fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדד הגאווה 2022: קרית ביאליק במקום ה-9 וחיפה במקום ה-4. איפה נמצאת העיר שלכם?

הנשיא יצחק הרצוג קיבל אתמול בבוקר לידיו את המדד השנתי של האגודה למען הלהט"ב, שבודק את יחס הרשויות המקומיות בישראל כלפי הקהילה הגאה והציג השנה שיפור של 36 אחוז. "יש עוד דרך לעשות כדי להסיר דעות קדומות, ובכל זאת יש לכולנו גם סיבות טובות לשמחה. חג גאווה שמח", אמר הנשיא.
מדד הגאווה לשנת 2022 | חיפה וקרית ביאליק בעשירייה

לרגיל פתיחת חודש הגאווה, האגודה למען הלהט"ב הגישה אתמול (שלישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג את "המדד העירוני הגאה", אשר בדק המענים והשירותים ברשויות מקומיות בישראל עבור הקהילה הגאה בשנת 2021.

הרשויות שהשתתפו במבדק נבחנו על בסיס עשרות מדדים בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.

הערים המצטיינות הן תל אביב- יפו, ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן, הרצליה, חיפה, רמת השרון, כפר סבא, מודיעין- מכבים רעות, פתח תקווה, שהם, נתניה, קרית ביאליק, גני תקווה, אשדוד ובאר שבע.

קריית ביאליק זכתה במקום ה- 9 במדד, ועיריית חיפה ניצבת במקום ה-4. הערים נבדקו בהתאם ליחסן החיובי לקהילה הגאה.

מנתוני המדד עולה כי עיריית קרית ביאליק מקדמת מדיניות חיוביות ובולטת בעשייה למען רווחת קהילת הלהט"ב. ישנה בעיר קהילה להט"בית מגובשת וצומחת. העירייה רואה בקידום הקבוצות השונות ככלל, וקהילת הלהט״ב בפרט, כעניין מהותי וחשוב ומעניקה תשתיות ומשאבים לנושא. העירייה משקיעה בתרבות, חינוך, רווחה, נראות וביטחון של הקהילה הלהט"בית.

ראש העיר אלי דוקורסקי ציין את חשיבות תפקודה של הרשות המקומית בקידום הקהילה: " "אני רואה חשיבות רבה בשיח פתוח, פלורליסטי ומגוון אשר נותן מקום לכולם. בעירנו אנו מפעילים תוכניות חינוכיות מגוונות על מנת לחנך לסובלנות, סבלנות וקבלת כל אדם באשר הוא אדם ".

עיריית חיפה שזכתה במקום ה-4 מפעילה את המרכז הקהילתי הגאה של העיר – "בית הקהילות"; שמספק שירותי פנאי, תרבות גאה, פיתוח קהילה, מיצוי זכויות, תמיכה וטיפול ותוכניות העצמה לציבור הגאה ולבני משפחותיהם בעיר.

בעירייה ישנו אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי, כמו כן היא מקיימת הכשרות לצוותי הרווחה בנושא להט"ב, יוזמת ומממנת באופן מלא אירועים עבור הקהילה הגאה וכן לחודש הגאווה וכן קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה ("איגי"), במימון העירייה.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "מדד הגאווה ברשויות המקומיות מהווה הזדמנות מצויינת לבחון דרכי התייעלות ודרכים לשיפור השירות אותו מעניקה עיריית חיפה לבני הקהילה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "חודש הגאווה כשמו כן הוא: הזדמנות להביט בגאווה רבה על הדרך המרשימה שעשתה הקהילה הגאה, דרך שבבסיסה החופש של כל אדם לחיות את זהותו כפי שהיא".

מדד הגאווה 2022: איפה העיר שלכם?

מדד הגאווה השנתי, כפי שפרסמה האגודה למען הלהט"ב

מצעד הגאווה של תל אביב יפו פורסם במרכז טיימס-סקוור, לונדון ואמסטרדם

מצעד הגאווה של תל אביב פורסם בעולם | צילום: באדיבות דוברות משרד התיירות
מצעד הגאווה של תל אביב פורסם בעולם | צילום: באדיבות דוברות משרד התיירות

משרד התיירות יחד עם עיריית תל אביב-יפו יצאו בקמפיין חדש בערים מרכזיות בעולם לקראת מצעד הגאווה של תל אביב. לידיעה המלאה >> לחצו כאן <<

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות