fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הזנחת הצפון? מבקר המדינה יפתח בחקירה

השופט בדימוס יוסף שפירא, שהגיע לביקור ראשון בחיפה ונפגש עם ראש העיר יונה יהב, שמע על ההזנחה והחליט לפתוח בבדיקה. "כאשר נער בכרמיאל מקבל אופק ניהולי בבזק, הוא אורז את משפחתו ומהגר לראש העין הנמצאת במדינת תל אביב", אמר יהב לשופט שפירא.
ראש עיריית חיפה יונה יהב
ראש עיריית חיפה יונה יהב (צילום צבי רוגר, עיריית חיפה)

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא הגיע היום (שלישי) לביקור רשמי בחיפה. לפני שיצא לסיור בעיר, נפגש השופט שפירא עם ראש העיר יונה יהב, שסקר מספר נושאים המתרחשים בעיר חיפה.

תשתיות מוזנחות. השופט שפירא ויונה יהב (צילום צבי רוגר, עיריית חיפה)

יהב העלה בפני שפירא את נושא שיפור התשתיות בעיר והקמת מנהרות התשתית התקדימיות בשנים האחרונות, סקר בפניו את מהפכת החינוך והתפשטות בניית בתי המלון בעיר. במהלך הסקירה עמד יהב על השינוי הדרמטי שעברה העיר התחתית והפיכתה לקמפוס אוניברסיטאי והרחיב רבות על בניית השכונות החדשות. בנוסף, הוצגו בפני המבקר נתוני איכות האוויר הממקמים את חיפה, לראשונה מזה שישים שנה, כעיר בעל איכות האוויר הטובה מבין הערים הגדולות בארץ.

לצד כל אלה הציג ראש העיר את התמונה העגומה העולה מפעולות הממשלה בכל הקשור לצפון הארץ והזנחתו כהגדרתו. לדברי יהב, 88 אלף צעירים עזבו את צפון הארץ עד לפני כשלוש שנים, השנה הראשונה בה נבלמה ההגירה השלילית.

לדברי יהב, הקמת משרדי נובל אנרג'י בהרצליה פיתוח, כאשר הגז הנמצא ממוקם מול חופי חיפה. "חיסול" ההנהלות האזוריות של בזק וחברות נוספות שעברו הפרטה עקב חוסר תשומת לב רגולטורית, חוסר הרצון של חברות ממשלתיות כמו תש"ן, להתחבר למנהרות התשתית החדשות המונעות זיהום, בעוד כלל החברות הפרטיות כן משתמשות במנהרה החדישה. כל אלה גרמו להגירה השלילית. "כאשר נער בכרמיאל מקבל אופק ניהולי בבזק, הוא אורז את משפחתו ומהגר לראש העין הנמצאת במדינת ת"א", אמר יהב לשופט שפירא.

כמו כן, הציג ראש העיר בפני המבקר את חזון נמל המפרץ החדש וחזית הים העירונית שתהפוך את חיפה לברצלונה של ישראל. יהב הסביר את המכשולים בדרך למימוש החזון ואמר: "נמל באשדוד ישפיע רק על מרכז הארץ, בעוד נמל בחיפה ישפיע על הצפון כולו".

בעקבות דבריו של יהב, הנחה מבקר המדינה את אנשיו להתחיל בבדיקה ראשונית של הנושאים הללו תחת הכותרת "הזנחת הצפון", ואמר כי יעמוד בקשר עם ראש עיריית חיפה ועם אנשי העירייה בנושאים אלה למעקב ולבדיקה. בתום המפגש בעירייה יצא מבקר המדינה לסיור ברחבי העיר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות