fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מומחי כללית מזהירים: חשיפה לשמש לאחר סגר הקורונה מסכנת חיים

השהייה הממושכת בסגר ולאחר מכן חשיפה לשמש למשך שעות רבות מסכנות חיים. לרגל שבוע המודעות לסרטן העור תקיים כללית מבצע בדיקות מיוחד
נציגות כללית בדוכן ההדרכה במרפאת לב הקריה בקרית אתא | צילום: דוברות כללית
נציגות כללית בדוכן ההדרכה במרפאת לב הקריה בקרית אתא | צילום: דוברות כללית

לרגל שבוע המודעות לסרטן העור מתריעים מומחי כללית על תופעה מדאיגה: אנשים שהיו תקופה ממושכת בהסגר בשל הקורונה חושפים את עצמם לשמש לפתע למשך שעות רבות ומסכנים בכך את בריאותם.

ד"ר יורי שקלר, מומחה ברפואת עור בכללית, מחוז חיפה וגליל מערבי, מתריע על תופעה מדאיגה: אנשים ששהו זמן ממושך בביתם ולא נחשפו כמעט לקרני השמש חושבים בטעות שיש צורך להשלים חסרים בוויטמין די על ידי שהייה למשך זמן ממושך בשמש, וכך הם נוהגים גם באשר לילדיהם הצעירים. מדובר בהתנהגות מוטעה ומסוכנת, שכן ההמלצה היא להיחשף בהדרגה ורק בשעות שלפני 10:00 בבוקר ולאחר 16:00, שכן חשיפה מרוכזת לשמש לאחר תקופה ממושכת בה לא נחשף עורנו לקרני שמש עלולה לגרום לכוויות ולנזק חמור.

בנוסף, בשמש החזקה שלנו די בדקות בודדות ביום כדי שגופנו יספוג את כמות השמש הנדרשת ולא ניתן לצבור "מחסני" ויטמין. יש להדגיש כי בשמש הישראלית די במספר דקות של חשיפה לשמש גם בעת ההליכה לרכב או לתחנת האוטובוס, כדי שגופנו יקבל את מנת ויטמין הדי היומית שלו. רק במקרים מסוימים, בעיקר בגיל גבוה ובינקות, נדרשת השלמה בתחליף תרופתי.

מבצע בדיקות מיוחד

ככלל, יש לנהוג בהתאם לכללים המומלצים להגנה על העור מפני קרני השמש: להימנע מחשיפה לשמש בין השעות 16:00-10:00, להקפיד על חבישת כובע והרכבת משקפי שמש, לכסות את הגוף ככל שניתן בחום ולהשתמש בתכשירים עם מקדם הגנה 30 לפחות. ברגע ששמים לב להופעתו של נגע חדש או לשינוי שחל בנגע קיים, יש לפנות לרופא עור כי גילוי מוקדם מעלה מאוד את סיכויי הריפוי.

במהלך שבוע המודעות לסרטן העור, שהחל ב-8 בחודש ונמשך עד 14 בחודש, בשיתוף פעולה עם האגודה למלחמה בסרטן, ייערכו כמדי שנה מומחי העור של כללית ברחבי המחוז בדיקות נגעים במבצע מיוחד. צוותי המחלקה לקידום בריאות של כללית, בניהולה של ענת ספרוני אליהו, יציבו דוכני הדרכה בסמוך למחלקות העור, יסבירו לפונים כיצד לנהוג ויחלקו חומרי הסברה כיצד לנהוג בשמש ועל חשיבות האיתור המוקדם.

הבדיקה נערכת במרפאות כללית בחינם. יש לתאם תור מראש במוקד שירות הלקוחות 2700*, באתר או באפליקציה של כללית.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות