקטינים ברשת.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "אני רואה בהגנה על ילדים ברשת יעד חשוב בפעילות המשרד לביטחון לאומי, מברך על שיתופי הפעולה ברמה הבין-משרדית וברמה הלאומית להעלאת המודעות לגלישה בטוחה. אני מחזק את העשייה הענפה במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – יחידה 105, להב 433 בתחומי המניעה, ההסברה והאכיפה. אין ספק שהשילוב הייחודי של חמישה משרדי ממשלה יחד עם משטרת ישראל, בהובלת המשרד לביטחון לאומי הוא המענה המיטבי להגנה על ילדי ישראל במרחב המקוון".

ראשת האגף האזרחי במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, ד"ר נאוה כהן-אביגדור: "גם במצב הביטחוני הנוכחי אנו ממשיכים ופועלים ללא הפסקה בתחום ההגנה על ילדים ברשת ורואים את החשיבות במענה תומך ומסייע למצוקות ולפגיעות שחווים הילדים ובני הנוער ברשת. פרויקט ההארה בכחול וההתגייסות המרשימה אליו מרגשים אותנו ומחזקים אותנו בפעילותנו לאורך כל השנה ובמיוחד בחודש זה".

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – יחידה 105, הוא גוף לאומי אזרחי-משטרתי ייחודי בארץ ובעולם בהובלת המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל – יחידת להב 433, ושותפים בו משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד החינוך, משרד הבריאות ומשרד המשפטים.

בכל מקרה של פגיעה בילדים ובני נוער ברשת – חייגו למוקד 105 הפועל 24 שעות ביממה או פנו באמצעות טופס מקוון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות